Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 8383
Mărime: 44.96KB (arhivat)
Publicat de: Ardeleanu A.
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andrei Florin

Extras din proiect

I.PREZENTARE GENERALA:

Societatea comercială ALIMENTA SA BACAU este o societate pe acţiuni, româno-italiana. Partea italiana deţine cea mai mare parte din numărul acţiunilor, şi anume 80%, iar parte română deţine 20%. Înfiinţată în baza legilor 30/1990, cu privire la înfiinţarea societăţilor comerciale cu capital privat şi 35/1990 referitoare la participarea investitorului străin, societatea are ca obiect de activitate “producţia şi prepararea specialităţilor din carne”.

Fabrica a fost pusă în funcţiune în luna septembrie 1993, într-un amplasament din orasul Bacau.

Statutul societăţii este legal înregistrat şi reglementează:

- denumirea, forma juridică, sediul şi durata societăţii;

- obiectul de activitate al societăţii;

- capitalul social şi acţiunile;

- atribuţiile şi competenţele Adunării Generale a Acţionarilor;

- controlul activităţii societăţii;

- modificarea formei juridice, dizolvarea societăţii, soluţionarea litigiilor.

Statutul aduce precizări şi detalieri privind toate domeniile anterior enumerate.

Societatea a fost iniţial construită pentru o producţie de preparate din carne de circa şase tone zilnic. La sfârşitul anului 1993, producţia realizată s-a ridicat la şapte tone pe zi, iar la sfârşitul anului 1994, la unsprezece tone.

Prin realizarea optimizării fluxului tehnologic şi definitivarea investiţiei, se preconizează o producţie de 30 de tone zilnic, pentru sfârşitul anului 1997. Fabrica produce preparate din carne de porc şi vită. Reţetele întrebuinţate sunt 50% româneşti şi 50% italiene.

Nomenclatorul de produse finite:

- hot-dog paste de mici la cutie

- cârnat bere salam de vară

- kaiser şuncă afumată

- ceafă afumată şuncă Praga

- cervelaş salam cu şuncă

- jambon cârnaţi olteneşti

- cremwurşti hamburgeri

- chilly grill jandarmi

- oase garf specialitate Alimenta

- fleischcase mortadela

- muşchi de vită afumat cabanos

- aufschnitt cu carne de porc, muşchi file

vită, ciuperci, ardei, caşcaval, caltaboş

mozaic lebăr

- cordon bleu salam Victoria

Condimentele folosite sunt numai cele naturale. Membranele întrebuinţate sunt naturale şi artificiale. Standardul de calitate este deosebit de ridicat, termenele de valabilitate sunt mai mari decât cele obişnuite pe piaţa românească. Produsele se livrează în stare proaspătă, întregi sau porţionate, ambalate clasic sau în vid. Firma are disponibilitate de a efectua livrarea cu maşini proprii.

Specificul procesului tehnologic este cel caracteristic industriei alimentare, respectiv accentul cade pe aspectele igienico-sanitare, sanitar veterinare, protecţia mediului. Conform acestui specific fluxul materiilor prime nu trebuie să intersecteze fluxul produselor finite. De asemenea persoanele contaminate, care lucrează în zonele “murdare”, nu trebuie (pe cât posibil) să se intersecteze cu personalul direct implicat în activitatea de producţie. O altă cerinţă, foarte importantă, este păstrarea unei temperaturi de lucru care să prevină declanşarea procesului bacteriologic şi microbian.

Producţia este de serie mică cu un nomenclator mare de fabricaţie. În acest caz există o flexibilitate ridicată, deci în cazul introducerii unui nou produs fabricarea poate începe în 24 de ore. Amplasarea utilajelor se face pe grupe omogene de maşini.

Durata de revenire a sumelor debitore este de maxim 48 de ore, iar în cazul plăţilor cu CEC este de 3 zile în timp ce al sumelor creditoare este de 5 zile.

Existenţa stocului tampon de materii prime implică o cheltuială în plus. În opinia conducerii societăţii (şi în practică) din acest fapt se trag o seamă de avantaje în cazul modificărilor pozitive ale preţurilor. Astfel la o majorare a preţului întreprinderile cu acelaşi profil de fabricaţie opresc producţia în aşteptarea noilor preţuri, deci se creează un gol de produse pe piaţă, caz în care SC ALIMENTA îşi prezintă aceeaşi ofertă câştigând un nou segment de piaţă.

Transportul produselor finite se efectuează, în mare parte, cu mijloace proprii, întreprinderea având 5 Fiat Ducato Maxi cu o capacitate tehnică de 2 tone,6 Mercedesuri Sprinter cu capacitate de 2 tone si 3 Dacia papuc cu capacitate de 0.8 tone. Firma mai dispune de doua camioane Volvo cu o capacitate tehnică de 10 tone pentru transportul materiilor prime de la furnizor. Transportul intern se face cu cărucioare de 50 de kg. Acestea făcând legătura între locurile de muncă.

Costul transportului extern efectuat de maşinile proprii este de 1000 lei/kg la materie primă şi de 1200/kg la produse finite.

Ca orice întreprindere de producţie şi firma noastră are deşeuri. Acestea sunt oase şi grăsimi. Printr-un protocol încheiat la nivelul conducerii, deşeurile sunt ridicate zilnic şi transportate la o alta firmă care produce făină proteică. În perspectivă SC ALIMENTA va construi şi o linie de valorificare a deşeurilor.

Capacitatea tehnică de producţie este de 20 tone/zi, iar cea practică este de 18 tone/zi.

Preview document

Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 1
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 2
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 3
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 4
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 5
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 6
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 7
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 8
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 9
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 10
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 11
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 12
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 13
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 14
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 15
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 16
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 17
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 18
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 19
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 20
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 21
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 22
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 23
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 24
Mediul de marketing - SC Alimenta SA Bacău - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Mediul de Marketing - SC Alimenta SA Bacau.doc

Te-ar putea interesa și

Tehnici de punere în valoare a produselor la locul vânzării - studiu de caz Nestle România

INTRODUCERE Comerțul joacă un rol important în dezvoltarea durabilă a societății omenești, fiind un sector de activitate cu un înalt grad de...

Politică de preț - studiu de caz la SC Agricola Internațional SA

Introducere Industria alimentară este o ramură importantă a economiei naţionale şi reprezintă 14% din producţia industrială totală a ţării. Ca şi...

Analiza activităților de marketing la nivelul firmei SC Agricola Internațional SA Bacău

Capitolul 1. Prezentarea si descrierea activitǎtii curente 1.1. Nume si localizare Societatea comerciala „ S.C. Agricola Internaţional S.A....

Particularitățile activității de marketing

Introducere Înainte de a-si satisface nevoile de siguranta, educatie, cultura, omul cauta sa-si satisfaca nevoile primordiale, fiziologice, puse...

Plan de Afacere Magic Cake

S.C. MAGIC CAKE S.R.L Adresa: Sediul firmei: Str.Stefan cel Mare, Nr. 10, Jud. Bacau. Telefon: 0230/511.211, fax 0230/115.211 E-mail:...

Marketingul prin Culoare

Introducere Culorile reprezintă un important instrument de marketing, ele făcând diferenţa între mărci şi produse. Adesea se vorbeşte despre...

Politică de produs la SC Elbac SA Bacău

INTRODUCERE Cu ajutorul sistemului sau informational de marketing întreprinderea percepe semnalele mediului sau ambiant concentrându-se, prin...

Aprovizionarea cu Principalele Produse Agroalimentare

1. Necesitatea elaborării proiectului si consecinţele socio-economice Elaborarea acestui proiect de marketing pe anul 2003 are ca abordare majoră...

Ai nevoie de altceva?