Mediul Extern al Intreprinderii

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1: ARGUMENT 4
CAPITOLUL 2: MEDIUL EXTERN AL INTREPRINDERII 5
2.1. Conceptul de mediul extern al intreprinderii 5
2.2. Componentele mediului extern al intreprinderii 6
2.2.1. Micromediul intreprinderii 8
2.2.1.a. Furnizorii de marfuri 9
2.2.1.b. Prestatorii de servicii 9
2.2.1.c. Furnizorii fortei de munca 9
2.2.1.d. Intermediarii 9
2.2.1.e. Clientii 10
2.2.1.f. Concurentii 10
2.2.1.g. Organismele publice 12
2.2.2. Macromediul intreprinderii 12
2.2.2.a. Mediul demografic 12
2.2.2.b. Mediul economic 13
2.2.2.c. Mediul tehnologic 14
2.2.2.d. Mediul cultural 15
2.2.2.e. Mediul politico - legislativ 15
2.2.2.f. Mediul natural 19
2.2.3. Extramediul intreprinderii 20
CAPITULUL 3: RELATII CU MEDIUL EXTERN 20
CAPITOLUL 4: ANALIZA MEDIUL EXTERN 21
CAPITOLUL 5: STUDIU DE CAZ 23
CAPITOLUL 5: BIBLIOGRAFIE 23


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1: ARGUMENT
O nava pluteste, in noapte, pe o mare agitata. Cerul acoperit de nori ascunde orice indiciu asupra punctelor cardinale. Pentru a gasi portul in care sa acosteze si sa incarce provizii, nava trebuie sa-si taie drum printre stanci, sa infrunte vanturile si valurile, care o clatina din toate incheieturile. Drumul marilor ofera navei un mediu inconjurator ostil, plin de pericole. Pentru a supravetui si indeplini misiunea, ea are nevoie de un sistem propriu de navigatie.
Afacerea si firma sunt si ele plasate intr-un mediu inconjurator plin de oportunitati, dar si de pericole. In linii mari, este vorba despre un mediu managerial si comercial pe care-l putem numi mediu de marketing. Pentru a "naviga" in mediul afacerilor, firma are nevoie de un "sistem propriu de navigatie" care sa detecteze oportunitatile si amenintarile. Sistemul de navigatie trebuie sa-i spuna care sunt agentii si fortele externe care ii afecteaza activitatea si nivelul de performanta.
Mediul de marketing poate fi privit ca un ansamblu de factori si forte externe pe care intreprinderea nu le poate manipula si controla dupa voia sa, dar de impactul carora ea este mai mult sau mai putin afectata. Mediul de marketing priveste toti agentii si fortele din afara intreprinderii care, prin interventia lor, influenteaza si afecteaza schimburile de pe piata dand nastere unei multitudini de oportunitati si riscuri (amenintari, constrangeri). Acest mediu este in permanenta miscare si transformare : piete noi se deschid, parteneri noi ne contacteza, produse noi sunt impinse pe piata, piete vechi se inchid, parteneri traditionali sunt abandonati, produse vechi dispar de pe piata s.a.m.d.
Este destul sa facem drumul de la locomotiva cu abur la nava spatiala sau de la gramofon la compact-disc ca sa intelegem profunzimea si rapiditatea mutatiilor posibile in mediul de marketing. In plus, ne mai putem gandi la un cutrmur de pamant, la o seceta prelungita, la o greva incontrolabila, la o modificare a legislatiei, la o descoperire stiintifica sau la o cadere de guvern pentru a intelege ce efecte pot avea asupra intreprinderii mutatiile produse in mediul natural, social, economic, politic, juridic, cultural si tehnologic
CAPITOLUL 2: MEDIUL EXTERN AL INTREPRINDERII
Ca agent economic, avand un anumit profil de activitate, intreprinderea functioneaza in conditiile concrete pe care i le ofera mediul sau extern. Iar daca pentru intreprindere, asa cum bine observa Kotler, "mediul de marketing = oportunitati si primejdii", inseamna ca rezultatele activitatii sale vor depinde, pe de o parte, de masura cunoasterii fizionomiei si mecanismului de functionare a mediului, iar pe de alta parte, de capacitatea si priceperea intreprinderii de a fructifica oportunitatile si de a evita primejdiile pe care aceasta i le furnizeaza.
2.1. Conceptul de mediul extern al intreprinderii
Intr-un sens larg, mediul in cadrul caruia intreprinderile isi desfasoara activitatea cuprinde un ansamblu de factori alcatuind o structura complexa, eterogena; este vorba de factori de natura economica, sociala, culturala, juridica, politica, demografica, ecologica etc. Intr-o viziune macroeconomica, intreprinderile insele fac parte din acest mediu, in primul rand, din componenta economica a acestuia. Insa la nivelul intreprinderii, mediul apare alcatuit dintr-o retea de variabile exogene carora intreprinderea le opune propriile sale resurse - umane, materiale si financiare, respectiv, un set de variabile endogene. Privite static, la un moment dat, componentele mediului se gasesc in anumite raporturi, alcatuiesc o anumita structura, care reflecta natura societatii, stadiul de dezvoltare atins.
Raporturile dintre componente par sa sugereze echilibrul la care a ajuns mediul in momentul respectiv. In realitate, insa, echilibrul nu este decat o tendinta cu caracter constant, componentele mediului aflandu-se intr-o permanenta miscare, cu consecinte asupra fizionomiei de ansamblu a acestuia ca si asupra raporturilor dintre componentele sale, intreprinderea se va confrunta, deci, cu un mediu dinamic. Iar evolutia mediului rareori este liniara. Aceasta, intrucat componentele sale nu evolueaza in acelasi ritm, in aceeasi maniera. Dupa modul cum se modifica aceste componente, dupa natura raporturilor dintre ele si a efectelor declansate, mediul extern cunoaste mai multe forme, intre care1:
o mediul stabil, specific perioadelor "linistite", cand evolutia fenomenelor este lenta si usor previzibila, ridica intreprinderii putine probleme de adaptare. Un astfel de mediu este insa tot mai rar intalnit in economia contemporana;
o mediul instabil, caracterizat prin frecvente modificari in majoritatea componentelor sale, reprezinta, in perioada actuala, tipul obisnuit de mediu cu care se confrunta intreprinderile din aproape toate sectoarele de activitate. Confruntarea cu un astfel de mediu solicita o atitudine prospectiva, descifrarea directiei si cotei schimbarilor, cresterea capacitatii de adaptare la schimbari a intreprinderilor;
o mediul turbulent, este in comparatie cu celelalte doua tipuri, relativ ostil intreprinderii, punandu-i probleme dificile, de adaptare sau chiar, de supravietuire. Intr-un astfel de mediu, schimbarile din evolutia componentelor si a raporturilor dintre ele sunt bruste, in forme si directii imprevizibile, conducand uneori la schimbari substantiale in insasi fizionomia mediului.
O evaluare globala a specificului mediului extern cu care se confrunta intreprinderile din tara noastra in perioada actuala, indrepta includerea lui in tipul de mediu turbulent. Acest caracter ii este imprimat de situatia economica, sociala si politica din tara noastra - ca de altfel si din celelalte tari est-europene, specifica tranzitiei spre economia de piata. De observat ca natura turbulenta a mediului este accentuata, pe de o parte, de postura in care se gaseste intreprinderea fata de mediul extern: slab pregatita si adesea in imposibilitatea de a se adapta rapid la evolutia mediului, contribuind ea insasi la accentuarea caracterului turbulent al acestuia 
In sens operational, mediul extern al intreprinderii poate fi definit ca un ansamblu de riscuri si de oportunitati pentru intreprindere. Orice variatie a mediului poate constitui o oportunitate sau o amenintare pentru activitatea intreprinderii, depinde pe ce pozitie se afla. Spre exemplu, devalorizarea monedei nationale, pe termen scurt. pentru exportatori conduce la o impulsionare a activitatii, in timp ce pentru importatori determina o restrangere a activitatii. Raportarea eficienta la tendintele de evolutie ale mediului extern presupune o cercetarea atenta a tuturor componentelor, a interactiunii dintre acestea, precum si a impactului lor asupra pietei si, evident, asupra activitatii intreprinderii


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul Extern al Intreprinderii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!