Metro Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

Metro Romania 1
Istoric 3
Misiunea 6
Obiectivul 7
Produse 8
Logistica METRO 11
Logistica METRO in viitor 13
METRO - strategie de crestere si adaptare logistica 14
Lantul financiar 17
Furnizorii de marfuri 17
Management strategic 20
Managementul durabil al METRO GROUP 24
Proiecte de viitor METRO 24
Bibliografie 27


Extras din proiect Cum descarc?

Istoric
In istoria marelui concern METRO Group,anul 1964 reprezinta anul fondarii companiei METRO Cash&Carry de catre Otto Beisheim la Muhlheim-Ruhr in apropiere de Dusseldorf, Germania.Primul magazin bazat pe sistemul cash&carry reprezinta un nou mod de vanzare promovat de catre firma, prin care comerciantii se puteau aproviziona cu marfa platind cash. Succesul acestui nou tip de vanzare se datoreaza atat caracteristicilor si facilitatilor ce le oferea sistemul,cat si perioadei de crestere economica, specifica anilor '60. Politica dezvoltata de firma se axa in principal pe satisfacerea nevoilor clientilor, promovand produse de calitate superioara la preturi avantajoase. Sistemul este o forma moderna de comert en-gross pe baza de legitimatie de acces ,cu autoservire si disponibilitate a produselor in timp util.Sunt alte caracteristici de baza ale sistemului, oferindu-le clientilor posibilitatea compararii ofertei si alegerea personala.
Configuratia Concernului METRO GROUP presupune existenta a patru specializari : Cash&Carry, Food, Nonfood si Magazine universale, fiecare dintre ele avand o specializare distincta si un lant de magazine specifice:METRO CASH & GARRY, MARKO, REAL, EXTRA, MEDIA MARKET SATURN, GALERIA KAUFHOF, PRAKTIKER.
Importanta fiecarei divizii in parte, cat si sistemul de decizii adaptat mediului in care activeaza, conduc la o organizare eficienta a intregului concern. METRO si MAKRO axate pe vanzarea produselor alimentare si nealimentare in 21 de tari,insumeaza peste 360 de magazine si detine o pozitie de leader de piata in sistemul Cash&Carry. 
Sistemul Food cuprinde reteaua de supermarket-uri EXTRA din Germania si segmentul hypermarket leader pe piata Germaniei si a Poloniei,REAL,cu un numar de 773 de magazine in 3 tari, din februarie 2006 si in Romania cu 4 puncte de desfacere.
MEDIA MARKET SATURN, leader pe piata europeana in comertul de produse electronice si PRAKTIKER, locul 2 in Germania si pozitia a treia in Europa in comertul design interior, reprezinta partea nonfood a concernului, prin 675 de magazine deschise in 11 tari. Magazinele universale sunt reprezentate prin GALERIA KAUFHOF ce detine 146 de magazine in Germania si Belgia, unde ocupa locul 2 si leader de concept, respectiv leader de piata. Utilizand acest tip de impartire a serviciilor pe divizii distincte, concernul dezvolta conceptul de sinergie ce conduce la activitati mai eficiente. 
Sistemul logistic de transport si distributie este supravegheat de catre divizia MGL METRO Group Logistics care a dezvoltat o politica regionala ce consta in cooperarea cu firme locale, dar si prin promovarea propriului sistem de transport materializat in tipul platforma. 
Acest tip de impartire regionala a responsabilitatilor a condus la optimizarea costurilor si la cresterea profiturilor. O divizie importanta, o constituie sistemul informational si consta in monitorizarea tuturor activitatilor (logistica, transport, control si resurse umane) cu ajutorul programelor software. Aceasta activitate reprezinta ,, sistemul nervos" al intregului concern.
Sistemul are o politica speciala de preturi si de fidelizare a clientilor ,prin marketing direct. Astfel, din doua in doua saptamani,prin Posta Metro au loc promotii speciale in randul articolelor existente,atat Food, cat si Non Food.De asemenea,promotorii METRO viziteaza clientii in mod constant pentru a prezenta oferta METRO si a discuta despre cerintele acestora pentru a le oferi un serviciu cat mai bun.Prin urmare, compania anticipeaza nevoile si cerintele clientilor sai.
Principiile METRO Cash&Carry sunt:comert la standarde internationale,produse de calitate intr-un sortiment larg,in stocuri mari la cele mai avantajoase preturi,totul sub un singur acoperis.
Cu un format bine definit,adaptat cerintelor pietei locale,METRO pune accent continuu pe nevoile clientilor.Avand in vedere faptul ca accesul in magazinele METRO Cash &Carry se face pe baza de legitimatie,clientul nu este unul anonim ,compania stiind in permanenta ce anume si in ce cantitati cumpara,domeniul in care acesta isi desfasoara activitatea,precum si necesitatile acestuia.
METRO AG, asa cum este cunoscut astazi,a fost infiintat in anul 1996,in doar 10 luni,prin fuziunea urmatoarelor companii independente de retail Deutsche SB- Kauf AG, KAUFHOF Holding AG, ASKO Deutsche Kaufhaus AG , fiecare dintre ele avand o bogata traditie in domeniul vanzarilor.
La 25 iulie 1996, actiunile companiei METRO AG au fost cotate pe piata bursiera- DAX cu capitalizare de piata de 12.07 milioane DM Astfel METRO AG s-a aflat printre cele mai mari 20 de companii evaluate pe piata bursiera din Germania.
Datorita marelui succes inregistrat, grupul si-a dezvoltat activitatea extinzandu-se pe piete straine.METRO AG se claseaza printre primele pozitii in structura comertului de retail pe plan mondial.Structura operationala , conceptual organizatoric si strategiile sistemului METRO fac nota aparte in lumea companiilor de retail:2250 de filiale in 23 de tari au dovedit competenta companiei METRO Cash&Carry - cea mai importanta divizie din cadrul companiei METRO AG - raspunzand celor mai inalte standarde de comert.
Grupul are un portofoliu bine definit: METRO AG este responsabil de managementul strategic al companiilor din grup. Partea operationala este impartita in segmente de activitate precum: vanzare cu ridicata, comert alimentar, magazine specializate in articole ne-alimentare si centre comerciale. Bineinteles, retelele comerciale ale METRO GROUP sunt reprezentate individul pe piata. In cadrul grupului, companiile de servicii efectueaza pentru retelele sale comerciale o multitudine de servicii in domenii precum:logistica,tehnologia informatiei si publicitate.
Anul 1996 reprezinta o etapa importanta in expansiunea estica a concernului, prin patrunderea pe piata Romaniei cu primul centru de distributie Metro Cash&Carry,la Otopeni, in judetul Ilfov, piata ce prezenta un mediu incert, specific tranzitiei la economia de piata. Succesul acestui tip de comert promovat s-a regasit, la inceput, prin lipsa unei concurente la nivel de ramura, dar si prin noutatea sistemului. 
Exact peste un an,in octombrie 1997 se deschidea al doilea magazin - Militari de data aceasta in Bucuresti pentru ca,anul urmator,sa se construiasca doua magazine in Timisoara si Brasov ,doua dintre cele mai mari orase ale Romaniei.
Toate acestea au condus la fidelizarea clientilor, ocupand ulterior pozitia de leader pe piata, in ciuda aparitiei diferitelor firme ce promovau tipuri de comert cu amanuntul sau ridicata asemanatoare. La sfarsitul anului 2003 numarul filialelor a atins cifra 15, iar anul 2004 va reprezenta o continuare a expansiunii prin alte 5 magazine,ce vor completa,din punct de vedere geografic, pozitionarea teritoriala a activitatilor. Din punct de vedere al cifrei de afaceri si profitului, magazinele din Romania reprezinta punctul forte al concernului in zona estica a continentului,fapt ce ii confera o pozitie importanta in cadrul celor mai profitabile unitati strategice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metro Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!