Modernizarea si Eficientizarea Administratiei Publice

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Perioada de tranzitie prin care trece Republica Moldova, ca un stat relativ tanar se impune, deja cu toata splendoarea ei. Este de fapt o tendinta de finisare a acesteia, dat fiind faptul ca procesele care demareaza in actualul stat, in materie sociala, economica si politica cunosc un progres simtitor.
Reformarea tuturor sectoarelor vietii este mai mult un raspuns la provocarile pe care le ridica actualul proces de globalizare, inteles in cadrul acestei lucrari in termenii proceselor integrationiste si de europenizare, care ,, bat cu atata insistenta " la usile statului moldovenesc. Pe de alta parte, reformarea se impune din interior, ca o necesitate a sistemului de a supravetui si, nu in ultimul rand ca o necesitate a tuturor cetatenilor de a trai in bunastare. 
Planul de actiuni Uniunea Europeana-Republica Moldova, propus spre implementare la Bruxelles in cadrul celei de-a VII-ea reuniuni a Consiliului de cooperare Republica Moldova - Uniunea Europeana, materializeaza sarcinile concrete pe care trebuie sa le indeplineasca statul, in vederea modernizarii sale si integrarii in structurile europene. 
In acest context este absolut iminenta reformarea administratiei publice, ca fiind un sistem de organizare sociala ,, in stransa legatura cu tipul de societate si particularitatile gruparilor sociale, purtand amprenta structurilor si stratificarilor societatii, mediului geografic, orientarii economice, traditiilor cultural-istorice ". Astfel, este necesara, in conditiile actuale, reevaluarea rolului administratiei publice in raport cu societatea, iar reformarea ei reprezinta elementul cheie ce tine de democratizarea tarii si sporirea aspiratiilor de integrare europeana. De faptul cum se va reforma administratia, in baza caror principii isi va organiza ea activitatea, ce mecanisme si tehnici de administrare va utiliza, care vor fi parghiile de exercitare a functiilor sale depinde gradul de influenta a administratiei publice asupra evolutiei societatii si ponderea credibilitatii fata de administratia publica din partea membrilor societatii. Cu cat aceasta credibilitate va fi mai inalta, cu atat mai mult va fi garantata asigurarea ireversibilitatii transformarilor democratice in societate. 
Traiectoria modernizarii administratiei publice este foarte complexa si variabila, deoarece ea cuprinde elementul structural-organic cat si aspectul functional; mai mult ca atat este ,, bombardata " de o serie de factori si are la baza mai multe premise care ii determina directia. 
Pe parcursul lucrarii vom incerca sa surprindem unele aspecte si tendinte prioritare ale modernizarii administratiei publice, insistand putin pe cadru legal, principiile de modernizare, unele obiective strategice, cat si despre reformarea administratiei publice in contextul ajustarii la standardele europene. 
PRINCIPIILE DE MODERNIZARE A ADMINISTRATIEI PUBLICE ( abordari stiintifice si legislative ) 
Un sistem de administare, oricat de bun si eficient ar fi, necesita perfectionare permanenta, dat fiind faptul ca viata inainteaza necontenit noi exigente fata de organele administratiei publice. Exigentele noi sunt generate de aparitia fireasca a problemelor cauzate, la randul lor, de evolutia permanenta a vietii sociale si de progresul societatii. Este foarte important ca in procesul reformei sa se tina seama de trei aspecte definitorii pentru succesul ei:
1. Primul decurge din principiul continuitatii si presupune ca toate schimbarile preconizate nu pot fi o negare totala a starii si proceselor de administrare din trecut. Elementele si mecanismele care nu corespund exigentelor timpului, daca nu pot fi ajustate trebuie sa fie eliminate pentru a nu crea obstacole in buna functionare a administratiei publice.
2. Al doilea aspect decurge din principiul consecutivitatii si presupune ca toate schimbarile trebuie efectuate si desfasurate intr-o anumita ordine, bazata pe logica evolutiei sociale, care ar asigura o sincronizare a intentiilor noastre cu cerintele obiective ale dezvoltarii societatii. 
3. Al treilea aspect decurge din principiul impartialitatii si presupune ca toate schimbarile preconizate nu trebuie sa fie o expresie a intereselor de grup sau sa dea prioritate anumitor pozitii subiective, indiferent cui apartin ele, care urmaresc alte scopuri decat cele inaintate de evolutia administratiei publice in contextul general al evolutiei societatii. 
In contextul general al guvernarii in Republica Moldova, principiile fundamentale ale reformei administratiei publice sunt urmatoarele: 
Definirea clara a rolului si functiilor de baza ale organelor administratiei publice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modernizarea si Eficientizarea Administratiei Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!