Obiective Manageriale Privind Motivarea Resurselor Umane

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE 4
1. CONSIDERATII PRIVIND MOTIVAREA RESURSELOR UMANE 6
1.1 RESURSELE UMANE SI CREATIVITATEA 6
1.1.1 CONCEPTUL DE CREATIVITATE 6
1.1.2. CONDITIILE DESFASURAII UNEI ACTIVITATI CREATIVE 7
1.1.3 CREATIVITATEA SI COMUNICAREA 7
1.1.4. METODE DE STIMULARE A CREATIVITITII 8
2. FACTORII CARE DETERMINI CAPACITATEA DE INOVARE A PERSONALULUI FIRMEI 9
3. MOTIVATIA  IMPULSUL PRIMAR AL COMPORTAMENTULUI 13
3.1 STRUCTURI ALE MOTIVATIEI 14
3.2 FORMELE MOTIVATIEI 15
3.3 MOTIVATIE SI PERFORMANTI. OPTIMUL MOTIVATIONAL 16
4. MOTIVAREA COMPLEXI A PERSONALULUI 17
4.1 CONCEPTUL DE MOTIVARE 18
4.2. ROLURILE MOTIVIRII PERSONALULUI 19
4.3 PRINCIPALELE TEORII MOTIVATIONALE 21
4.4 MECANISMELE MOTIVATIONALE 26
5. TIPURI DE MOTIVARE 30
6. CRESTEREA EFICACITATII MANAGERILOR IN 36
REALIZAREA MOTIVARII 36
CONCLUZII SI PROPUNERI 42
BIBLIOGRAFIE 45


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Conducerea: arta de a determina pe altul 
sa faca ce doresti tu, dar din proprie initiativa.
Dwight D. Eisenhover  
Nici o strategie comerciala, oricat de buna ar fi, nici o piata, oricat de favorabila ar fi, nu sunt suficiente pentru realizarea obiectivelor comerciale daca oameni nu sunt motivati. Managementul comercial nu are sens daca nu integreaza perfect variabila resurse umane in continutul sau.
Realizarea obiectivelor organizatiei este imposibila in absenta participarii oamenilor. Raspunsul la intrebarea ce ii determina pe oameni sa munceasca? pare relativ simplu: nevoile. Mai complicat este sa descifram ce nevoi are personalul unei organizatii, in ce ordine se cer a fi satisfacute, cu ce mijloace, care sunt efectele din punct de vedere al organizatiei si al individului. Sarcina managerului este de a identifica si activa motivele salariatilor, de a le dirija catre o munca performanta, utilizand stimulente adecvate.
Lumea se schimba cu o rapiditate fara precedent si, ca sa tina pasul, o organizatie trebuie sa aiba salariati competenti si loiali. Viitorul organizatiei este asigurat in primul rand de oameni si apoi de produse. Managerii trebuie sa se gandeasca, in egala masura, la ceea ce ofera angajatilor si la ce se asteapta de la ei, daca doresc obtinerea performantelor asteptate.
In lumea afacerilor a aparut o notiune noua, aceea de neomanager. Neomanagerul promoveaza competitia profesionala, oferind resurse, idei si motivatii. El pune intrebari care determina angajatii sa caute solutii si sa-si asume responsabilitati prin luarea unor decizii.
Managerul comercial alege sau propune un sistem de remunerare care trebuie sa satisfaca personalul (salariul suficient si regulat, atractivitate, echitate, progresive, simplitate, rapiditate) si sa satisfaca nevoile intreprinderii (siguranta financiara, simplitatea gestiunii, calcul adaptat obiectivelor, suplete si flexibilitate).
Majoritatea oamenilor ar admite probabil faptul ca, desi remunerarea nu este singura modalitate de motivare, este de departe forta cea mai puternica de stimulare a muncii.
Motivatia este un factor cheie al performantei, iar convingerile si nevoile stau la baza motivatiilor. Plecand de la aceste abordari teoretice, se pune problema cunoasterii modului de stimulare a salariatilor.
Stimularea se concretizeaza in crearea evenimentelor, participarea la o competitie si gratificatia prin recompensa.
Recompensele sunt morale (acordarea unor titluri, felicitari formale din partea unei persoane importante din intreprindere), materiale (excursii, cadouri, bonuri de cumparare, invitatii la manifestari sporitive si culturale, participari la activitati exceptionale) sau mixte (promovarea).
Lucrarea de fata prezinta tocmai acest controversat subiect al motivarii si stimularii personalului, teza urmarind prezentarea unor considerente teoretice ale functiei de motivare, acest lucru reflectandu-se asupra modalitatilor de motivare al personalului.
Complexitatea, caracterul de noutate precum si dorinta de a realiza o lucrare cu aplicabilitate directa in oricare societate, sunt doar cateva elemente care m-au determinat sa tratez cu multa responsabilitate si profesionalism aceasta lucrare.
Sper ca lucrarea de fata a reusit sa elucideze intr-o mica masura anumite probleme care pot crea disfunctionalitati in functionarea normala a unei firme (ma gandesc la rolul resurselor umane) si sa constituie in acelasi timp si un punct de plecare pentru fundamenterea si aprofundarea acestor notiuni.


Fisiere in arhiva (1):

  • Obiective Manageriale Privind Motivarea Resurselor Umane.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!