Odorizante - Mixul de marketing

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2925
Mărime: 139.41KB (arhivat)
Publicat de: Panagachie Peter
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Claudia Bobalca

Cuprins

  1. 1. Configurarea produsului 2
  2. 1.1. Atribute 2
  3. 1.2. Sistem de susţinere 4
  4. 1.3. Diferenţierea mărcii 6
  5. 2. Configurarea preţului 6
  6. 2.1. Strategia de preţ 6
  7. 2.2. Nivelul preţului 7
  8. 3. Configurarea promovării 7
  9. 3.1. Reclama 7
  10. 3.2. Promovarea vânzărilor 9
  11. 4. Configurarea distribuţiei 10
  12. 4.1. Extinderea teritorială 10
  13. 4.1. Extinderea teritorială a distribuţiei 10

Extras din proiect

În realizarea mixului de marketing pornim de la studiul pieţei şi de la rezultatele cercetării de marketing identificate anterior.

În studiul de piaţă am identificat interesul persoanelor pentru odorizantele de interior produse de firma S.C. Great Smell S.R.L. Am stabilit consumatorii şi nonconsumatorii şi am realizat segmentarea pieţei după următoarele criterii: sexul (masculin/ feminin), vârsta (persoane cu vârsta cuprinsă între 26-35 de ani şi persoane cu vârsta cuprinsă intervalul 20-25 de ani), profesia (ce aparţine domeniului de stat şi celui comercial). Avantajele căutate de consumatori la acest produs sunt mirosul puternic, durabil şi persistent.

Am stabilit ca piaţă ţintă clienţii din regiunea Moldovei, cu vârsta cuprinsă între 26 şi 35 de ani, în special bărbaţi, ce îşi desfăşoară activitatea în domeniul de stat. Am identificat principalii concurenţi direcţi de pe piaţă (Sara Lee cu brandul Ambi Pur; S.C. Johnson Wax, cu cele două branduri ale sale Glade şi Oust; Spring), iar ca tendinţe ale pieţei pe următorii 2-3 ani am preconizat o mărirea cererii de odorizante de interior, în special cele cu caracter ecologic şi o creşterea ofertei acestora prin concurenţa acerbă.

Din cercetarea de marketing, făcută pe baza chestionarului şi preferinţele consumatorilor a rezultat că vom lansa un odorizant de interior de calitate, cu un design plăcut, cu un preţ situat între 10,01 şi 15 lei pe care îl vom distribui în supermarket-uri.

1. Configurarea produsului

1.1. Atribute

Odorizantul de interior este realizat sub forma unui pulverizator, fiind soluţia ideală pentru un ambient plăcut. Pulverizatorul poate fi utilizat în locuinţe, restaurante, hoteluri, birouri, săli de aşteptare, toalete, cabinete medicale şi alte locuri publice.

Aparatul nu necesită supraveghere specială după punerea în funcţiune, fiind realizat cu scopul de pulveriza odorizant automat la intervale de timp programabile. Astfel se poate programa la 24 de ore (apasând butonul 24h), numai pe zi (apasând butonul D (day = zi/ lumină) sau numai pe noapte (apasând butonul N (night = noapte/ întuneric)), în fiecare caz aparatul pulverizând odorizant o dată la 15 minute. Pentru ca eficienţa să fie maximă, este de recomandat plasarea pulverizatorului cât mai aproape de tavan (o înălţime de peste 2 metri).

Alimentarea pulverizatorului se realizează cu ajutorul a două baterii de 1,5 volţi. Acesta are dimensiunile 99 x 94 x 236 mm (lungime x lăţime x înălţime), având o greutate de 407 grame şi acoperind o suprafaţă optimă mai mică de 30 metri-pătraţi

Pulverizator Sticlă plastic odorizant 100 mL

Acest aparat, produs separat de către firma Great Smell, este doar un suport ce ajută la îndeplinirea caracteristicilor odorizantelor de interior folosite pentru funcţionarea acestuia. De fapt, activitatea noastră de bază se rezumă la producerea acestor odorizante de interior. Acestea sunt în formă lichidă distribuite în sticluţe din material plastic de 100 de mL, disponibile într-o singură aromă – floral fresh (se referă la miros de flori proaspete de primăvară). Aparatul dispune, în interior, de un spaţiu special, numit rezervă, alocat odorizantului de interior ce are capacitatea de 20 de mL. Sticluţele din material plastic au o nuanţă de mov, iar dimensiunile de 80 x 50 x 60 mm (lungime x lăţime x înălţime), dimensiuni relative mici, ceea ce face ca produsul să fie utilizat cu o mai mare uşurinţă.

Utilizarea principală a produsului vizează, în principal, persoanele preocupate de ambientul interior, în timp ce vânzarea de aparate pulverizatoare, ceea ce se întâmplă şi în cadrul departamentului nostru de marketing, este ipoteza ce face ca odorizantele de interior produse de Great Smell să aibă şi o utilizare secundară.

Preview document

Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 1
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 2
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 3
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 4
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 5
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 6
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 7
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 8
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 9
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 10
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 11
Odorizante - Mixul de marketing - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Odorizante - Mixul de marketing.doc

Te-ar putea interesa și

Cercetare de Marketing Odorizant Auto

Rezumat introductiv Firma noastră, FreshCar, şi-a făcut apariţia în anul 2005 pe piaţa odorizantelor auto şi are ca obiect de activitate...

Mixul de marketing - odorizante pentru mașină

Firma SC. Andutz. SRL doreşte să lanseze pe piaţă un nou produs, însă nu cunoaştem cu certitudine preferinţele pieţei noastre ţintă. De aceea, am...

Proiect Marketing - Skil Air

Rezumat istoric Se stie ca dintotdeauna omul a cautat sa-si creeze un mediu de viata adecvat nevoilor si preferintelor sale.Aceasta cautare a...

Odorizant de Cameră

Cap.I CERCETAREA DE PIAŢĂ 1.1 Noţiuni introductive Facem parte din departamentul de marketing al firmei S.C. AIR FRESH S.R.L. care oferă...

Lansarea unui odorizant de cameră

Firma S.C. Jasmine Air S.R.L., specializată în producția unei game largi de odorizante, decide să lanseze un produs pe care nu-l avea în portofoliu...

Proiect de marketing - odorizant de cameră

PARTEA I 1.Introducere Firma S.C. AKY S.R.L. a fost înfiinţată în anul 2007 fiind o societate comercială cu răspundere limitată și are ca obiect...

Odorizante FreshFragrance

CAPITOLUL 1: Analiza pietii În mecanizmul de functionare a unei economii moderne piata ocupa un loc esential determinînd într-o proportie...

Comportamentul consumatorului față de odorizante

I. Produsul generic 1. Produsul Odorizantele nu reprezinta o clasa omogena si foarte bine delimitata de produse, de aceea o încercare de a le...

Ai nevoie de altceva?