Oferte Publice

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4348
Mărime: 591.20KB (arhivat)
Publicat de: Claudia Ionescu
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Introducere

1. In operaţiunile de piaţă

Piaţa de capital reprezintă ansamblul relaţiilor şi mecanismelor prin intermediul cărora capitalurile disponibile şi dispersate din economie sunt dirijate către orice entităţi publice şi private solicitatoare de fonduri.

Piaţa de capital funcţionează ca un mecanism de legătură între cei la nivelul cărora se manifestă un surplus de capital – investitorii – şi cei care au nevoie de capital – entităţi.

Piaţa monetară este piaţa capitalurilor pe termeni scurt şi mediu , fiind reprezentată de piaţa interbancară şi de piaţa titlurilor de creanţă negociabile. Pe piaţa interbancară operează banca de emisiune, băncile comerciale, băncile specializate, trezoreria statului, casele de economii, care au calitatea de creditori, dar şi de debitori în cazul completării fondurilor proprii.

Piaţa ipotecară este o piaţă specifică finanţării construcţiei de locuinţe, pe care acţionează organismele ce acordă împrumuturi sub forma creditului ipotecar, organismele speciale de refinanţare care asigură reintregirea fondurilor băncilor creditoare, precum şi băncilor ipotecare.

Piaţa financiară este piaţa capitalurilor pe termen lung, pe care se emit şi se tranzacţionează valori mobiliare ce servesc drept suport al schimbului de capitaluri. Piaţa financiară este cea pe care se cumpără şi se vând active financiare, fără a fi schimbată natura lor. Ea exprimă o relaţie directă între deţinătorul şi utilizatorul de fonduri.

Piaţa primară reprezintă acel segement de piaţă pe care se emit şi se vând sau se distribuie valorile mobiliare către primii deţinători. Piaţa primară constituie un circuit de finanţare specializat. Această piaţă permite transformarea directă a economiilor în resurse pe termen lung. Pe piaţa primară se emit valori mobiliare ce conferă anumite drepturi posesorilor lor, deci celor care au calitatea de furnizori de fonduri.

Piaţa secundară asigură, prin intermediul bursei de valori mobiliare, atât buna funcţionare a pieţei primare, cât şi lichiditatea şi mobilitatea economiilor. Învestitorii au posibilitatea de a negocia în orice moment acţiunile şi obligaţiunile deţinute în portofoliu sau pot cumpăra noi valori mobiliare.

Cele două segmente de piaţă se intercondiţionează. Piaţa secundară nu poate exsta fără piaţa primară şi totodată, funcţionarea pieţei primare este influenţată de capacitatea pieţei secundare de a realiza transferabilitatea valorilor mobiliare şi transformarea lor în lichidităţi.

2.Ofertele publice

Ofertele publice sunt operatiuni speciale prin care se cumpara sau se vand pachete mari si foarte mari de actiuni. De exemplu: daca un investitor intentioneaza achizitionarea unui procent de 15% din actiunile unei firme listate la bursa sau pe Rasdaq, atunci poate lansa o oferta publica de cumparare de actiuni prin care aduce la cunostinta pietei de capital si investitorilor intentia sa.

Prin oferta investitorul asigura o vizibilitate si o transparenta mai mari in legatura cu intentiile sale; aceasta ii poate asigura si sanse de reusita mai mari decat cumpararea actiunilor respective direct de la bursa sau de pe Rasdaq, in cazul actiunilor tranzactionate mai putin. In unele cazuri ofertele publice sunt obligatorii.

Un asemenea caz este cel in care actionarul majoritar al unei firme listate hotaraste delistarea firmei si retragerea actiunilor acesteia de la tranzactionare. Intr-un asemenea caz actionarul majoritar trebuie sa deruleze in prealabil o oferta publica de preluare, pentru a da sansa actionarilor mai mici (numiti actionari minoritari) sa isi vanda actiunile si sa se retraga din firma inainte ca aceasta sa fie delistata.

În categoria operaţiunilor de piaţă se includ ofertele publice de vânzare, de cumpărare şi de preluare, acestea din urmă fiind o formă specifică a ofertei de cumărare.

Transparenţa informaţiilor şi publicitatea reprezintă un element definitoriu pentru toate tipurile de ofertă publică. Orice persoană care iniţiează o ofertă publică elaborează şi supune aprobării autorităţii pieţei de capital un preospect, în cazul ofertei publice de vânzare, şi un document de ofertă, în cazul ofertei publice de cumpărare, ambele însoţite de un anunţ care conţine informaţii privind modalităţile prin care prospectul sau documentul de ofertă este este disponibil publicului. Anunţul de ofertă nu poate fi lansat decât după aprobarea prospectului sau documentului de ofertă.

La data publicării anunţului oferta devine obligatorie, iar prospectul sau documentul de ofertă trebuie să fie disponibil publicului în forma în care a fost aprobat.

Ofertele trebuie să se desfăşoare în condiţii care să asigure egalitatea de tratament pentru toţi investitorii. În acest scop prospectul sau documentul de ofertă este publicat în mai multe cotidiane cu difuzare naţională, precum şi în format electronic pe website-ul ofertantului, al intermediarului ofertei, al operatorului pieţei pe care se intenţionează admiterea la tranzacţionarea a respectivelor valori mobiliare şi opţional pe website-ul CNVM.

Dacă după aprobarea prospectului sau documentului de ofertă intervin noi evenimente de natură să afecteze decizia investiţională sau se modifică informaţiile iniţiale, se impune formularea unor amendamente, aprobate de CNVM şi aduse la cunoştinţa publicului print-un anunţ.

Preview document

Oferte Publice - Pagina 1
Oferte Publice - Pagina 2
Oferte Publice - Pagina 3
Oferte Publice - Pagina 4
Oferte Publice - Pagina 5
Oferte Publice - Pagina 6
Oferte Publice - Pagina 7
Oferte Publice - Pagina 8
Oferte Publice - Pagina 9
Oferte Publice - Pagina 10
Oferte Publice - Pagina 11
Oferte Publice - Pagina 12
Oferte Publice - Pagina 13
Oferte Publice - Pagina 14
Oferte Publice - Pagina 15
Oferte Publice - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Oferte Publice.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Proiect practică - SSIF Estinvest SA Focșani

1.1 Istoric si prezentare a firmei Societatea a fost infiintata in anul 1995, odata cu piata reglementata de capital din Romania, avand ca unic...

Reglementări și Instituții pe Piața de Capital

Cap.1 INTERMEDIARI PE PIAŢA DE CAPITAL 1.1. Societăţi de servicii de investiţii financiare În România, cadrul legislativ privind piaţa de capital...

Ofertă Publică

Capitolul I Introducere în operaţiunile de piaţă Piaţa de capital reprezintă ansamblul relaţiilor şi mecanismelor prin intermediul cărora...

Oferta Publică Inițială

Oferta publică este propunerea făcută de un emitent, de către investitori sau intermediari pentru a vinde, a cumpăra, a transforma, a schimba sau a...

Ofertă publică de cumpărare-preluare

OFERTA PUBLICĂ DE CUMPĂRARE PRELUARE 1.Caracteristicile inţierii ofertelor publice În categoria operaţiunilor de piaţă se include ofertele...

Bank Leumi România

- Prezentare generala Bank Leumi Romania S.A este singura banca cu capital israelian din tara noastra ,care opereaza la standarde inalte de...

Proceduri și Mecanisme Specifice Emisiunii de Acțiuni și Obligațiuni pe Piața de Capital

INTRODUCERE Multe persoane cunosc piața de capital din punct de vedere al cumpărărilor și vânzărilor de acțiuni, și al câștigurilor ce pot fi...

Banca Leumi

Cu mai mult de 100 de ani in urma s-a stabilit in Londra, la 27 februarie 1902, Compania Anglo-Palestiniana care a devenit in timp Bank Leumi...

Ai nevoie de altceva?