Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 74 în total
Cuvinte : 13841
Mărime: 4.36MB (arhivat)
Publicat de: Bigdan N.
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf.univ.dr. Irina Bilan
Materie: Gestiunea Financiară a Instituțiilor Publice

Cuprins

  1. Organizarea și funcționarea Primăriei Municipiului Iași 3
  2. Scurt istoric 3
  3. Obiect de activitate 4
  4. Organizare internă și funcționalitate 6
  5. Relații externe 20
  6. Structura și evoluția principalelor venituri și cheltuieli bugetare în perioada 2015-2019 22
  7. Fundamentarea indicatorilor financiari la Primăria Municipiului Iași 32
  8. Cadrul juridic aplicat în fundamentarea indicatorilor financiari 33
  9. Fundamentarea cheltuielilor ale Primăriei Municipiului Iași 34
  10. Finanțarea cheltuielilor bugetare în cadrul Primăriei Iași 57
  11. Surse de finanțare a cheltuielilor Primăriei Iași 57
  12. Modalități tehnice utilizate în finanțarea cheltuielilor bugetare 58
  13. Utilizarea efectivă a creditelor bugetare și a fondurilor alocate. Plăți pentru cheltuieli 59
  14. Fluxuri informaționale generate de finanțarea cheltuielilor bugetare 61
  15. Organizarea evidenței privind gestiunea financiară la Primăria Municipiului Iași 63
  16. Evidența tehnico-operativă 63
  17. Evidența statistică 63
  18. Evidența contabilă a Primăriei Municipiului Iași 64
  19. Încheierea exercițiului bugetar 65
  20. Bibliografie 67

Extras din proiect

Capitolul 1

Organizarea și funcționarea Primăriei Municipiului Iași

Administația publică locală a început să fie considerată ca un anumit tip de activitate, mai exact ca o formă prin care oamenii își exercită puterea, și asigură, în limitele stabilite de Constituția României, legislație și de normele stabilite de legile guvernamentale, de legile entităților constitutive ale României, o decizie independentă și sub responsabilitatea sa față de populație și care vizează probleme de importanță locală, bazate pe interesele populației, ținând cont de tradițiile locale.

Administrația locală este exercitată de cetățeni prin referendum, alegeri și alte forme de exprimare directă a voinței, prin intermediul unor organe de alegeri și a altor organe locale de conducere. Structura organismelor locale de auto-guvernare este determinată de populație în mod independent.

Organismele locale de conducere gestionează în mod independent proprietatea municipală, formează, aprobă și execută bugetul local, stabilesc impozite și taxe locale, mențin ordinea publică și soluționează și alte probleme de importanță locală; ... de asemenea, pot fi dotate prin lege cu puteri de stat separate cu transferul de resurse materiale și financiare necesare implementării lor. Punerea în aplicare a competențelor delegate este sub controlul statului .

Scurt istoric

Sediul primăriei, în prezent se află în fostul Palat Roznovanu, și este situat în inima Iasului, pe str. Stefan cel Mare si Sfant, nr.11. Tot în această zonă, se regăsesc cele mai importante și de vază monumente ale orașului.

Această clădirea își are originea din deceniile 7 - 10 ale sec. XVIII-lea. Ulterior a fost restaurata în perioada anilor 1830 - 1833 de către arhitectul Johan FREYWALD. Tot acesta a proiectat și Catedrala Metropolitană.

O parte din această clădire a fost folosită drept reședință de către familia regală, iar o altă parte era destinată autorităților locale. Clădirea a reprezentat un loc important pe scena istoriei, în special în perioada Primului Război Mondial, între anii 1916 - 1918 când a găzduit sediile ministerelor conducerii politice refugiate de la București. Cabinetul Primarului din prezent, a fost cabinetul Regelui Ferdinand. Sala de ședințe al Consiliului Local a servit cândva drept încăpere în care s-a întrunit Consiliul de Război al României în 1918.

Până în 1910 primăria Iași a închiriat mai multe spații în zona central a orașului.

În 1910, primarul Nicolae Gane a cumpărat clădirea Cantacuzino Pașcanu (astăzi: sediul Stării Civile) iar primăria își desfășoară activitatea acolo.

În 1969, primăria își mută sediul la Palatul Roznovanu, unde a rămăs până acum.

Obiect de activitate

Primăria Municipiului Iași este o entitate publică executivă în cadrul UAT Municipiul Iași, care își desfășoară activitatea având la bază prevederile Ordonanței de urgență nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ.

Aceasta își desfășoară activitatea, având la bază principiile:

- autonomiei locale;

- descentralizării serviciilor publice;

- eligibilității autorităților administrației locale;

- legalității;

- consultării cetățenilor în soluționarea problemelor locale.

Misiunea primăriei este de a furniza comunității servicii publice la un nivel ridicat.

Viziunea este cea de a deveni un lider regional și național, având în vedere și statutul de membră a Asociației Municipalităților din România. Primăria își propune să satisfacă deplin toți membrii comunității, atât persoane fizice cât și persoane juridice.

Bibliografie

Cărți

4. Scorțescu, GH. Si alții , Administrație publica si contabilitate publica, Editura Junimea, Iași, 2004

5. Ștefura, Gabriel A., Procesul bugetar public, Editura Universității Alexandru Ioan Cuza , Iași, 2010

6. Văcărel Iulian, Finanțe publice, ediția a VIa, Editura Didactică și Pedagogică, București, 2008;

7. Popeangă Vasile Nicolae, Goleanu Alin Ionel, Finanțe publice -sinteze teoretice și studii aplicative, Editura „Focus” Petroșani, 2008;

Web

1. www.primaria.iasi.ro

2. Legea nr. 273 din iulie 2006 privind finanțele publice locale ( www.mfinante.ro )

3. Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, actualizată

4. Regulament de organizare si functionare a aparatului propriu-Primăria Municipiului Iași

5. Documente financiar contabile - Primăria Iași

6. Bugetele locale pe perioada analizată 2015-2020

Preview document

Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 1
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 2
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 3
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 4
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 5
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 6
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 7
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 8
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 9
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 10
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 11
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 12
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 13
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 14
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 15
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 16
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 17
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 18
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 19
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 20
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 21
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 22
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 23
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 24
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 25
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 26
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 27
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 28
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 29
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 30
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 31
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 32
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 33
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 34
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 35
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 36
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 37
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 38
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 39
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 40
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 41
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 42
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 43
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 44
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 45
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 46
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 47
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 48
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 49
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 50
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 51
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 52
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 53
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 54
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 55
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 56
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 57
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 58
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 59
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 60
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 61
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 62
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 63
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 64
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 65
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 66
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 67
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 68
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 69
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 70
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 71
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 72
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 73
Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași - Pagina 74

Conținut arhivă zip

  • Organizarea gestiunii financiare la Primaria Municipiului Iasi.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza Bugetului Municipiului Orăștie

1. Prezentarea generală a municipiului Orăştie 2. Analiza Swot 3. Analiza veniturilor şi cheltuielilor a bugetului local în perioada 2008-2010...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Organizarea gestiunii financiare la Primăria Municipiului Iași

Cap. 1 Organizarea şi funcţionarea Primǎriei Municipiului Iaşi 1.1 Scurt istoric Istoria acestui judeţ este marcată de numeroase monumente şi...

Organizarea și Conducerea Gestiunii Financiare la Primăria Municipiului Moinesti

ORGANIZARE SI FUNCTIONARE Introducere "Domnia" este principala institutie centrala a statului feudal Moldova, al carei detinator reuneste...

Lucrare de practică - în cadrul serviciului finanțelor publice al Primăriei Municipiului Iași

1. Scurt istoric al orasului Iasi Orasul Iasi se numara printre cele mai vechi si mai importante asezari ale tarii, în care a pulsat mereu,...

Organizarea și Conducerea Gestiunii Financiare la Primăria Municipiului Roman

Cap.I Organizarea si functionalitatea Primariei municipiului Roman 1. Scurt istoric Institutia publica la care s-a realizat acest studiu este...

Organizarea și conducerea gestiunii financiar bugetare la Primăria Iași

CAPITOLUL 1 Organizarea şi funcţionarea Primǎriei Municipiului Iaşi 1.1 Organizarea administraţiei publice locale Termenul administraţiei...

Organizarea gestiunii financiar-bugetare la Primăria Iași

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE, ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE 1.1. Scurt istoric Actualul sediu al Primăriei, fostul Palat Roznovanu, este situat în inima...

Organizarea Gestiunii Financiare la Primăria Municipiului Suceava

Capitolul 1. Organizarea şi funcţionarea Primăriei Municipiului Suceava 1.1. Scurt istoric Suceava (denumiri istorice în germană Sotschen, în...

Monografie GFIP Primăria Iași

CAPITOLUL I ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI IAŞI 1.1. Scurt istoric Actualul sediu al primăriei este fostul Palat Roznovanu,...

Ai nevoie de altceva?