Piata si capitalul unei intreprinderi in economia de piata

Cuprins proiect Cum descarc?

ARGUMENT 4
CAPITOLUL I 6
INTREPRINDEREA SI MEDIUL SAU IN ECONOMIA DE PIATA 6
1.1.Evolutia conceptului de intreprindere 6
1.2.Caracteristicile intreprinderii in economia de piata 9
1.3.Tipologia intreprinderilor 11
CAPITOLUL II 14
STRUCTURA CAPITALULUI INTREPRINDERII 14
CAPITOLUL III 21
STUDIU DE CAZ 21
3.1.Scurt istoric si obiect de activitate 21
3.2.Caracterizarea economico-financiara a firmei 23
3.3.Relatia intreprindere-piata 24
3.4.Indicatorii eficientei economice 28
CONCLUZII 31
BIBLIOGRAFIE 33


Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT
Fiecare intreprindere pe piata se afla atat in postura de ofertant (vanzatorul produselor sau serviciilor ce fac obiectul sau de activitate) cat si de solicitant (cumparator al factorilor de productie necesari reluarii de obicei la scara mai mare a productiei) avand drept scop obtinerea unui profit cat mai mare.
Aceasta inseamna ca ea va fi permanent preocupata de a -si mentine sau chiar largi pozitia pe care o detine pe piata.
In viziunea de marketing, piata intreprinderii se raporteaza numai la calitatea intreprinderii de ofertant, iar analiza ei presupune cunoasterea principalelor aspecte ce o caracterizeaza: locul pe piata globala, profilul pietei, etc.
Intreprinderea apare pe piata cu produsele sau serviciile sale, de obicei alaturi de alti ofertanti, confruntandu-se cu cererea formulata de consumatori, dar si cu alte intreprinderi creatoare ale aceluiasi produs sau a unora substituibile. Astfel ca, pe piata totala sau globala, reprezentata de ansamblul relatiilor de vanzare - cumparare care se stabilesc intre producatori - distribuitori si consumatori privite in interdependenta lor, produsele si serviciile fiecarei intreprinderi se vor afla doar intr-o subdiviziune sau zona a acesteia, vor reprezenta doar un segment al acesteia.
Piata intreprinderii este spatiul economico - geografic in care apar produsele sale, exprima raportul dintre oferta sa si cererea ce i se adreseaza si arata gradul efectiv sau potential de patrundere in consum (utilizare) a produselor sau serviciilor sale. Ea reprezinta o parte a pietei totale care trebuie bine delimitata pentru elaborarea programelor de marketing.
Pe piata, produsul unei intreprinderi se confrunta, in majoritatea cazurilor, cu produsele similare ale altor intreprinderi, deci orice produs, indiferent de producatorul care l-a creat isi delimiteaza propria sa piata. Piata produsului reprezinta "totalitatea cumparatorilor actuali si potentiali ai produsului respectiv" (Ph. Kotler, op. cat., p.10) si arata gradul de penetratie in consum.
Totalitatea pietelor produselor dintr-o anumita arie geografica desemneaza ansamblul pietelor intreprinderilor, deci piata totala sau globala. Rezulta ca intre piata produsului, intreprinderii si cea totala exista legaturi de interdependenta reciproca, astfel ca fiecare intreprindere ocupa o anume pozitie, aceasta avand rol esential in politica de piata pe care o desfasoara in prezent si o proiecteaza in viitor. Daca intreprinderea are in obiectul sau de activitate un singur produs, atunci piata ei se suprapune cu cea a produsului. De obicei, activitatea intreprinderii este diversificata, chiar daca este specializata intr-un domeniu, in acest caz piata fiecarui produs este o parte a pietii intreprinderii. 
CAPITOLUL I
INTREPRINDEREA SI MEDIUL SAU IN ECONOMIA DE PIATA
1.1.Evolutia conceptului de intreprindere
Intreprinderile sunt entitati economice de baza ale economiei nationale, raspandite in teritoriu datorita raspandirii resurselor materiale, in special a resurselor primare limitate sau a accesului la acestea, a resurselor de munca, a consumatorilor. Datorita variatelor alternative de utilizare a resurselor (factorilor) de productie in profil teritorial si a necesitatii utilizarii lor eficiente in procesele economice, initiativa agentilor economici se diversifica pe masura adancirii procesului de diviziune sociala a muncii. Notiunea de intreprindere are la origine cuvantul francez "entreprise", iar in terminologia anglo-saxona se utilizeaza cu acelasi sens. De multe ori se utilizeaza cu acelasi sens si notiunea de unitate economica sau firma.
Ca unitate economica, intreprinderea are rolul de a administra cu eficienta maxima resursele de care dispune in vederea realizarii obiectivelor stabilite de managementul individual sau de grup si de proprietari .
In intreprinderi se desfasoara activitati economice si sociale, prin urmare ele functioneaza ca organisme economico-sociale care produc bunuri si servicii in scop de profit. In cazul unor entitati de tip familial scopul prioritar al activitatii economice este obtinerea unor venituri necesare familiei.
Conceptul de intreprindere a cunoscut o lunga evolutie istorica in procesul de formare si consolidare a economiei moderne. Intreprinderea de azi este esential diferita de cea care a aparut la inceputul dezvoltarii capitalismului. Henri Fayol considera ca intreprinderea este un ansamblu tehnic si economicosocial, care are functii specifice si este condusa dupa principii de piata.
Dupa Francois Perroux "intreprinderea este o forma de productie prin care in cadrul aceluiasi patrimoniu se combina preturile diversilor factori de productie adusi de agenti economici distincti de proprietarul intreprinderii, in vederea vanzarii pe piata a unui bun sau serviciu si pentru a obtine din diferenta intre doua serii de preturi (pretul de vanzare si pretul de cost) cel mai mare castig banesc posibil"5. Economistii romani au adus contributii la dezvoltarea conceptului de intreprindere dovedind originalitate si competenta cu privire la intreprinderile industriale si agricole.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata si capitalul unei intreprinderi in economia de piata.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Dictionar de Economie , Ed. Economica, Bucuresti, 1999, pag. 36
2. Dictionar Explicativ de Marketing, Ed. Economica, Bucuresti, 2003, pag. 515
3. Florescu , C. (coord) Marketing, Ed. Expert , Bucuresti 1992, pag 64.
4. Florescu , C. (coord) Marketing, Ed. Expert , Bucuresti 1992, pag 64
5. Kotler, Ph. Amstrong, G., Saunders, J. Wong V., Principiile Marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1998.
6. Maxim, E., Gherasim, T., - Marketing, Ed. Economica, Bucuresti, 2000, pag. 60.
7. Pop. N. ,Al,-Marketing , Ed Didactica si Pedagocica, Bucuresti, 1993, p. 38


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!