Cuprins
- 1. Introducere
- 1.1 Informații generale
- 1.2 Rezultatul ideii de afaceri
- 1.3 Viziunea, misiunea, scopul, obiectivele și activitățile afacerii propuse
- 2. Descrierea afacerii
- 2.1 Amplasarea firmei și facilității
- 2.2 Detalii privind afacerea
- 2.3 Graficul Gantt al activităților cheie în implementarea ideii de afaceri
- 2.4 Managementul resurselor umane
- 3. Analiza poziției pe piață a firmei
- 3.1 Analiza cadrului actual al pieței
- 3.2 Profilul clienților, furnizorilor, distribuitorilor și al concurenților
- 3.3 Analia SWOT a afacerii propuse
- 4. Strategia și politica de marketing
- 4.1 Analiza mixului de marketing
- 4.2 Strategia și planul de marketing
- 5. Analiza financiară
- 5.1 Cheltuielile de investiție - management operațional
- 5.2 Sursele de finanțare
- 5.3 Previziunea veniturilor
- 5.4 Previziunea cheltuielilor operaționale
Extras din proiect
1. INTRODUCERE
1.1 Informații generale S.C MSB S.R.L
Informații generale
Denumirea ideii de afaceri
(proiect de investiție) Fruit Land, Freshy Fresh, Healthy and Strong, Bio Drink, Frutty Time
Numele și prenumele solicitantului Bădescu Ștefania-Costinela
Adresa solicitantului Str. Portului, nr.45, bl.Y1, sc.C, ap.56, et.3
Județul Constanța
Cod poștal 905500
Număr de telefon 0735631022
E-mail bstefaniaa@yahoo.com
Sediul firmei și al punctelor de lucru (localitatea și județul) Sediul firmei: Str. Portului, nr.45, bl.Y1, sc.C, ap.56, et.3
Surse de finanțare Surse proprii
Contribuție proprie (Lei - TVA inclus) 192.000 Lei (40.000€)
Număr de locuri de muncă ce urmează a fi create în urma implementării afacerii (Total)
2
Domeniul de activitate Producție Servicii Comerț Cod CAEN
X 5630 - Baruri și alte activități de servire a băuturilor
Alegerea locației respective s-a bazat pe următoarele criterii: numărul de oameni care frecventează zona, existența in vecinătate a unei săli de fitness, a unui salon de înfrumusetare, un supermarket, precum și a unui spațiu de tip afterschool destinat preșcolarilor si școlarilor.
1.2 Rezumatul ideii de afaceri
Motivul pentru care am ales băuturile de tip fresh și smoothie se datorează în mare parte obiceiului personal al fiecăruia dintre noi de a consuma această bautură. De asemenea, am remarcat tendința populației de a încerca să-și îmbunătățească alimentația. Afacerea noastră se va numi Fruit Land și va avea ca principale atribuții realizarea băuturilor naturale, achiziționarea constantă de materii prime.
Pe tot parcursul anului, fresh-ul sau smoothie-ul poate constitui o modalitate sănătoasă de a-ți potoli setea, poate contribui și la opținerea vitaminelor necesare funcționării cât mai sănătoase a organismului sau, pur și simplu, poate fi o modalitate de relaxare atât pentru copii, cât și pentru părinți/bunici.
Meniul este unul variat, există o listă cu mai multe sortimente de fresh-uri și smoothie-uri, însă clientul își poate alege fructele/legumele, astfel încât să își realizeze propria băutură. Prețurile băuturilor vor varia între 9-25 lei în funcție de sortimentul și gramajul ales.
Pentru început ne propunem să achiziționăm un aparat necesar realizării băuturilor, iar cel de-al doilea va fi adus din locuința proprie.
Pentru început promovarea se va realiza prin intermediul paginilor online precum Facebook și Instagram și prin atașarea de afise în locații de tipul școlilor, liceelor, salilor de fitness, dar și în clădiri de birouri.
1.3 Viziunea, misiunea, scopul, obiectivele și activitățile afacerii propuse
Pentru început afacerea se va rezuma doar la realizarea băuturilor, iar cu trecerea timpului în funcție de cum va evolua afacerea, se dorește deschiderea unei noi locații, extinderea primei locații cu scopul realizării unui spațiu de joacă pentru copii și achiziția unui autoturism pentru serviciul de delivery.
Drept misiune, Fruit Land va depune toate eforturile necesare pentru a crea un loc unic unde clienții pot socializa într-un mediu confortabil și relaxant în timp ce se bucură de cele mai bune băuturi sănătoase din oraș. Dorim să îi ajutăm pe clienții noștri să se elibereze de stresul acumulat zilnic, prin oferirea unei ambianțe plăcute, o locație plăcută, cu personal prietenos și produse de înaltă calitate. Cum am mai spus afacerea se va axa doar pe realizarea băuturilor sănătoase. Acestea vor fi realizate pe loc, în fața clientului și sunt destinate tuturor categoriilor de oameni.
Scopul acestei afaceri este de a crește numărul persoanelor care sunt adepte unui stil de viață sănătos, ținând cont că în ultima vreme numărul celor care se îndreaptă către acest segment este într-o continuă creștere.
Ca și obiective, firma își dorește crearea unei imagini cât mai apreciate, creșterea veniturilor firmei, creșterea profitului, dar și extinderea pe piața tuturor categoriilor de oameni, de la copii până la bătrâni.
În realizarea obiectivelor, pentru început vom împărți mostre din respectivele băuturi în zonele mai populate din oraș, cum ar fi intrările în supermarket-uri, în instituțiile de învățământ, dar și în primărie, iar pentru a ne identifica mai ușor vom imprima pe eticheta sticluței în care se vor afla băuturile, imaginea locației, însoțită de adresa acesteia. În prima lună, în weekend vor fi organizate mici evenimente, săptămânal schimbându-se tema, spre exemplu: în primul weekend, special pentru copii va fi invitat un clown, în cel de-al doilea weekend va avea loc un mic recital al unor cântăreți locali, etc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de afaceri.docx