Politica de Determinare a Bugetului General Consolidat

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere.pagina 3
Obiectivele politicii fiscal-bugetare pentru anul 2008.pagina 4
Rezultate obtinute. pagina 4
Obiectivele politicii fiscal-bugetare pentru anul 2009.pagina 4
Rezultate obtinute .pagina 5
Obiectivele politicii fiscal-bugetare pentru anii 2010 si 2011.pagina 6
Rezultate obtinute.pagina 6
Obiectivele politicii fiscal-bugetare pentru anul 2012.pagina 6
Rezultate obtinute.pagina 7
Obiectivele politicii fiscal-bugetare pentru anul 2013.pagina 7
Concluzii.pagina 8
Propuneri.pagina 8
Bibliografie.pagina 9
Anexe.pagina 10


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
In Romania nevoile de resurse la nivelul societatii si posibilitatile de acoperire a acestor nevoi sunt reflectate in bugetul general consolidat. Legea privind finantele publice precizeaza faptul ca gestionarea resurselor financiare publice se realizeaza printr-un sistem unitar de buget care cuprinde: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugete locale, bugetele fondurilor speciale, bugetul Trezoreriei statului si bugetele altor institutii cu caracter autonom, in conditiile asigurarii echilibrului financiar. Acest sistem unitar si corelat de fonduri formeaza bugetul general consolidat, prin care se dimensioneaza si se compara, la nivelul unui an, veniturile si cheltuielile statului si ale celorlalte institutii publice. Astfel, sunt reflectate fluxurile financiare publice de formare a veniturilor fiscale si nefiscale si de repartizare a acestora pe destinatii in conformitate cu nevoia sociala si cu obiectivele de politica financiara specifice anului la care se refera.
Bugetul de stat este conceput si elaborat ca un buget consolidat. Caracterul de buget consolidat decurge din tehnica intocmirii lui, prin eliminarea transferurilor dintre diferite categorii de buget. Ca document oficial, bugetul de stat evidentiaza nivelul aprobat al cheltuielilor ce se vor realiza in viitor si marimea veniturilor ce pot fi mobilizate la dispozitia statului.
Cheltuielile publice exprima relatii economico-sociale in forma baneasca, care se manifesta intre stat si persoane fizice si juridice, cu ocazia redistribuirii si utilizarii resurselor financiare ale statului, in scopul indeplinirii functiilor acestuia. Cheltuielile publice reprezinta plati efectuate de stat pentru achizitii de bunuri sau prestari de servicii, pentru indeplinirea obiectivelor politicii statului. Politica cheltuielilor publice concretizeaza una din componentele fundamentale ale politicii fiscal-bugetare, avand un impact profund in politica generala. Politica promovata in domeniul cheltuielilor publice trebuie:
- sa stabileasca nivelul, destinatia si structura acestor cheltuieli;
- sa defineasca obiectivele ce trebuie realizate cu ajutorul acestor cheltuieli;
- sa precizeze metodele de finantare.
La stabilirea destinatiei cheltuielilor publice este necesar sa se porneasca de la nevoile sociale ce trebuie satisfacute cu prioritate, pe seama resurselor publice. Stabilirea corecta a optiunilor si prioritatilor pentru fiecare etapa prezinta o importanta deosebita, deoarece influenteaza ritmul cresterii economice, nivelul de trai al populatiei, satisfacerea celorlalte nevoi socciale.
Pe langa obiectivele prezentate in proiect mai sunt identificate si urmatoarele obiective ale politicii fiscal-bugetare:
o Restructurarea cheltuielilor publice in sensul ajustarii celor curente la niveluri sustenabile, in vederea reducerii deficitului bugetar si orientarea cheltuielilor discretionare catre proiecte de investitii; 
o Imbunatatirea politicii in domeniul investitiilor; 
o Continuarea politicii de reducere si de prevenire a aparitiei de arierate; 
o Imbunatatirea guvernantei corporatiste; 
o Mentinerea datoriei guvernamentale la un nivel sustenabil pe termen lung; 
o Imbunatatirea politicii de administrare fiscala prin: combaterea evaziunii fiscale, cresterea eficientei si dinamicii colectarii veniturilor, incurajarea conformarii voluntare.
Trebuie avuta in vedere eficacitatea cheltuielilor publice, care ocupa un loc important intre criteriile de selectare a alternativelor proiectelor, in vederea cuprinderii, in legile bugetare anuale, a unui raport determinat intre eforturile financiare si efectele comensurabile sau estimative ce pot fi obtinute pe seama obiectivelor finantate de catre stat prin cheltuieli bugetare. In scopul cresterii eficientei sau eficacitatii in utilizarea fondurilor publice, prin politica financiara se urmareste si stimularea beneficiarilor fondurilor publice prin metode de finantare si gestionare sau prin alte metode specifice. 
Astfel, incepand cu anul 2008 ritmul de crestere al cheltuielilor a devansat ritmul de crestere al veniturilor, iar ponderea deficitului bugetar in PIB a cunoscut un derapaj semnificativ, inregistrandu-se niveluri ale deficitului bugetar departe de limita impusa de Uniunea Europeana (deficitul structural nu trebuie sa depaseasca 0,5% din PIB).
Obiectivele politicii fiscal-bugetare pentru anul 2008
o Principalele caracteristici ale cheltuielilor bugetului general consolidat estimate pentru anul 2008 sunt urmatoarele : 
o Scaderea ponderii cheltuielilor de personal in produsul intern brut la 6,4% de la 6,9% in 2007, element esential in procesul de dezinflatie. 
o Mentinerea dobanzilor la aproximativ acelasi nivel cu cel din anul 2007 (0,9% in produsul intern brut fata de 0,8% in anul 2007), tendinta ce permite consolidarea limitelor de manevra in cadrul politicii bugetare pentru directionarea resurselor bugetare catre domeniile esentiale ale economiei, ceea ce evidentiaza ca aceasta se inscrie pe o linie de evolutie stabila pentru a intra in plutonul dinamic al Europei. 
o Subventiile detin 1,5% din PIB, remarcandu-se tendinta de scadere a ponderii acestora, ceea ce releva retragerea treptata a statului din economie, intarirea mecanismelor de piata.
o Transferurile, continua sa detina ponderea cea mai mare in produsul intern brut (18,5% din PIB), cu 1,7 puncte procentuale in crestere fata de anul 2007. 
o Cresterea semnificativa a cheltuielilor de capital de la 5,5% din produsul intern brut in anul 2007 la 6,5% din PIB in 2008 si respectiv 15,35% in totalul cheltuielilor bugetului general consolidat, in crestere cu 1,5 puncte procentuale fata de anul 2007, ceea ce reflecta o imbunatatire considerabila a politicii de cheltuieli prin directionarea fondurilor publice pentru sustinerea cresterii economice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Determinare a Bugetului General Consolidat.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. T. Mosteanu, Buget si trezorerie publica, Ed. Universitara, Bucuresti, 2008
2. Raport privind situatia macroeconomica pentru anul 2009 si proiectia acesteia pe anii 2009-2011, 
3. Raport privind situatia macroeconomica pentru anul 2009 si proiectia acesteia pe anii 2010-2012
4. Strategia fiscal bugetara pe perioada 2011-2013, Guvenul Romaniei, 2010
5. Strategia fiscal bugetara pe perioada 2012-2014
6. Strategia fiscal bugetara pe perioada 2013-2015
7. Legea Finantelor Publice nr.500/2002, publicata in Monitorul Oficial nr. 597 din 13.8.2002
8. Raport Buget pe anul 2011
9. Raport Buget pe anul 2013
10. Bugete generale consolidate pe perioada 2008-2013, Ministerul Finantelor Publice


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!