Extras din proiect
INTRODUCERE
Una dintre primele bănci din sistem, cu o rețea națională extinsă de agenții și ATM-uri, BRD este o bancă diversificată, adresându-se atât clienților persoane fizice (retail) și întreprinderilor dar funcționând și ca bancă de investiții. BRD - Groupe Société Générale este prezentă în toate județele Romaniei printr-o rețea de peste 800 de agenții și peste 1300 ATM-uri. În luna iunie 2008 BRD numără 2,5 milioane clienți activi individuali și corporativi și peste 2,2 millioane de carduri. Societatea este listată la Bursa de Valori Bucuresti, categoria I. BRD-Groupe Société Générale (BRD) (Banca Română pentru Dezvoltare) este o bancă românească deţinută de grupul financiar francez Société Générale. Actualmente este a doua bancă din România, după Banca Comercială Română (BCR), în ceea ce priveşte activele (aproximativ 12 miliarde EUR) şi cota de piaţă. Are peste 2,6 milioane clienţi şi peste 8.500 angajaţi.
Banca a fost înființată în 1923 sub numele de Societatea Nationala de Credit Industrial și între anii 1957-1990 a deținut în Romania monopolul pentru finanțarea pe termen mediu și lung a tuturor sectoarelor industriale cu excepția agriculturii și industriei alimentare. Dupa privatizarea către Societe Generale, in 1998, BRD s-a dezvoltat ca parte a unui grup de servicii financiare care include filialele BRD Sogelease (leasing), BRD Securities (Intermediere tranzacții cu valori mobiliare), BRD/SG Corporate Finance (consiliere în domeniul privatizărilor, fuziunilor și achizițiilor), IFN BRD Finance (credite de consum), ALD Automotive (gestiunea flotelor de Grupul Société Générale este unul din primele grupuri de servicii financiare din zona euro şi una din franceze, după capitalizarea sa bursieră. La finele anului trecut, Grupul, care numără peste 151.000 de angajaţi, a realizat un venit net bancar de 21,8 miliarde euro şi un profit net de 2 miliarde de euro.
Portofoliul său de activităţi se axează pe trei mari domenii:
1. REŢEAUA DE RETAIL ŞI SERVICII FINANCIARE
• Prima bancă de retail nemutualizată din Franţa, după cifra de afaceri şi numărul de agenţii;
• 27 milioane de clienţi persoane fizice în Franţa şi în străinătate;
• Pe plan internaţional Banca de retail are 8,8 milioane de clienţi, în 37 de filiale. Modelul său este cel al unei bănci universale, care oferă o gamă completă de servicii clienţilor particulari şi societăţilor.
În ultimii ani, Grupul şi-a construit, prin creştere externă sau internă, o reţea de bancă de retail în Europa Centrală şi de Sud-Est: în România, Bulgaria, Grecia, Slovenia, Slovacia, Cehia, Serbia, Rusia, Muntenegru, Moldova şi Albania.
2. BANCA DE FINANŢARE ŞI INVESTIŢII
• SG Corporate & Investment Banking (SG CIB) cuprinde activităţile bancare de finanţare şi de bancă de investiţii. Este în serviciul companiilor, instituţiilor financiare şi a investitorilor în 45 de ţări din Europa, Asia şi continentul american.
• a 3-a bancă de finanţare din zona euro, după Produsul Net Bancar
• Bancă de referinţă în cele 3 domenii ţintă: piaţa de capital din zona euro, produsele derivative şi finanţările structurate.
3. ADMINISTRAREA DE ACTIVE ŞI SERVICII PENTRU INVESTITORI
• Grupul Société Générale este al patrulea administrator de active din zona euro, cu 435 miliarde de euro în gestiune şi peste 2.733 miliarde de euro în custodie.
• Administrarea de active şi servicii pentru investitori cuprinde următoarele activitãţi:
- Gestiunea mobiliară, prin SG Asset Management;
- Gestiunea privată, prin SG Private Banking;
- Intermedierea tranzacţiilor cu valori mobiliare, prin SG Global Securities Services for Investors;
- Boursorama - tranzacţii directe pe piaţa de capital.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Practica BRD.doc