Motivatia 1 Sinteza proiectului 2 Capitolul I. Prezentarea organizatiei 4 I.1 Sectorul de activitate 4 I.2 Istoric( infiintare, evolutie, privatizare ) 5 I.3 Obiectul de activitate - din statut 6 I.4 Sediul, filiale, puncte de lucru 6 I.5 Analiza evolutiei principalilor indicatori 7 Capitolul II Managementul organizatiei 10 II.1 Structura organizatorica 10 II.2 Personalul organizatiei 14 II.3 Piata organizatiei 15 II.4 Oferta organizatiei 15 II.5 Consumatori si clienti 20 II.6 Dimensiunea si structura pietei 22 II.7 Dinamica pietei 23 II.8 Concurenta 24 II.9 Problemele specifice agentiei tour-operatoare TRAVIS TOURISM 25 9.1 Baza de date a agentiei 25 9.2 Sisteme informationale utilizate de agentii TRAVIS 27 9.3 Aspecte ale promovarii turistice 28 9.4 Contractarea prestatiilor turistice 30 9.5 Comercializarea serviciilor turistice ale agentiei 30 9.6 Prezentarea unor produse turistice 31 Capitolul III Raportul de stagiu 38 Bibliografie 45 ANEXE 46
Motivatia Am ales agentia de turism TRAVIS TOURISM, pentru a efectua stagiul de practica in perioada de 8-27 iunie, cu scopul de a capata un minim de experienta in domeniul turismului si pentru a ma familiariza cu termenii invatati la facultate. Stagiul de practica s-a desfasurat in conditii bune, personalul agentiei dand dovada de multa bunavointa si intelegere, avand in vedere ca mi-au raspuns la toate intrebarile cu privire la tot ce tine de activitatea firmei si de asemenea mi-au oferit informatii suplimentare. Astfel desi la inceput nu stiam decat lucruri teoretice despre o agentie tour-operatoare, pe parcursul zilelor de practica am avut ocazia sa le observ si de asemenea sa le pun in practica, sub supravegherea personalului TRAVIS TOURISM. Urmarind indeaproape activitatea personalului agentiei mi-am dat seama cat de importanta este munca in echipa pentru a crea performanta.Angajatii sunt incurajati sa-si dezvolte ideile, sa fie creativi si sa aiba initiativa, chiar daca pentru aceasta firma cheltuieste sume importante.Managerii incurajeaza incercarile angajatilor cu idei, acordandu-le autonomie in experimentare. Desi am efectuat stagiul de practica pe o perioada de 3 saptamani , am fost tratata ca facand parte din colectivul agentiei.Acest lucru m-a determinat sa-mi doresc o cariera in acest domeniu. Sinteza proiectului Prin continutul acestui proiect am dorit sa realizez o prezentare cat mai adecvata si complexa a modului de functionare a unei agentii de turism tour-operatoare pe piata Romaniei.Scopul meu a fost sa imbin notiunile teoretice cu cele practice, observate in cadrul stagiului de practica desfasurat in cadrul agentiei TRAVIS TOURISM. Cu o activitate de doar 7 ani in sectorul prestarilor de servicii turistice, agentia tour-operatoare TRAVIS TOURISM a reusit sa se impuna pe piata Iasului, creandu-si propria clientela stabila formata atat din persoane fizice cat si juridice. Agentia ofera o gama larga de servicii prin intermediul unui personal foarte bine pregatit care detine competenta necesara abordarii fiecarei situatii aparute. Misiunea Companiei de Turism TRAVIS este de a anticipa si satisface nevoile consumatorilor oferind produse de calitate in turismul intern si international. Succesul firmei este asigurat si de diferentierea fata de firmele concurente prin includerea in obiectul de activitate a unor servicii ce variaza de la prestatii simple pana la cele complexe, dupa cum urmeaza: - rezervari de locuri de cazare in diferite statiuni din Romania; - rezervari de bilete pentru spectacole, concerte sau manifestari sportive; - ticketing rutier (TOURING-EUROPABUS, TRANS-EUROPA, ATLASSIB si EUROTIME); - ticketing aerian (KLM, AIR FRANCE, BRITISH AIRWAYS, SWISSAIR, AUSTRIAN AIRLINES, OLIMPYC AIRWAYS, CSA, MALEV, ALITALIA, LUFTHANSA, TAROM, DAC AIR); - organizari de sejururi, serii de odihna si tratament in statiuni montane si pe litoralul Marii Negre; - organizari de conferinte, simpozioane, cocktail-uri; - tururi de 1-18 zile pe diferite trasee turistice, istorice si culturale in Romania sau strainatate; - agroturism; - excursii de studiu si tematice pentru elevi, studenti sau diverse institutii; - servicii "rent a car"; - inchirieri de autocare si microbuze; - asigurare de ghizi, translatori si personal de insotire pentru grupuri de turisti sau turisti individuali; - asistenta turistica pentru obtinerea de vize turistice; - consultanta si informare turistica. Echipa manageriala, a incercat si in mare parte a si reusit sa contracareze efectele negative ale economiei romanesti, astfel incat firma sa nu fie foarte afectata din punct de vedere financiar, iar calitatea serviciilor sa nu aiba de suferit. In stabilirea preturilor produselor si asigurarea unui raport calitate/pret atractiv firma a dat dovada de o flexibilitate ridicata, avand capacitatea de a reactiona la schimbarile mediului (strategia firmei este creativa). Raportul de mai jos contine numeroase date prin care am incercat sa prezint mai detaliat organizatia agentiei tour-operatoare TRAVIS TOURISM (atat microeconomic cat si macroeconomic, tratand fiecare componenta in parte) si de asemenea contine si un raport de stagiu in care am prezentat modul in care mi-am desfasurat stagiul de practica la sediul firmei.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.