Prezentare Societate Asigurari OMNIASIG

Cuprins proiect Cum descarc?

CAP 1. Prezentare de ansamblu a organizatiei 
1.1Obiectul de activitate conform codului CAEN ( grupe subgrupe )
1.2 Scurt istoric al organizatiei 
1.3 Principalii furnizori , clienti si concurenti
1.4 Prezentarea procesului tehnologic si a fluxurilor tehnologice
1.5 Structura organizatorica a organizatiei 
1.5.1 Organigrama de ansamblu a organizatiei 
1.5.2 Diagrama de relatii a compartimentului studiat
1.5.3 Fisa postului 
1.6 Studiu de cercetare privind rationalizarea structurii organizatorice 
CAP 2. Procesul decizional in organizatie 
2.1 Tipuri de decizii adoptate la nivelul organizatiei 
2.2 Studiu privind utilizarea instrumentelor in procesul decizional si a tehnicilor de fundamentare a deciziilor 
CAP 3. Managementul informatiilor in cadrul organizatiei 
3.1 Prezentare sistem informational al organizatiei ( informatii , fluxuri informationale , mijloace si proceduri de tratare a informatiilor ) 
3.2 Studiu privind imbunatatirea managementului informatiilor din cadrul organizatiei 
3.3 Utilizarea tabloului de bord ca suport in prcesul de luare a deciziilor 
CAP 4. Studiu privind diagnosticarea valorilor dominante ale culturii organizationale in cadrul organizatiei 
4.1 Evaluarea mentalitatii remanente 
4.2 Evaluarea optiunilor managerilor si salariatilor referitor la valori cheie ale culturii organizationale 
4.3 Perceptia managerilor si a salariatilor asupra organizatiei din care fac parte 
4.4 Concluzii rezultate si recomandari


Extras din proiect Cum descarc?

CAP 1. Prezentare de ansamblu a organizatiei
Organizatia este un sistem social de activitate ce reuneste oameni (resurse umane) si resurse materiale prin intermediul carora realizeaza scopul pentru care a fost creata: produse, lucrari, servicii, corespunzator comenzii sociale. Oricare ar fi organizatia, ea s-a construit constient si deliberat de catre oameni pentru a produce ceva de care societatea are nevoie. Obiectivul (scopul) este temeiul ce a stat la baza aparitiei organizatiei si in acelasi timp este motivarea mentinerii ei in continuare. Chiar daca, in timp, scopul s-a schimbat si cel prezent nu mai coincide cu cel pentru care a fost creata, organizatia se mentine totusi daca are un scop, daca satisface o nevoie
O imagine mai detaliata asupra organizatiilor se obtine prin clasificarea acestora.
Cea mai simpla si mai sugestiva clasificare a organizatiilor are in vedere gradul lor de structurare. Sub acest unghi, formele de organizare se impart in doua mari tipuri: informale si formale. Trebuie precizat de la inceput ca:practic sunt greu de depistat forme pure, informale sau formale, ale organizatiilor, fiecare organizatie cuprinzand, in proportii variabile, ambele forme de organizare. Este mai judicios sa analizam distinct planul informal si planul formal al unei organizatii.
Planul informal al unei organizatii se alcatuieste din relatiile spontane, nedefinite sau slab definite dintre membrii acesteia. Normele, regulile organizatiei sunt acceptate spontan si tocmai prin aceasta, nefiind impuse, acceptarea este intensa, gradul de adeziune fiind ridicat. In chip similar, membrii organizatiei pot accepta un lider (conducator) informal, altul decat cel oficial, formal, care intruneste o lunga adeziune prin autoritatea sa profesionala, prin prestigiul moral, prin capacitatea de a stabili relatii stimulative, adecvate cu colegii sai.
Planul formal al organizatiei vizeaza structura oficiala a acesteia, clar definita prin descrierea normelor de construire si de comportament, a rolurilor si relatiilor dintre membrii organizatiei (de putere, autoritate si responsabilitate), prin indicarea liderilor, a ierarhiei, prin precizarea conditiilor de acces, de evolutie si de iesire din organizatie.
Dincolo de planul formal, existent in orice organizatie, organizatiile care se apropie cel mai mult de tipul formal sunt cele birocratice.
Planul informal este subsumat si poate fi utilizat pentru consolidarea si evolutia pozitiva a planului formal, deoarece:
- faciliteaza realizarea scopului organizational prin adeziunea sporita a membrilor organizatiei;
- determina un climat organizational sanatos, cooperant;
- ofera liderilor organizatiei elemente de control, de feed-back asupra starii reale a organizatiei.
In acelasi timp, se poate observa ca organizatiile se deosebesc intre ele si prin numarul de niveluri existente in interiorul lor. Aceasta deosebire duce la construirea de organizatii scunde si inalte. Cu cat este structurata pe mai multe niveluri intermediare intre veriga de baza si nivelul de conducere, cu atat organizatia este mai inalta. De aici rezulta o serie de repercusiuni privind intreaga structura organizationala.
Amitai Etzioni realizeaza o clasificare a organizatiilor bazandu-se pe natura comportamentului conformist, de conformare la scopurile si specificul organizatiei. Conformismul, considera autorul, este un element major de relationare intre cei care detin puterea si cei asupra carora ei o exercita. Cei care au puterea pot exercita autoritatea asupra subordonatilor prin coercitie, recompensa si mijloace normative. Astfel, membrii organizatiei adopta un comportament, fie prin coercitie,fie pentru ca vor fi recompensati,fie ca acesta este considerat ca fiind regulamentar.
A. Etzioni realizeaza o clasificare a organizatiilor dupa tipurile de confruntare si stabileste trei tipuri de structuri duale (intre conducatori si condusi) in interiorul organizatiei:
a. organizatii coercitive, precum lagarele de concentrare, inchisorile, ospiciile, lagarele de prizonieri de razboi, lagarele de munca fortata, uniunile coercitive;
b. organizatiile utilitare  in care sunt incluse intreprinderile industriale, institutele de cercetare, uniunile de afaceri, organizatiile fermierilor, organizatiile militare in timp de pace;
c. organizatii normative, cum sunt organizatiile religioase, organizatiile politico-ideologice, spitalele, colegiile si universitatile, asociatiile voluntare, scolile, organizatiile profesionale.
Societatile de asigurari se regasesc in cadrul Organizatiilor de afaceri. Societatea de asigurari de care ne vom ocupa in continuare este OMNIASIG 
In 1995 cand si-a inceput activitatea, Omniasig avea o singura sucursala si 12 angajati. Astazi, Omniasig a devenit membru al unuia dintre cele mai importante grupuri de asigurari din Europa Centrala si de Est, Vienna Insurance Group. Numara peste 200 de sucursale, agentii si puncte de vanzare iar echipa este formata din aproximativ 1500 de angajati cu carte de munca si peste 12,000 de agenti la nivel national.
Omniasig se constituie astazi intr-unul din reperele importante ale industriei asigurarilor din Romania, cu o cifra de afaceri care o situeaza in piata de profil pe pozitia a treia.
" Numarul de inregistrare la Registrul Comertului: J40/8364/1994
" Cod Unic de Inregistrare: R5589684
" Capitalul social subscris si varsat: 103.238.060 RON (29.095.076,5155 EUR)
" Structura Actionariatului Omniasig (la data de 30.09.2006):
Vienna Insurance Group  97,776%
Persoane juridice de nationalitate romana  0,355%
Persoane fizice de nationalitate straina  0,145%
Persoane fizice de nationalitate romana 1,724%
Consiliul de Administratie Omniasig este format din 
Constantin TOMA  Presedinte Consiliu de Administratie
Hans Peter HAGEN  Vicepresedinte Consiliu de Administratie
Efraim NAIMER  Membru
Kurt MOLLER  Membru
O societate de asigurari este descentralizata ,intrucat angajatii au o oarecare libertate de a lua decizii la nivelul lor .In plus profesia insasi are o componenta creativa care ii pune pe angajati sa decida in mai multe aspecte .
In acest sens , analizand activitatea din sus numita societate de asigurari , am evidentiat atat avantaje cat si dezavantaje ale CENTRALIZARII si DESCENTRALIZARII


Fisiere in arhiva (1):

  • Prezentare Societate Asigurari OMNIASIG.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!