Cuprins
- I. Introducere . 3
- II. Prezentarea firmei . 3
- 2.1. Istoric şi domeniu de activitate . 3
- 2.2. Structură organizațională . 4
- 2.3. Diagnostic financiar . 5
- III. Micromediul de marketing . 6
- 3.1. Analiza furnizorilor . 6
- 3.2. Clienţii firmei. 6
- 3.3. Analiza concurenţilor. 7
- 3.4. Analiza SWOT. 9
- IV. Macromediul de marketing . 10
- V. Mixul de marketing . 11
- 5.1. Politica de produs . 12
- 5.2. Politica de preţ . 13
- 5.3. Politica de distribuţie . 13
- 5.4. Politica de promovare . 14
- 5.4.1. Publicitatea . 14
- 5.4.2. Promovarea vânzărilor . 14
- 5.4.3. Manifestări promoţionale . 15
- VI. Concluzii . 16
- VII. Bibliografie . 16
Extras din proiect
I. Introducere
Firma AVON este cea mai mare companie din lume de produse cosmetice în sistemul de vânzări directe şi operează în peste o sută de ţări de pe toate continentele. AVON oferă o gamă complexă şi modernă de produse, create în laboratoare proprii, menite să satisfacă cele mai exigente cerinţe ale femeii moderne. Toate produsele Avon sunt testate dermatologic. Farduri, parfumuri, produse pentru îngrijirea pielii, produse pentru îngrijirea corpului, produse pentru îngrijirea părului, produse pentru îngrijirea mâinilor şi picioarelor, produse cosmetice pentru copii, toate acestea se regăsesc în oferta AVON. În producerea fardurilor se folosesc cele mai moderne formule şi cele mai performante ingrediente pentru a crea culori naturale, atrăgătoare, pentru toate femeile, pentru a corecta sau a le sublinia trăsăturile. Produsele AVON pentru îngrijirea pielii sunt amănunţit testate şi se fac în permanenţă cercetări pentru descoperirea de noi formule, îmbunătăţite, pentru produse mai performante, mai sofisticate. AVON are o gamă completă de produse pentru toate tipurile de ten. Gama de parfumuri permite fiecărei femei să-şi găsească o nouă şi rară aroma ce-i sporeşte puterea de seducţie. În lumea femeilor nici bărbaţii nu sunt uitaţi. Pentru ei AVON are la dispoziţie o gamă largă de produse cu note aromatice masculine. Şi pentru copii de asemenea o gamă specială de produse, cu design şi arome extrem de atrăgătoare.
II. Prezentarea firmei
2.1. Istoric şi domeniu de activitate
Povestea Avon Cosmetics începe în anul 1886, în urmă cu peste 120 de ani, fondatorul său David McConnell, un vânzător de cărţi din uşă în uşă care a început să ofere mici parfumuri femeilor care îi cumpărau cărţile. În scurt timp a observat că oamenii cumpăra cărţile special pentru parfumurile de trandafiri pe care le oferea. Aşa a luat fiinţa compania "California Perfume Company", cu sediul în New York. Prima reprezentantă Avon a fost doamnă P. F. E. Albee, o văduvă din Winchester. Pe măsură ce parfumurile Avon au devenit din ce în ce mai populare ea a început să angajeze alte femei şi să le înveţe tehnica vânzărilor din uşă în uşă.
Compania a fost redenumită Avon deoarece oraşul în care trăia David McConnell, numit Suffern on the Ramapo, îi aducea acestuia aminte de oraşul descris de Shakespeare, Stratford-on-Avon. În anul 1887, pentru David McConnell lucrau 12 femei vânzând o linie de 8 parfumuri. Avon Cosmetics România şi-a început activitatea în anul 1997. În aproape 10 ani de existenţă, Avon România a reuşit să intre în inimile şi în casele a milioane de femei care au avut încredere în sfaturile şi recomandările celor peste 100.000 reprezentanţi Avon.
Este cea mai mare companie de produse cosmetice în sistemul de vânzări directe. Coordonatele Avon în lume sunt următoarele:
• peste 3,7 milioane de reprezentanţi în întreaga lume
• peste 143 de ţări unde îşi desfăşoară activitatea Avon Cosmetics România a fost înregistrată la dată de 4 septembrie 1997. Operează în 100 de centre de pe întreg teritoriul ţării, având patru sedii, sediul AVON Cosmetics (România), str. Ermil Pangrati nr. 30, sector 1, Bucuresti, Centrele Livrări Expres dinBucuresti, Piaţa Lahovari nr. 36-40 şi Cluj, Piaţa Cipariu, nr. 11 şi Centrul Operaţional, Şoseaua de centură, nr. 13 bis 2. Produsele Avon sunt apreciate de milioane de femei din întreaga lume pentru calitatea lor constantă în timp.
Avon a semnat un angajament pentru excelenţă - tot ce poartă numele Avon reflectă cele mai înalte standarde ale valorii, siguranţei şi integrităţii. Departamentele Avon de cercetare şi dezvoltare sunt alcătuite din experţi în majoritatea domeniilor ştiinţifice. În plus faţă de echipa internă de specialişti, Avon colaborează cu oameni de ştiinţă recunoscuţi pe plan mondial. Fiind prima mare companie de cosmetice care a stopat testarea pe animale, Avon şi-a asumat un rol activ în dezvoltarea micro-culturilor, care să ofere o alternativă în vitro testării pe animale. Ca un lider în domeniul frumuseţii, Avon sprijină activitatea FRAME (Fundaţia pentru Înlocuirea Testărilor Medicale pe Animale). Compania caută noi oportunităţi de dezvoltare şi continuă să îmbunătăţească profitabilitatea. O companie social responsabilă, etică, care este privită şi admirată ca fiind un model de succes.
2.2. Structura organizaţională
Începând din 2002, Avon este liderul pieţei de cosmetice din România. În prezent, 8 din 10 femei cu vârsta cuprinsă între 15 şi 59 de ani sunt cliente Avon. Compania avea iniţial şase zone de livrare care acopereau Bucureştiul. În 2003, produsele Avon erau deja distribuite în întreaga ţară, prin 67 de zone de livrare. În prezent compania are 96 de zone de livrare la nivelul întregii ţări şi aproximativ 100.000 de reprezentanţi de vânzări. Acum 10 ani, broşura Avon avea 32 de pagini, 67 de produse şi apărea o dată la 6 luni. În 2007, Broşura Avon avea peste 150 de pagini, 600 de produse şi era tipărită o dată la 3 săptămâni, în peste 800.000 de exemplare. În 2004, Avon a început lucrările pentru construcţia unui nou centru de distribuţie în Bucuresti, la Chiajna. Centrul inaugurat în 2006 livrează lunar peste 7 milioane de produse în România, Bulgaria, Moldova, Albania şi Macedonia. Pentru dezvoltarea lui, Avon a investit 12 milioane de USD, din surse proprii. În 2006, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 126 de milioane de USD, cu 15% mai mare faţă de 2005. Avon România este filiala naţională a Avon Internaţional, liderul pieţei de cosmetice din lume. Prezenţa în 100 de ţări, compania înregistrează la nivel global o cifră de afaceri de peste 8 miliarde de dolari anual.
Organigrama AVON Cosmetics Romania
2.3. Diagnostic financiar
Diagnosticul financiar reprezintă atât o parte componentă a diagnosticului integral al întreprinderii, cât şi diagnostic parţial, utilizat de diferite categorii de stakeholderi cum ar fi acţionarii, creditorii, furnizorii sau managerii fiecare având interse diferite. Pentru a realiza o analiză eficientă trebuie să ţinem cont de principalii indicatori bilanţieri calculaţi pentru trei perioade calendaristice (anul 2007, 2008, 2009). Sursa acestor indicatori sunt bilanţurile contabile realizate în anii 2007, 2008, 2009
Bibliografie
Ciocârlan, Doiniţa - Management Strategic, Editura Universitară, Bucureşti, 2009;
Gavrilă, Tatiana; Lefter, Viorel - Managementul Organizaţiilor, Editura Economică, Bucureşti, 2007;
Ionescu, Vladimir-Codrin, Managementul producţiei şi serviciilor, Cartea Studenţească, Bucureşti, 2008;
http://www.groupon.ro/
http://avoncosmetics.ro/
http://avoncosmetics.wordpress.com/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Prezentarea si Analiza Firmei AVON.doc