Prezentarea si Analiza Firmei AVON

Cuprins proiect Cum descarc?

I. Introducere . 3
II. Prezentarea firmei . 3
2.1. Istoric si domeniu de activitate . 3
2.2. Structura organizationala . 4
2.3. Diagnostic financiar . 5
III. Micromediul de marketing . 6
3.1. Analiza furnizorilor . 6
3.2. Clientii firmei. 6
3.3. Analiza concurentilor. 7
3.4. Analiza SWOT. 9
IV. Macromediul de marketing . 10
V. Mixul de marketing . 11
5.1. Politica de produs . 12
5.2. Politica de pret . 13
5.3. Politica de distributie . 13
5.4. Politica de promovare . 14
5.4.1. Publicitatea . 14
5.4.2. Promovarea vanzarilor . 14
5.4.3. Manifestari promotionale . 15
VI. Concluzii . 16
VII. Bibliografie . 16


Extras din proiect Cum descarc?

I. Introducere
Firma AVON este cea mai mare companie din lume de produse cosmetice in sistemul de vanzari directe si opereaza in peste o suta de tari de pe toate continentele. AVON ofera o gama complexa si moderna de produse, create in laboratoare proprii, menite sa satisfaca cele mai exigente cerinte ale femeii moderne. Toate produsele Avon sunt testate dermatologic. Farduri, parfumuri, produse pentru ingrijirea pielii, produse pentru ingrijirea corpului, produse pentru ingrijirea parului, produse pentru ingrijirea mainilor si picioarelor, produse cosmetice pentru copii, toate acestea se regasesc in oferta AVON. In producerea fardurilor se folosesc cele mai moderne formule si cele mai performante ingrediente pentru a crea culori naturale, atragatoare, pentru toate femeile, pentru a corecta sau a le sublinia trasaturile. Produsele AVON pentru ingrijirea pielii sunt amanuntit testate si se fac in permanenta cercetari pentru descoperirea de noi formule, imbunatatite, pentru produse mai performante, mai sofisticate. AVON are o gama completa de produse pentru toate tipurile de ten. Gama de parfumuri permite fiecarei femei sa-si gaseasca o noua si rara aroma ce-i sporeste puterea de seductie. In lumea femeilor nici barbatii nu sunt uitati. Pentru ei AVON are la dispozitie o gama larga de produse cu note aromatice masculine. Si pentru copii de asemenea o gama speciala de produse, cu design si arome extrem de atragatoare.
II. Prezentarea firmei
2.1. Istoric si domeniu de activitate
Povestea Avon Cosmetics incepe in anul 1886, in urma cu peste 120 de ani, fondatorul sau David McConnell, un vanzator de carti din usa in usa care a inceput sa ofere mici parfumuri femeilor care ii cumparau cartile. In scurt timp a observat ca oamenii cumpara cartile special pentru parfumurile de trandafiri pe care le oferea. Asa a luat fiinta compania "California Perfume Company", cu sediul in New York. Prima reprezentanta Avon a fost doamna P. F. E. Albee, o vaduva din Winchester. Pe masura ce parfumurile Avon au devenit din ce in ce mai populare ea a inceput sa angajeze alte femei si sa le invete tehnica vanzarilor din usa in usa. 
Compania a fost redenumita Avon deoarece orasul in care traia David McConnell, numit Suffern on the Ramapo, ii aducea acestuia aminte de orasul descris de Shakespeare, Stratford-on-Avon. In anul 1887, pentru David McConnell lucrau 12 femei vanzand o linie de 8 parfumuri. Avon Cosmetics Romania si-a inceput activitatea in anul 1997. In aproape 10 ani de existenta, Avon Romania a reusit sa intre in inimile si in casele a milioane de femei care au avut incredere in sfaturile si recomandarile celor peste 100.000 reprezentanti Avon.
Este cea mai mare companie de produse cosmetice in sistemul de vanzari directe. Coordonatele Avon in lume sunt urmatoarele: 
o peste 3,7 milioane de reprezentanti in intreaga lume
o peste 143 de tari unde isi desfasoara activitatea Avon Cosmetics Romania a fost inregistrata la data de 4 septembrie 1997. Opereaza in 100 de centre de pe intreg teritoriul tarii, avand patru sedii, sediul AVON Cosmetics (Romania), str. Ermil Pangrati nr. 30, sector 1, Bucuresti, Centrele Livrari Expres dinBucuresti, Piata Lahovari nr. 36-40 si Cluj, Piata Cipariu, nr. 11 si Centrul Operational, Soseaua de centura, nr. 13 bis 2. Produsele Avon sunt apreciate de milioane de femei din intreaga lume pentru calitatea lor constanta in timp. 
Avon a semnat un angajament pentru excelenta - tot ce poarta numele Avon reflecta cele mai inalte standarde ale valorii, sigurantei si integritatii. Departamentele Avon de cercetare si dezvoltare sunt alcatuite din experti in majoritatea domeniilor stiintifice. In plus fata de echipa interna de specialisti, Avon colaboreaza cu oameni de stiinta recunoscuti pe plan mondial. Fiind prima mare companie de cosmetice care a stopat testarea pe animale, Avon si-a asumat un rol activ in dezvoltarea micro-culturilor, care sa ofere o alternativa in vitro testarii pe animale. Ca un lider in domeniul frumusetii, Avon sprijina activitatea FRAME (Fundatia pentru Inlocuirea Testarilor Medicale pe Animale). Compania cauta noi oportunitati de dezvoltare si continua sa imbunatateasca profitabilitatea. O companie social responsabila, etica, care este privita si admirata ca fiind un model de succes.
2.2. Structura organizationala
Incepand din 2002, Avon este liderul pietei de cosmetice din Romania. In prezent, 8 din 10 femei cu varsta cuprinsa intre 15 si 59 de ani sunt cliente Avon. Compania avea initial sase zone de livrare care acopereau Bucurestiul. In 2003, produsele Avon erau deja distribuite in intreaga tara, prin 67 de zone de livrare. In prezent compania are 96 de zone de livrare la nivelul intregii tari si aproximativ 100.000 de reprezentanti de vanzari. Acum 10 ani, brosura Avon avea 32 de pagini, 67 de produse si aparea o data la 6 luni. In 2007, Brosura Avon avea peste 150 de pagini, 600 de produse si era tiparita o data la 3 saptamani, in peste 800.000 de exemplare. In 2004, Avon a inceput lucrarile pentru constructia unui nou centru de distributie in Bucuresti, la Chiajna. Centrul inaugurat in 2006 livreaza lunar peste 7 milioane de produse in Romania, Bulgaria, Moldova, Albania si Macedonia. Pentru dezvoltarea lui, Avon a investit 12 milioane de USD, din surse proprii. In 2006, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 126 de milioane de USD, cu 15% mai mare fata de 2005. Avon Romania este filiala nationala a Avon International, liderul pietei de cosmetice din lume. Prezenta in 100 de tari, compania inregistreaza la nivel global o cifra de afaceri de peste 8 miliarde de dolari anual.
Organigrama AVON Cosmetics Romania
2.3. Diagnostic financiar
Diagnosticul financiar reprezinta atat o parte componenta a diagnosticului integral al intreprinderii, cat si diagnostic partial, utilizat de diferite categorii de stakeholderi cum ar fi actionarii, creditorii, furnizorii sau managerii fiecare avand interse diferite. Pentru a realiza o analiza eficienta trebuie sa tinem cont de principalii indicatori bilantieri calculati pentru trei perioade calendaristice (anul 2007, 2008, 2009). Sursa acestor indicatori sunt bilanturile contabile realizate in anii 2007, 2008, 2009


Fisiere in arhiva (1):

  • Prezentarea si Analiza Firmei AVON.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Ciocarlan, Doinita - Management Strategic, Editura Universitara, Bucuresti, 2009;
Gavrila, Tatiana; Lefter, Viorel - Managementul Organizatiilor, Editura Economica, Bucuresti, 2007;
Ionescu, Vladimir-Codrin, Managementul productiei si serviciilor, Cartea Studenteasca, Bucuresti, 2008;
http://www.groupon.ro/
http://avoncosmetics.ro/
http://avoncosmetics.wordpress.com/


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!