Proiect Economic SC Automobile Dacia SA

Proiect
9/10 (4 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 36 în total
Cuvinte : 6202
Mărime: 107.18KB (arhivat)
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mircea Duica
Universitatea „Valahia ” Târgovişte Facultatea de Ştiinţe Economice Specializarea Management

Cuprins

  1. CAP. 1- PREZENTAREA GENERALĂ A S.C AUTOMOBILE DACIA S.A.
  2. 1.1. Date generale
  3. 1.2. Scurt istoric
  4. 1.3. Obiectul de activitate
  5. 1.4. Dotarea tehnică
  6. 1.5. Sistemul de management
  7. 1.6. Resursele umane
  8. CAP. 2 - DIAGNOSTICUL FINANCIAR AL S.C. AUTOMOBILE DACIA S.A
  9. 2.1. Analiza rezultatelor financiare
  10. 2.2. Analiza ratelor de profitabilitate
  11. 2.3. Analiza indicatorilor echilibrului financiar al firmei
  12. 2.4. Analiza indicatorilor financiari de măsurare a performanţelor activităţilor şi proceselor
  13. 2.5. Analiza echilibrului patrimonial
  14. 2.6. Analiza SWOT
  15. CAP. 3 - MODALITĂŢI STRATEGICE DE ACŢIUNE LA S.C AUTOMOBILE DACIA S.A
  16. 3.1.Misiunea firmei
  17. 3.2.Obiectivele strategice
  18. 3.3.Optiunile strategice, resursele şi termenele

Extras din proiect

CAP. I. PREZENTAREA GENERALĂ A

S.C. AUTOMOBILE DACIA S.A.

1.1 Date generale

S.C. Automobile DACIA S.A., societate pe actiuni, a fost infiintata in anul 1990 si isi are sediul social in strada Uzinei, nr. 1 din orasul Mioveni, judetul Arges, Romania. Societatea este inregistrata la Camera de Comert si Industrie avand numarul de ordine J/03/81/13.12.1991 in Registrul Comertuiui si cu certificat de inregistrare in scopuri de TVA RO160796, seria B Nr.0125591.

S.C. Automobile DACIA face parte din Grupul RENAULT SA care detine pachetul majoritar de actiuni la S.C. Automobile DACIA S.A. (99.43%). RENAULT S.A cu sediul social in Franta este detinatoare a multiple filiale, impreuna constituind un grup multinational (Renault, Dacia, Samsung).

Domeniul de activitate pentru S.C. Automobile DACIA este industria autovehiculelor de transport rutier, pincipala sa activitate fiind productia si comercializarea pe piata Romaniei de vehicule particulare si utilitare.

Nomenclatorul de produse si servicii al S.C. Automobile DACIA in 2006 se prezinta astfel :

• autovehicule DACIA in variantele Logan Berlina, Logan MCV si utilitare pe benzina si motorina

• piese schimb pentru autovebiculele produse

• activitati de studii si proiectare pentru industria de automobile

Acţionariat

ACTIONAR Participare (RON)

Total subscris si integral varsat Numar actiuni Participare (procente)

RENAULT 2.527.154.307,70 25.271.543.077 99,426938%

Altii 14.565.631 145.656.310 0,573061%

TOTAL 2.541.719.938,70 25.417.199.387 100%

Capitalul social al societatii este de 685.138.874 mii lei impartit in 685.138.874 actiuni cu valoarea nominala de 1.000 lei.

In 1997 variatia pretului a fost in intervalul 550 - 3000 lei/actiune iar volumul de 88 mil. actiuni.

In 1998, volumul a fost de 204 mil. actiuni, pretul variind intre 361 lei si 790 lei/actiune.

In anul trecut pretul minim de tranzactionare a fost de 476 lei/actiune, maximul de 900 lei/actiune iar volumul tranzactionat de 160 mil actiuni. De la 05.01.2000 pana pe 13.01.2000 s-au tranzactionat 18 mil actiuni, din care 17,8 mil actiuni pe data de 07.01.2000. Pe 13 ianuaria anul curent pretul de inchidere a fost de 700 lei/actiune iar volumul de 303.693 actiuni.

Capitalizarea societatii era pe data de 13.01.2000 de 479.597 mil. lei (calculata la un curs de inchidere de 700 lei/actiune), ceea ce reprezenta 6,20% din capitalizarea totala a bursei de 7.735.021 mil.

1.2. Scurt istoric

Primele începuturi ale viitoarei unitãţi industriale care astãzi produce autoturisme au fost legate de fabricarea avioanelor militare IAR pe platforma terasei superioare situatã deasupra satului Colibaşi, în perioada celui de-al doilea rãzboi mondial. În 1952, aceste clãdiri industriale au fost folosite cu scopul de a se fabrica piese şi subansamble pentru autocamionul românesc SR 101.

De la aceastã datã, noua întreprindere industrialã ia fiinţã sub numele de ″Uzina de piese auto Vasile Tudose – Colibaşi″. Colectivul restrâns de muncitori, ingineri, tehnicieni trebuiau sã facã faţã atât sarcinilor complexe de pregãtire a fabricaţiei, cât şi a condiţiilor mediului geografic. Aici trebuiau sã fie produse integrat camioane, motoare şi cutii de vitezã aferente, urmând a se coopera şi cu alte întreprinderi care trebuiau sã livreze echipamente electrice, rulmenţii, sculele, garniturile şi alte repere.

Datoritã fondurilor de investiţii puse la dispoziţie, în perioada 1953-1955 s-au pus în funcţiune mai multe secţii, executându-se totodatã şi lucrãri necesare asigurãrii cu energie electricã, apã, încãlzire, cãi de acces uzinale.

Astfel, în 1955, numãrul salariaţilor ajunge la 1108, din care 772 muncitori, iar producţia globalã creşte de peste 8,5 ori faţã de anul 1953.

În 1953 se înfiinţeazã la Ştefãneşti, Grupul Şcolar Profesional, principala sursã de muncitori calificaţi a uzinei, iar în 1962 ia fiinţã a şcoalã tehnicã postlicealã şi o şcoalã tehnicã de maiştri seralã, ce a reuşit sã asigure parţial necesarul de cadre specializate.

Problematica creşterii şi promovãrii cadrelor tinere a avut ca rezultat recrutarea şi trimiterea în perioada 1959-1963, a 21 de muncitori la facultate, care dupã încheierea studiilor s-au reîntors ca ingineri.

În anul 1963 întreprinderea ia denumirea de ″Uzina de piese auto Colibaşi″.Uzina a cunoscut în perioada urmãtoare o mare dezvoltare, produsele realizate fiind cunoscute atât în ţarã cât şi peste hotare.

Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966. Dupa semnarea unui contract de licenţă între Renault şi statul român în 1968, începe fabricaţia modelului Dacia 1100 sub licenţa R8, urmat în 1969 de Dacia 1300 sub licenţa R12. Între anii 1970-1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Şi după anul 1978, Automobile Dacia continuă autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova.

În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2.000.000. În acelaşi an întreprinderea a obţinut Certificatul de Atestare a Implementării Sistemului Calităţii ISO 9001.

1966 - Construcţia Uzinei de Automobile Mioveni

Preview document

Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 1
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 2
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 3
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 4
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 5
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 6
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 7
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 8
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 9
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 10
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 11
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 12
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 13
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 14
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 15
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 16
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 17
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 18
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 19
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 20
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 21
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 22
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 23
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 24
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 25
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 26
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 27
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 28
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 29
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 30
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 31
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 32
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 33
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 34
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 35
Proiect Economic SC Automobile Dacia SA - Pagina 36

Conținut arhivă zip

  • Proiect Economic SC Automobile Dacia SA.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul Cultural

1. INTRODUCERE Din perspectivă istorică, derularea afacerilor internaţioale prezintă caracteristici de continuitate, dar şi de specificitate...

Criza economico-financiară actuală și implicațiile acesteia asupra piețelor emergente

INTRODUCERE ACTUALITATEA TEMEI LUCRĂRII Aproape în orice domeniu al activităţii umane există preocupări privind disfuncţionalităţile care pot să...

Evoluția politicii comunitare în domeniul industriei auto în contextul crizei globale

CAPITOLUL I - Caracteristicile industriei U.E.27 sub impactul crizei (2007-2010) I.1. Aspecte Introductive Chiar în momentul în care această...

Factori de Producție

1. Sistemul factorilor de producţie Factorii de producţie pot fi definiţi drept ansamblul condiţiilor necesare şi suficiente pentru ca orice...

Analiza Sistem

1. PREZENTAREA GENERALA SOCIETATII 1 .1 SCURT ISTORIC Lucrarile încep în 1943 având ca scop construirea halelor necesare montajului de...

Planul de Afaceri al Firmei Dacia

Capitolul 1 . Planul de afaceri – rol și importanță 1.1 . Definirea planului de afaceri Planul de afaceri este un instrument decizional, dinamic,...

Efectele crizei financiare asupra pieței auto

Introducere De-a lungul celor aproape doua secole de existenta si dezvoltare a societatii mondiale industriale, economiile multor state s-au...

Analiza performanțelor economice la nivel de firmă

Capitolul 1 - Date generale 1.1. Denumirea/Numele societatii si date de identificare ale acesteia S.C. MAREX S.R.L. a fost înfiinţată în anul...

Te-ar putea interesa și

Internaționalizarea Producției de Autoturisme din România

Capitolul 1. Mediul de afaceri al întreprinderii 1.1. Caracteristici esenţiale ale mediului economic În prezentul capitol ne propunem să...

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Formularea aptitudinilor necesare fundamentării strategiei globale de resurse umane în cadrul SC Automobile Dacia SA

INTRODUCERE În contextul unei economii în plin trend ascendent, industria de automobile din Romania se caracterizează printr-o efervescenţă...

Automobile Dacia

Cap. 1 Prezentarea de ansamblu a organizaţiei 1.1. Obiectul de activitate Cu ajutorul Renault, Dacia a devenit o marcă accesibilă pe plan...

Management strategic la Dacia SA

INTRODUCERE "Managementul eficient creează viitorul, nu îl aşteaptă. Mai bine zis el acţionează, nu reacţionează" J. Keith Lounden Fiecare...

Analiza pieței de autovehicule - studiu de caz pe Logan

INTRODUCERE Lucrarea de faţă cu titlul „Analiza pieţei de autovehicule. Studiu de caz pe LOGAN” este structurata in doua părţi. Prima parte...

Oligopolul pe piața autoturismelor

Introducere Producţia, piaţa şi concurenţa în domeniul autoturismelor din România se află înca de la începuturile lor sub influenţa exigenţelor...

Prezentare generală a organizației SC Automobile Dacia SA

Grupul Renault Grupul Renault numără peste 350 de situri industriale şi comerciale în peste 40 de ţări, şi peste 125.000 de colaboratori....

Ai nevoie de altceva?