Extras din proiect
Cand vad stând o veșnicie ,
Cartea lui în librărie ,
Trag concluzia optimistă ,
Că autorul-n timp... rezistă
,, Cartea ,cel mai important instrument de ascuțire a minții ’’
Calitățile și competențele unui întreprinzător de success!
Toate visurile noastre pot deveni realitate
dacă avem curajul de a le urma.
W. E. Disney
Acest capitol îşi propune să aducă o serie de lămuriri asupra noțiunii de ,,întreprinzător ‘’ ,în principal cu referire la locul central pe care îl deţine acesta în procesul demarării şi conducerii oricărei activităţi antreprenoriale. Astfel, prin întreprinzător vom înţelege proprietarul de capital care, motivat de obţinerea de profit investeşte şi îşi asumă riscurile aferente unui asemenea demers. El acţionează în condiţiile pieţei şi este supus rigorilor procesului pieţei, ca proces dinamic, dominat de competiţie şi supus permanent ajustărilor.
Întreprinzătorul este „personajul cheie‘’ în economia de piaţă. Activitatea antreprenorială este cea care permite indivizilor să ţină pasul cu schimbările permanente ale condiţiilor pieţei. În ciuda rolului său covârşitor în economie, întreprinzătorul şi activitatea antreprenorială au fost adeseori neglijaţi de teoria economică, cu toate că termenul în sine şi primele abordări asupra antreprenoriatului datează de mai bine de două sute de ani. Întreprinzătorul este, în general, recunoscut drept o persoană care îşi asumă riscul desfăşurării unei afaceri în schimbul obţinerii de profit.
Termenul de întreprinzător a fost folosit pentru prima dată de Richard Cantillon (1697-1734). Potrivit acestuia, întreprinzătorul achiziţionează de la lucrător serviciul factorului muncă sau produsele rezultate din muncă pentru a le revinde, înainte ca potenţialii consumatori să dezvăluie preţul pe care sunt dispuşi să îl plătească pentru acestea. Lucrătorii primesc un venit sigur (cel puţin pe termen scurt), întreprinzătorul fiind cel care suportă riscul generat de fluctuaţiile preţurilor de pe piaţa bunurilor de consum.
Un alt punct de vedere aparţine lui Israel Kirzner (1930). Acesta susţine că întreprinzătorul este „responsabil" pentru starea de echilibru către care tinde piaţa, ca o consecinţă a stimulării continue a descoperirilor antreprenoriale. În viziunea sa, aceste descoperiri se referă la îndreptarea erorilor comise anterior de către participanţii la tranzacţiile de pe piaţă (Kirzner, 1999:6), rolul întreprinzătorului fiind acela de a avea în permanenţă atenţia concentrată pe descoperirea acestor erori, pentru a putea profita prin înlăturarea lor.
Ludwig von Mises consideră că întreprinzătorul este cel care suportă incertitudinea iar piaţa îi asigură obţinerea de profit în măsura în care anticiparea evoluţiilor viitoare ale acesteia este corectă, altfel va înregistra pierderi: „ca orice om care acţionează, întreprinzătorul este întotdeauna un speculator. El se confruntă cu condiţiile incerte ale viitorului. Succesul sau eşecul său depind de corectitudinea anticipărilor sale referitoare la evenimente incerte" (Mises, 1966:289)
● Un conducator real se comporta intr-o maniera onesta.
Onestitatea este principala caracteristică pe care trebuie s-o aiba un lider superior. Liderii cinstiti construiesc cu usurinta in jurul lor incredere si siguranta si, tocmai de aceea, angajatii pe care ii au lucreaza cu mai multa convingere, sunt mai activi si isi respecta seful si, de asemenea, accepta critici, indiferent ca acestea sunt pozitive sau negative.
● Un lider de succes are intotdeauna un plan, o viziune despre un anumit lucru sau situatie.
Pentru a fi un lider adevarat, trebuie sa te gandesti intotdeauna in avans, sa iti stabilesti clar prioritatile si sa stii in ce punct vrei sa ajungi, dar mai ales, care este drumul pe care il vei urma pana acolo. De asemenea, pentru a avea succes, incearca sa lucrezi si sa te consulti si cu alte persoane, dar si sa-ti directionezi actiunile si sa-ti canalizezi resursele pentru ca planurile tale sa devina realitate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectarea si Organizarea unei Intreprinderi.docx