Extras din proiect
Managementul riscului este definita ca acea caracteristica a managementului care „identifica riscurile potentiale relevante si poate sa se orienteze catre controlul acestuia” (Butterworth, 2001).
Managementul riscului trebuie privit din doua perspective:
-legata de modalitatile concrete prin care acesta poate fi aplicat în mod sistematic în
managementul afacerilor întreprinderilor începând de la planul de afacere si pâna la finalizarea acestora.
-priveste modul în care riscul este legat de valoarea de piata a
afacerii sau întreprinderii.
Tratarea moderna a riscului este cea care face legatura dintre procesul de creare a valorii, inerent unei afaceri, si riscul implicat de neatingerea sau chiar reducerea
valorii unei afaceri derulate într-o întreprindere. În acest proces sunt implicati toti partenerii dintr-o afacere, adica actionarii, debitorii, managementul întreprinderii, angajatii, clientii si comunitatea în care întreprinderea functioneaza.
Managementul Riscului Afacerii (Întreprinderii) devine un cadru pentru deciziile strategice luate de managementul întreprinderii si contribuie la îmbunatatirea procesului decizional care se desfasoara la toate nivelurile întreprinderii.
De asemenea ,poate sa conduca si la o crestere sustenabila a valorii afacerilor desfasurate de o anumita întreprindere
IMPORTANTA MANAGEMENTULUI RISCULUI :
MR contribuie în mod decisiv la :
* sporirea valorii afacerilor respective ;
* cresterea dividendelor actionarilor, veniturilor managerilor si angajatilor;
* cresterea satisfactiei clientilor si comunitatii în care se afla întreprinderea.
DEFINTII ale MANAGEMENTULUI RISCULUI :
,In sfera MR sunt inclusi termenii :
„managementul riscului strategic”, „managementul riscului
integrat” sau „managementul riscului sistemic (holistic)”
Definitie data de Comitetul International pentru Managementul Riscului
Întreprinderilor, este urmatoarea:
“Managementul Riscului Întreprinderii este disciplina prin care o organizatie din orice
domeniu industrial evalueaza, controleaza, exploateaza, finanteaza si monitorizeaza riscurile provenind din toate sursele în scopul cresterii valorii pe termen scurt si termen lung a afacerilor pe care le desfasoara”.
O alta definitie data de COSO (Committee of Sponsoring Organizations :
„un proces, întreprins de un
întreg corp de directori, manageri si alt personal, aplicat în mod strategic si în întreaga
întreprindere, proiectat pentru a identifica evenimentele potentiale care pot afecta întregul, a
pastra riscul în limitele date de apetitul pentru risc si a determina o asigurare rezonabila
privind atingerea obiectivelor entitatii”
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectarea unei Strategii de Managementul Riscurilor pentru o Afacere Noua - Companie de Produse Cosmetice.doc