Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2383
Mărime: 32.85KB (arhivat)
Publicat de: Sorina Filimon
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Virginia Maracine

Extras din proiect

Managementul riscului este definita ca acea caracteristica a managementului care „identifica riscurile potentiale relevante si poate sa se orienteze catre controlul acestuia” (Butterworth, 2001).

Managementul riscului trebuie privit din doua perspective:

-legata de modalitatile concrete prin care acesta poate fi aplicat în mod sistematic în

managementul afacerilor întreprinderilor începând de la planul de afacere si pâna la finalizarea acestora.

-priveste modul în care riscul este legat de valoarea de piata a

afacerii sau întreprinderii.

Tratarea moderna a riscului este cea care face legatura dintre procesul de creare a valorii, inerent unei afaceri, si riscul implicat de neatingerea sau chiar reducerea

valorii unei afaceri derulate într-o întreprindere. În acest proces sunt implicati toti partenerii dintr-o afacere, adica actionarii, debitorii, managementul întreprinderii, angajatii, clientii si comunitatea în care întreprinderea functioneaza.

Managementul Riscului Afacerii (Întreprinderii) devine un cadru pentru deciziile strategice luate de managementul întreprinderii si contribuie la îmbunatatirea procesului decizional care se desfasoara la toate nivelurile întreprinderii.

De asemenea ,poate sa conduca si la o crestere sustenabila a valorii afacerilor desfasurate de o anumita întreprindere

IMPORTANTA MANAGEMENTULUI RISCULUI :

MR contribuie în mod decisiv la :

* sporirea valorii afacerilor respective ;

* cresterea dividendelor actionarilor, veniturilor managerilor si angajatilor;

* cresterea satisfactiei clientilor si comunitatii în care se afla întreprinderea.

DEFINTII ale MANAGEMENTULUI RISCULUI :

,In sfera MR sunt inclusi termenii :

„managementul riscului strategic”, „managementul riscului

integrat” sau „managementul riscului sistemic (holistic)”

Definitie data de Comitetul International pentru Managementul Riscului

Întreprinderilor, este urmatoarea:

“Managementul Riscului Întreprinderii este disciplina prin care o organizatie din orice

domeniu industrial evalueaza, controleaza, exploateaza, finanteaza si monitorizeaza riscurile provenind din toate sursele în scopul cresterii valorii pe termen scurt si termen lung a afacerilor pe care le desfasoara”.

O alta definitie data de COSO (Committee of Sponsoring Organizations :

„un proces, întreprins de un

întreg corp de directori, manageri si alt personal, aplicat în mod strategic si în întreaga

întreprindere, proiectat pentru a identifica evenimentele potentiale care pot afecta întregul, a

pastra riscul în limitele date de apetitul pentru risc si a determina o asigurare rezonabila

privind atingerea obiectivelor entitatii”

Preview document

Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 1
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 2
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 3
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 4
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 5
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 6
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 7
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 8
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 9
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 10
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 11
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 12
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 13
Proiectarea unei strategii de managementul riscurilor pentru o afacere nouă - companie de produse cosmetice - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea unei Strategii de Managementul Riscurilor pentru o Afacere Noua - Companie de Produse Cosmetice.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Riscului privind Activitatea Băncii de Economii

INTRODUCERE Cu începuturile puse la finele anului 1940, trecutǎ prin transformǎri şi reforme, Banca de Economii a reuşit cu brio sǎ facǎ faţǎ...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?