ARGUMENT 4 CAPITOLUL I. BARUL-UNITATE DE ALIMENTATIE EMBLEMATICA PENTRU RESTAURANTE 5 CAP.I.1. PREZENTAREA BARULUI. DEFINITIE. CLASIFICARE. CARACTERISTICI. 5 Cap.I.1.1. Definitie. 5 Cap.I.1.2. Clasificare si caracteristici 6 CAP.I.2. DOTAREA BARULUI 8 CAP.I.3. USTENSILE, UTILAJE, OBIECTE DE MOBILIER SI DE INVENTAR 10 Cap.I.3.1. Cestile 10 Cap.I.3.2. Pahare 11 CAPITOLUL II. PROMOVAREA BARULUI 12 CAP.II.1. STABILIREA GRUPULUI TINTA 12 Cap.II.1.1. Criterii de varsta sex, ocupatie, localizare geografica 12 Cap.II.1.2. Tipologia clientilor 14 Cap.II.1.3. Potential Clienti - Clienti fideli 16 CAP.II.2. ROLUL PROMOVARII 19 Cap.II.2.1. Informarea si educarea consumatorilor 21 Cap.II.2.2. Incurajarea clientilor in formarea cererii 22 CAPITOLUL III. STUDIU DE CAZ: MOMENTO BAR & CAFE IASI 23 CAP.III.1. PREZENTAREA BARULUI 23 CAP.III.2. MANAGEMENTUL COMUNICARII - TEORIA XY - MCGREGOR 24 Cap.III.2.1. Teoria X 25 Cap.III.2.1. Teoria Y 26 CAP.III.3. ORIENTAREA CATRE CLIENT 27 CAP.III.4. CONCLUZII 28 BIBLIOGRAFIE 29 ANEXE 30 ANEXA1. USTENSILE PENTRU BAR 30 ANEXA 2. INTAMPINAREA CLIENTULUI 31 ANEXA 3. IDENTIFICAREA NEVOILOR 31 ANEXA 3 PREZENTAREA PRODUSELOR 32 ANEXA 4 TEHNICA CAB 32
ARGUMENT Lucrare de fata trateaza, " Actiuni de promovare a activitatii de servire intr-un bar ". Oferta de produse si servicii din baruri este in general foarte diversificata. Din acest punct de vedere se impune gasirea unor mijloace simple prin care sa se asigure promovarea si pubicitatea eficienta a ofertei. Barul trebuie sa identifice satisfactiile pe care le asteapta clientul si pe baza acestora sa construiasca comunicarea cu posibili cumparatori si diferiti in special. Tehnicile de promovare sunt numeroase. Dintre acestea exemplificam distribuirea unor obiecte de folosinta individuala; oferirea unor bonusuri pentru clientii fideli, respectiv cei care in mod constant vin in unitatea respectiva; oferirea unor servicii la preturi mai reduse in zilele in care barul nu are un grad de incadrare suficient; oferirea promotionala, gratuit a noilor produse introduse in oferta unitatilor respective. Alimentul poate fi definit ca un produs capabil sa asigure omului energia necesara desfasurariiactivitatii biologice,intelectuale si fizice.Calitatea unui aliment rezida atat din sursa din care provine,din modul de prelevare,cat si din modul de prelucrare al acestuia.Omul este o veriga a lanturilor trofice, ceea ce reliefeaza ca organismul uman, prin intermediulhranei,schimba informatie,materie si energie cu mediul inconjurator.Caracteristic pentru fiinta umana este faptul ca desi se constituie ca ultima veriga dintr-o serie delanturi trofice ale biosferei,totusi nu depinde de un anumit lant trofic,fiind o fiinta omnivora.Omul are posibilitatea sa consume o mare varietate de produse,in acest sens fiind inzestrat cu unechipament enzimatic divers. Schimbarile ample si profunde ce au avut loc in cadrul economiei romanesti in ultimii 17 ani, de-a lungul procesului de tranzitie spre economia de piata, au condus la intensificarea luptei concurentiale, iar in acest context, agentii economici au constientizat din ce in ce mai mult necesitatea orientarii activitatii lor intr-o maniera specifica de marketing. Politica de promovare, componenta a mixului de marketing are menirea de a comunica cu pietele tinta (ea fiind denumita si comunicatii de marketing) prin intermediul diverselor tehnici si medii promotionale. Datorita importantei pe care o joaca in politica de marketing si in general in politica unei organizatii, a impactului pe care il are asupra consumatorilor datorita contactului cu acestia, activitatea de promovare se bucura de o atentie aparte. Capitolul I. Barul-Unitate de alimentatie emblematica pentru restaurante Cap.I.1. Prezentarea barului. Definitie. Clasificare. Caracteristici. Cap.I.1.1. Definitie. Conform Dictionarului de neologisme din 1986, definitia barului este: BAR - s.n. 1. Local public in care consumatorii sunt serviti stand in picioare sau pe scaune speciale, in fata unor mese inalte in forma de tejghea. ? Tejghea, masa (avand uneori o instalatie speciala) intr-un restaurant, intr-o bodega etc., la care se servesc si se prepara bauturile. ? Mobila, separata sau montata in interior, intr-o casa, in care se asaza bauturi, pahare, tutun si prajituri. 2. Local de lux unde se petrece, cu muzica, dans etc.; cabaret. [Pl. -ruri. / < engl., fr. bar]. In 2002 Noul Dictionar Explicativ al Limbii Romane vine cu o noua definitie, BAR2 ~uri n. 1) Local public, unde consumatorii stau in picioare sau asezati pe niste scaune inalte in fata tejghelei. 2) Local luxos de noapte cu program muzical-distractiv; cabaret. 3) Dulap special sau compartiment al unui dulap, unde se pastreaza sticle cu bauturi alcoolice. /<fr. bar In literature de specialitate, barul este definit ca o unitate de alimentatie cu program de zi sau de noapte, in care se serveste un sortiment diversificat de bauturi alcoolice si nealcoolice si o gama restransa de produse culinare. Cadrul ambiental este completat cu program artistic, audiIii muzicale, video, TV. Cap.I.1.2. Clasificare si caracteristici Barul trebuie sa corespunda categoriei sau numarului de stele al unitatii si mai ales cerintelor consumatorilor. Barul poate fi: bar de noapte, bar de zi, cafe -bar (cafenea), disco -bar, espresso-bar, piano-bar, bar american, bufet bar, pub, club, etc. In continuare sunt descrise principalele tipuri de bar. Barul de noapte - unitate cu caracter distractiv cu un orar de noapte care prezinta un program variat de divertisment, de music -hall si dans pentru consumatori, ofera o gama variata de bauturi fine, bauturi de bar (cocktail-uri), bauturi nealcoolice, specialitati de cofetarie si inghetata, roast-beef, fripturi reci, fructe si salate de fructe, cafea, jardiniere cu delicatese. De obicei sunt realizate in stil amfiteatru pentru a se putea viziona programul artistic muzical de la toate locurile de la mese. Este dotat cu instalatii de amplificare a sunetului, orga de lumini, de proiectie de filme.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.