Pufuleți

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 40 în total
Cuvinte : 4341
Mărime: 164.21KB (arhivat)
Publicat de: Panait Petrache
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

1. Motivaţie alegere produs

Motivul principal pentru care am ales să produc pufuleţi cu ciocolată în constituie faptul că sunt una din cele mai cunoscute şi îndrăgite gustări, preferată de mai toţi copii.

Produsele comercializate vor fi următoarele:

Primul an de activitate: pufuleţi cu ciocolată

Al doilea an de activitate: pufuleţi cu ciocolată, pufuleţi cu miere de albine

Al treilea an de activitate: pufuleţi cu ciocolată, pufuleţi cu miere de albine, pufuleţi cu brânză.

2. Previziunea vânzărilor

Pentru a previziona vânzările de pufuleţi vom pleca de la cifra de afaceri a societăţii Oana SRL (Adresa: loc. Bercu Nou, str. Principală, nr. 68, jud. Satu Mare).

CA2016=5.862.296 lei

Număr produse: 4

5.862.296/4 = 1.465.574

Preţ produs: 1,5 lei

1.465.574 / 1,5 = 977.049,33 ≈977.049

977.049/12 = 81.420,75 ≈81.421 pungi pufuleţi lună

Pe baza acestor date şi folosind indicii de pe Institutul Naţional de Statistică - pentru produse alimentare am defalcat vânzările pentru fiecare lună în parte.

Produsul - pufuleţi cu ciocolată

Tabelul 2.1. Previziunea vânzărilor pentru pufuleţi cu ciocolată - anul 2018

Luna (Xi) Indici preţurilor de consum Valoarea vânzărilor (buc) Yi)

1.Ianuarie 100.47 81804

2.Februarie 100.34 81698

3.Martie 99.99 81413

4.Aprilie 99.63 81120

5.Mai 100.55 81869

6.Iunie 99.32 80868

7.Iulie 100.04 81454

8.August 99.91 81348

9.Septembrie 99.42 80949

10.Octombrie 100.53 81853

11.Noiembrie 100.23 81609

12.Decembrie 100.26 81633

Total 977618

În continuare vom calcula previziunea vânzărilor pentru anul 2019, folosind datele din tabelul 2.1.

Tabelul 2.2.

Xi Yi Xi2 Xi * Yi

1 81804 1 81804

2 81698 4 163396

3 81413 9 244239

4 81120 16 324480

5 81869 25 409345

6 80868 36 485208

7 81454 49 570178

8 81348 64 650784

9 80949 81 728541

10 81853 100 818530

11 81609 121 897699

12 81633 144 979596

78 977618 650 6353800

Pe baza datelor din tabelul de mai sus vom calcula ym. Unde ym se calculează cu ajutorul relaţiei:

Ym=

N= (n-2)-1 => 12-(3-2)-1=10=> (2,11)

Tabelul 2.3.

Xmi Ymi Xmi2 Xmi * Ymi

2 81639 4 163278

3 81411 9 244233

4 81468 16 325872

5 81286 25 406430

6 81397 36 488382

7 81224 49 568568

8 81251 64 650008

9 81384 81 732456

10 81471 100 814710

11 81699 121 898689

65 814230 505 5292626

Calculăm în continuare parametrii funcţiei de trend: y = a + bx. Unde a şi b sunt soluţile următorului sistem de ecuaţii:

na + b∑Xi = ∑Ymi

a ∑Xi + b∑Xi2 = ∑Xi*Ymi

unde:

-n = nr. luni = 10

-∑Xmi = 65

-∑Ymi = 814230

-∑Xmi2 = 505

-∑Xi*Ymi = 5292626

Introducând datele în sistemul de ecuaţii obţinem:

a=81412,68 y= 81412,68+1,59* Xi

b= 1,59

Tabelul 2.4.

LUNA Previziune vânzări 2019

y= 81412,68+1,59* Xi

Ianuarie 81415

Februarie 81416

Martie 81418

Aprilie 81420

Mai 81421

Iunie 81423

Iulie 81424

August 81426

Septembrie 81427

Octombrie 81429

Noiembrie 81431

Decembrie 81432

Total 977082

Calculăm coeficienţii de sezonalitate

Coeficienţii de sezonalitate se calculează cu ajutorul relaţiei:

Media trimestrială se calculează cu ajutorul relaţiei: = , i din {1,4,7,9}

Tabelul 2.5.

Luna Vânzări 2018 Media trimestrială Media anuală Coeficientul de sezonalitate

Ianuarie 81804 81639 81469 1.0021

Februarie 81698

Martie 81413

Aprilie 81120 81286 0.9978

Mai 81869

Iunie 80868

Iulie 81454 81251 0.9973

August 81348

Septembrie 80949

Octombrie 81853 81699 1.0028

Noiembrie 81609

Decembrie 81633

Previziunea vânzărilor pentru pufuleţi cu ciocolată în anul 2019 = yi x coeficient sezonier

Tabelul 2.6.

Lună Previziune vânzări 2019

Coeficient sezonier Previziune vânzări 2019

(vânzări 2019*coeficient sezonier)

Preview document

Pufuleți - Pagina 1
Pufuleți - Pagina 2
Pufuleți - Pagina 3
Pufuleți - Pagina 4
Pufuleți - Pagina 5
Pufuleți - Pagina 6
Pufuleți - Pagina 7
Pufuleți - Pagina 8
Pufuleți - Pagina 9
Pufuleți - Pagina 10
Pufuleți - Pagina 11
Pufuleți - Pagina 12
Pufuleți - Pagina 13
Pufuleți - Pagina 14
Pufuleți - Pagina 15
Pufuleți - Pagina 16
Pufuleți - Pagina 17
Pufuleți - Pagina 18
Pufuleți - Pagina 19
Pufuleți - Pagina 20
Pufuleți - Pagina 21
Pufuleți - Pagina 22
Pufuleți - Pagina 23
Pufuleți - Pagina 24
Pufuleți - Pagina 25
Pufuleți - Pagina 26
Pufuleți - Pagina 27
Pufuleți - Pagina 28
Pufuleți - Pagina 29
Pufuleți - Pagina 30
Pufuleți - Pagina 31
Pufuleți - Pagina 32
Pufuleți - Pagina 33
Pufuleți - Pagina 34
Pufuleți - Pagina 35
Pufuleți - Pagina 36
Pufuleți - Pagina 37
Pufuleți - Pagina 38
Pufuleți - Pagina 39
Pufuleți - Pagina 40

Conținut arhivă zip

  • Pufuleti.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Managementul producției și operațiilor - proiect SC Happy Snacks SRL

Structură proiect S.C.Happy Snacks S.R.L Produsul.Motivaţia alegerii produsului „pufuleţi cu ciocolată”. Motivul pentru care am ales acest...

Studiu de Caz la Pradis

CAP.I MANAGEMENTUL MARKETINGULUI I.1 Noţiuni fundamentale de management Organizatiile evolueaza intr-un mediu supus in mod continuu schimbarilor....

Mixul de Marketing la Nestle

Nestlé Rowntree, cea mai mare divizie a companiei Nestlé, este cel mai mare exportator britanic de ciocolata si dulciuri pe baza de zahar, vânzând...

Plan de Marketing Lay's Sensations

CAPITOLUL I ASPECTE INTRODUCTIVE Gustarile sarate sunt preferatele tuturor cand vine vorba despre ceva rapid care sa taie foamea. Foarte dinamica...

Particularități tehnologice de preparare a sosului maioneză și derivatele lui

Introducere Originea numelui de maioneza nu se cunoaste, dar se poate spune ca vine din limba franceza (moyeu – inseamna galbenus de ou) deoarece...

SC Hermes Top SRL

1. Istoricul firmei Respectând Legea nr.31/1990 cu privire la societãtile comerciale, în anul 2000 s-a înfiintat societatea S.C. Hermes Top...

Achiziții - Pufuleți picanți

Motivație alegere produs Fiind născută înainte de anii 2000, am crescut cu gustoșii și celebrele pufuleți și pufarine. Atunci când mă gândesc la...

Întocmirea Unui Plan de Afaceri Pentru Obținerea Unui Credit Bancar Pentru Firma

Capitolul 1. Informații despre firmă Denumirea Societății: S.C. MikeyPuf S.A. Locaţie: Spaţiul închiriat pentru realizarea producţiei de către...

Ai nevoie de altceva?