Introducere 3 CAPITOLUL I. SCURTA DESCRIERE A TRANSPORTULUI EUROPEAN 5 CAPITOLUL II. TRANSPORTUL RUTIER II.1.Infrastructura rutiera din Romania 9 II.2 Integrarea transportului rutier roman in retelele de transport european 12 II.3. Transportul rutier de marfuri in anu 2008 14 CAPITOLUL III. TRANSPORTUL FEROVIAR III.1. Generalitati - transport feroviar 16 III.2. Caile ferate romane 17 III.3. Transportul feroviar in anul 2008 18 CAPITOLUL IV. TRANSPORTUL AERIAN IV.1. Informatii generale 21 IV.2. Administartia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA 22 IV.3. Compania de transport aerian TAROM 23 IV.4. Piata transportului aerian intre statele UE si SUA, liberalizata din 2008 25 CAPITOLUL V. TRANSPORTUL NAVAL V.1. Informatii generale 27 V.2. Guvrenul intentioneaza sa dezvolte transportul naval in Moldova 30 CAPITOLUL VI. RETEAUA DE TRANSPORT TRANS-EUROPEANA 32 CAPITOLUL VII. STUDIU DE CAZ: AEROPORTUL INTERNATIONAL ,,HENRI COANDA" BUCURESTI VII.1. Integrarea transportului aerian in structurile internationale 38 VII.2. Dezvoltarea durabila a Aeroportului International ,,Henri Coanda" in Perspectiva integarrii Romaniei in U.E 47 VII.3. Realizarea unei cercetari de piata in cadrul Aeroportului International ,,Henri Coanda" Bucuresti 52 VII.3.1 Premisele cercetarii 52 VII.3.2. Metodologie 52 VII.3.3. Prezentarea rezultatelor cercetarii de piata 53 VII.3.4. Concluziile cercetarii 69 ANEXE 70 BIBLIOGRAFIE 77 WEBOGRAFIE 78
INTRODUCERE In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de seama revine transporturilor si expeditiilor internationale de marfuri. Dezvoltarea economica a unei tari, a economiei mondiale in general, sunt de neconceput fara transporturi. Ele asigura buna desfasurare a productiei in agricultura si industrie, circulatia bunurilor materiale, a oamenilor si a informatiei. Transporturile faciliteaza legaturile intre regiunile cu materii prime si cele in care se prelucreaza, precum si desfacerea si redistribuirea produselor in centrele consumatoare, circulatia oamenilor, apropierea intre asezarile umane, intre tari, continente. Transporturile reprezinta o latura importanta a productiei materiale care prin rolul lor de deplasare a marfurilor influenteaza puternic si celelalte ramuri ale economiei mondiale, inclusiv comertul international. Constituind mijlocul material efectiv pentru concretizarea relatiilor economice interstatale, transporturile internationale pot fi considerate, pe drept cuvant, aparatul circulator al intregii economii. In scopul evidentierii gradului de inzestrare cu cai de comunicatii a unui teritoriu, a fluxurilor de transport, precum si in ce masura spatiul geografic, dispune de un sistem de transport adecvat, se folosesc o serie de indici economici de genul: densitatea retelei de cai ale comunicatiei, transportul de marfuri redat in t/km., transportul de calatori/km. Nivelul de dezvoltare al cailor de comunicatii si transport depinde de gradul de dezvoltare economica a fiecarui stat, de programul stiintei si de tehnici, de intensitatea traficului de marfuri si calatori. De asemenea, aceasta dezvoltare, depinde, in mare masura de conditiile naturale. Caile de transport se construiesc mai usor in zonele de campie, decat in zonele de munte, traseele lor urmaresc vaile si depresiunile, traverseaza pasurile si defileele folosite inca din vremurile vechi. Pentru a realiza legatura, au fost necesare inca unele corectii aduse cadrului natural, prin construirea unor poduri, tunele, canale de legatura. In unele zone ale globului construirea si folosirea cailor de transport poate fi ingreunata de factori climatici: temperatura (foarte scazuta sau foarte ridicata), precipitatiile (prea abundente sub forma de zapada sau gheata), circulatia maselor de aer. Pornind de la aceasta premisa am considerat oportuna studierea sistemului de transport din Romania. In continuare, vom prezenta structura sistemului generalizat al transporturilor din Romania pornind de la structura detaliata a fiecarui tip de transport in parte (transport rutier, feroviar, aerian, naval) in comparatie cu cea a sistemului de transport din Uniunea Europeana. CAPITOLUL I SCURTA DESCRIERE A TRANSPORTULUI EUROPEAN Capacitatea de a misca rapid, eficient si relativ ieftin oameni si marfuri este principiul central al obiectivului UE de a realiza o economie dinamica si o societate inchegata. Sectorul transportului genereaza 10% din bogatia UE masurata prin Produsul Intern Brut (PIB), echivalentul a in jur de un trilion de euro anual. El sustine mai mult de 10 milioane de slujbe. Eliminarea barierelor in calea comertului si a calatoriilor trans-frontaliere a dus la cresterea volumului transportului pe distanta lunga a bunurilor si pasagerilor. Acest fenomen a fost accelerat inca de la largirea UE din 2004 cu o rata semnificativa, mai ales pentru carausia rutiera, intre noii membri si restul Uniunii. Cresterea constanta a mobilitatii ridica serioase restrangeri asupra sistemelor de transport. Aglomeratia de pe sosele si aeroporturi creste poluarea, suplimentand cu 6% consumul de combustibil la nivelul UE. Nevoia unei actiuni comune Desi multe aspecte ale politicii de transport cad sub autoritatea guvernelor nationale, are sens ca la nivelul pietei unice europene sa existe o singura infrastructura de transport. In ultimii zece ani, UE a deschis pietele nationale de transport spre concurenta in intreaga Uniune, mai ales in sectoarele rutier si aerian, si, mai putin, pentru transportul feroviar. Ca urmare, camioanele pot opera in alte tari decat cele de origine, asa incat ele sa nu se mai intoarca goale din calatoriile internationale. In martie 2003, un prim pachet de masuri de liberalizare a infrastructurii feroviare a fost pus in practica, deschizand spre concurenta in jur de 70-80% din traficul feroviar de marfuri pe magistralele principale.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.