Introducere ...3 I.Caracteristica fabricarii produselor lactate S.R.L."Lapmol" ..4 II.Analiza datelor statistice a fabricarii produselor lactate ...10 III.Analiza micromediului a fabricarii produselor lactate 11 IV.Analiza comportamentului consumatorului de lactate "Lapmol" 14 V.Politica de produs si pret a produselor lactate ...16 VI.Politica de distributie a produselor lactate ..18 VII.Politica de promovare a produselor lactate ..19 Concluzie ...21 Bibliografie ...22 Anexe .23
Introducere Actualitatea si importanta temei. Alimentatia joaca un rol extrem de important in calitatea vietii fiecaruia dintre noi. Se spune adesea ca suntem ceea ce mancam . In ceea ce priveste consumul de lactate, medicii specialisti au constatat ca aceste produse ofera o multime de beneficii organismului: stimularea sistemului imunitar, intarirea oaselor, prevenirea obezitatii, hidratarea tenului sunt doar cateva dintre beneficiile mentionate de ei. Produsele lactate sunt o componenta indispensabila a unei diete sanatoase. Utilizarea regulata a laptelui si a produselor lactate contribuie la dezvoltarea corespunzatoare a corpului copilului si la functionarea normala a corpului adultului. In Republica Moldova , consumul de produse lactate , are cea mai mare pondere , consumandu-se anual cate 256,7 kg , de accea am ales sa facem o analiza a comportamentului consumatorilor de produse lactate pentru a afla de ce consuma cel mai mult nume aceste produse , care sunt factorii care ii influenteaza spre cumparare , care sunt preferintele acestora referitor la lactate , adica ce prefera cel mai mult din toate aceste produse si care este comportamentul consumatorilor post-cumparare. Scopul : Analiza fabricarii produselor lactate a companiei S.R.L."Lapmol" .In conformitate cu ascest scop , ne-am propus atingerea urmatoarelor obiective: O1: Caracteristica fabricarii produselor lactate; O2: Analiza procurarii laptelui si aprecierea calitatii; O3: Caracteristica pietei nationale specifice fabricarii laptelui; O4: Analiza comportamentului consumatorului de produse lactate. Obiectul de studiu: Fabricarea produselor lactate S.R.L."Lapmol" Cuvinte-cheie : lactate, pret, produs, consumator, distributie, promovare. I.Caracteristica fabricarii produselor lactate S.R.L."Lapmol" 1.1 Scurt istoric Lapmol este unul din producatorii lideri de produse lactate din Republica Moldova cu traditii de aproape 20 ani. Compania are in prezent 450 angajati (in Chisinau, la fabrica din Calarasi si fabrica de unt din Lipcani). Compania Lapmol a fost fondata in anul 1997. Initial Lapmol realiza distributia de produse lactate ale producatorilor locali iar acest lucru a avut impact direct asupra demunirii companieii care vine de la doua cuvinte LAPte MOLdovenesc. In 1999 au fost lansate brinzelele glazurate ,,Lapmol". Acestea au fost un produs nou pe piata Moldovei si au fost indragite imediat de consumatori. In 2001 a fost inregistrata marca comerciala ,,Big Lapik". Initial asortimentul de brinzele nu era mare - doar 4 tipuri. In prezent Big Lapik are un sortiment de peste 20 tipuri de brinzele glazurate si brinzele neglazurate. In 2002 intreprinderea a extins aria de activitate si a inceput sa fabrice produse lacto-acide: lapte, chefir, smintina, brinza urmate de lansarea untului. A fost lansata noua linie de produse cu marca comerciala ,,Casuta Mea". Produsele ,,Casuta Mea" sunt fabricate din lapte de calitate inalta de la vacutele crescute la fermele din Republica Moldova. Pentru a pastra gustul adevarat si proprietatile laptelui de casa, tindem sa marim constant numarul de ferme-partenere. In plus, pe linga fabricarea produselor lactate, Lapmol este importatorul oficial al mai multor branduri internationale de renume, printre care se numara produsele Danone. Parteneriatul cu Danone Romania a inceput in anul 2000. La moment Lapmol intretine relatii strinse de parteneriat cu Danone Romania si Danone Ucraina, fiind distribuitor exclusiv al acestora in Republica Moldova. Conform codulului CAEM: Fabricarea produselor lactate si a branzeturilor. Aceasta clasa include: -prelucrarea laptelui lichid proaspat, pasteurizat, sterilizat, omogenizat si/sau tratat la temperatura ridicata. -fabricarea bauturilor pe baza de lapte. -fabricarea smantanii din laptele lichid proaspat, pasteurizat, sterilizat, omogenizat. -fabricarea laptelui praf sau concentrat, indulcit sau neindulcit. -fabricarea laptelui sau smantanii in forma solida. -fabricarea untului. -fabricarea iaurtului. -fabricarea branzei si a laptelui batut. -fabricarea zerului. -fabricarea cazeinei sau lactozei. Aceasta clasa exclude: -productia de lapte brut de vaca. -productia de lapte brut de oaie, capra, iapa, magarita, camila. -fabricarea laptelui care nu provine din laptarii si a inlocuitorilor de branza.
1. Balan C, Bazele logisticii 2. www.lapmol.md 3. Statistica.gov.md 4. https://agrobiznes.md/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.