ARGUMENT 1 CAPITOLUL I. PREZENTAREA S.C. SEPHORA MARINOPOLULOS S.A. 3 1.1. DATE GENERALE ALE SOCIETATII COMERCIALE 3 1.2. SCURT ISTORIC 3 1.3. MANAGEMENTUL SOCIETATII 4 1.4. RESURSELE FIRMEI 5 1.5. STRUCTURA ORGANIZATORICA 7 CAPITOLUL II. RECRUTAREA SI SELECTIA RESURSELOR UMANE 8 2.1. PROCESUL DE RECRUTARE 8 2.2. PROCESUL DE SELECTIE A PERSONALULUI 12 CAPITOLUL III. RECRUTAREA SI SELECTIA PERSONALULUI IN S.C. SEPHORA MARINOPOLULOS S.A. 16 3.1. CONCEPTE DE BAZA LA S.C. SEPHORA MARINOPOLULOS S.A. 16 3.2. DOCUMENTE FOLOSITE IN SELECTIA PERSONALULUI 17 3.3. ECEMPLU: ANGAJAREA UNUI DIRECTOR 18 CONCLUZIE SI PROPUNERI 22 BIBLIOGRAFIE 24
ARGUMENT Am ales ca tema de studiu pentru lucrarea mea de atestat ,,Recrutatea si selectia personalului" deoarece consider personalul ca fiind cea mai importanta parte a unei intreprinderi. Societatea moderna se prezinta ca o retea de organizatii care apar, se dezvolta sau dispar. In aceste conditii, oamenii reprezinta o resursa comuna si, totodata, o resursa - cheie, o resursa vitala, a tuturor organizatiilor, care asigura supravietuirea celelalte, dezvoltarea si succesul competitional al acestora. Resursele umane sunt singurele capabile sa produca si sa reproduca toate resurse aflate la dipozitia unei organizatii.Oamenii sunt resursele active ale organizatiei, deoarece potentialul lor contribuie activ la cresterea eficientei si eficacitatii organizationale. Recrutarea si selectia personalului sunt procese extrem de importante pentru buna desfasurare a activitatii unei societati comerciale . Succesul organizatiilor este influentat de calitatea fortei de munca. Organizatiile trebuie sa se concentreze in primul rand asupra identificarii si atragerii celor mai competitivi candidati pentru specificul organizatiei, care se asigura in cadrul procesului de recrutare profesionala. Selectia personalului este una dintre activitatile de baza referitoare la resursele umane, constituind totodata o adevarata responsabilitate pentru managerii de nivel superior. Organizatiile in general sunt preocupate in a realiza o selectie cat mai buna a personalului, pentru ca aceasta activitate poate deveni foarte costisitoare in momentul in care angajam persoane care se dovedesc a fi necorespunzatoare in raport cu cerintele postului. Problema selectiei resurselor umane se pune ori de cate ori apare nevoia de a alege intre doua sau mai multe persoane, pentru ocuparea unui post. Ea impune o analiza obiectiva a concordantei dintre caracteristicile profesionale ale unui post si posibilitatile fizice, psihice si informationale pe care le prezinta solicitantul postului. Consider ca intelegerea acestor aspecte este esentiala pentru orice absolvent al unui liceu cu profil economic. Din acest considerent am ales sa ma documentez in legatura cu aceasta tema. Lucrarea mea este structurata in 3 capitole, dupa cum urmeaza: Primul capitol, intitulat sugestiv "Presentarea S.C. SEPHORA MARINOPOLULOS S.R.L.", este compus, la randul sau, din 5 subcapitole care povestesc despre istoria, resursele necesare si dezvoltarea firmei SEPHORA, atat pe teritoriul tarii noastre cat si la nivel international. Din acest capitol se poate identifica faptul ca pentru a putea creste si dezvolta un brand de magazine precum acesta este nevoie de foarte mult timp si rabdare, astfel, firma Selgos a ajuns la nivelul actual avand in spate impresionanta varsta de 61 de ani de munca neincetata si dorinta pentru dezvoltare si cucerire a pietei actuale. Cel de-al doilea capitol explica intr-un mod succint fenomenul de recrutare si de selectie a personalului care ajuta o firma (fie ea societate comerciala cu raspundere limitata precum si societate comerciala pe actiuni; sau altele) sa isi selecteze intr-un mod cat mai inspirat si mai eficient viitorii angajati. Ultimul capitol este un studiu de caz care creeaza o imbinare perfecta a firmei SEPHORA cu procesul de recrutare si de selectie a personalului pentru a intelege conceptul necesar cu care aceasta firma isi adauga angajati in vederea cresterii echipei sale. Ca o concluzie mentionez ca notorietatea de care se bucura in prezent magazinele SEPHORA din tara este posibila datorita efortului tuturor angajatilor din magazine si din administratia centrala, cu scopul de a consolida pozitia de top printre marii comercianti din Romania. CAPITOLUL I. Promovarea reprezinta acea parte a procesului de comunicatie al firmei prin care aceasta, folosind un ansamblu de metode si tehnici specifice (concretizate in activitati promotionale),incearca sa influenteze comportamentul clientilor sai actuali si potentiali in vederea obtinerii unor rezultate cat mai bune (profituri) pe o perioada mai lunga de timp. 1.1. DATE GENERALE ALE SOCIETATII COMERCIALE o Nume: S.C. SEPHORA-MARINOPOLULOS S.A. o CUI: 13434907; o Registrul Comertului: J40/9300/2000; o Anul infiintarii: Fondata in Franta in anul 1969; o Inregistrare in anul: 2000; o Forma juridica: Societate comerciala pe actiuni; o Cod CAEN:4775; o Descriere CAEN: Comertul cu amanuntul al produselor cosmetice si de parfumerie, in magazinele specializate; o Sediul: Bucuresti Sectorul 3, Spl. UNIRII, Nr. 165, COMPLEXUL DE BIROURI "TIMPURI NOI SQUARE", CLADIREA TN OFFICES 2, Etaj 7; o Localitatea: Bucuresti Sectorul 3, Spl. UNIRII, Nr. 165, COMPLEXUL DE BIROURI "TIMPURI NOI SQUARE", CLADIREA TN OFFICES 2, Etaj 7; o Telefon: 0341/463/501; o Cifra de afaceri (2018): 263.982.996 RON; o Profitul (2018): 19.162.676 RON;
- CORNESCU, Viorel. MARINESCU, Paul. Managementul: de la teorie la practica. Bucuresti: Editura Universitatii din Bucuresti, 2014. Disponibil la adresa web: http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/cornescu/cap12.htm#_ftn1 accesat la 30 mai 2013; - Marinas Cristian, Manolescu Aurel, cond. st. "Managementul comparat al resurselor umane", Editura A.S.E., Bucuresti 2006 - MANOLESCU, Aurel; LEFTER, Viorel si DEACONU, Alexandrina. Managementul resurselor umane. Bucuresti: Editura Economica, 2017.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.