Responsabilitate Sociala Corporativa

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Ca si motor al progresului social, Responsabilitatea Sociala Corporativa sprijina companiile sa se ridice la inaltimea responsabilitatilor de cetateni globali si vecini locali intr-o lume aflata in continua si rapida schimbare.
,,Responsabilitatea Sociala Corporativa reprezinta angajamentul continuu al companiilor de a contribui la dezvoltarea economica in acelasi timp cu imbunatatirea calitatii vietii angajatilor si a familiilor acestora, precum si a comunitatii si societatii in ansamblu." (World Business Council for Sustainable Development)
Atentia asupra responsabilitatii sociale s-a concentrat pana de curand in principal asupra companiilor ca modalitatea de a asigura o legatura intre operatiunile de business si comunitatile in care acestea aveau loc. Viziunea conform careia responsabilitatea sociala se aplica tuturor organizatiilor s-a dezvoltat pe masura ce alti actori ai societatii, nu doar companiile, au recunoscut ca au de asemenea o responsabilitate de a contribui la imbunatatirea societatii. Din acest motiv, termenul de ,,responsabilitate sociala corporativa" (corporate social responsibility -CSR) este mai cunoscut si aplicat decat ,,responsabilitate sociala" (social responsibility - SR). 
In urma unei analize a intelegerii si aplicarii CSR intr-o anume tara, in cadrul a diverse tipuri de organizatii in domenii diferite de functionare, devine evident ca acestea difera de la o atentie concentrata doar asupra actelor aleatorii de filantropie, la o abordare mai generala si pe termen lung ce ia in considerare dezvoltarea sustenabila de ansamblu a societatii.
Responsabilitatea corporativa in Romania a depasit destul de rapid stadiul de "nice to have" devenind un "must have" pentru o serie de companii, care si-au aliniat tot mai mult initiativele de acest gen la specificul business-urilor pe care le conduc si au facut pasi relevanti atat inspre colaborarea cu ONG-uri, cat si catre angajati sau spre protectia mediului. Astfel,proiectele de resposabilitate corporativa au capatat tot mai mare amploare, castigandu-si credibilitatea de instrumente care pot genera un nivel de implicare a societatii in sensul larg - clienti, colaboratori, angajati, etc
Intelegerea si aplicarea conceptului de CSR de catre fiecare organizatie in Romania este influentata de mai multi factori precum dimensiunea organizatiei, expunere internationala (lantul de aprovizionare sau clienti), pozitia geografica in tara, timpul trecut de la primul contact cu acest concept/domeniu etc.
Valoarea de piata a CSR-ului in Romania a fost estimata la 30 milioane de euro in 2009, fiind urmata de o scadere in urmatorii ani, pe fondul crizei financiare care a afectat toate domeniile.
Scaderea a urmat tendintelor unor tari cu traditie in materie de CSR, cum sunt Marea Britanie, Olanda, Norvegia sau Suedia, si a venit pe fondul crizei financiare care a determinat o scadere a cifrei de afaceri intre 25% si 40%.
RESPONSABILITATEA SOCIALA CORPORATIVA - LITERATURA DE SPECIALITATE
Conceptul de responsabilitate sociala a companiei (Corporate Social Responsability) a patruns de putin timp in limbajul nostru, desi sistemul functioneaza in SUA de aproape trei decenii. Responsabilitatea Sociala Corporativa este un concept prin care companiile integreaza preocuparile sociale si de mediu in activitatile lor comerciale si in interactiune cu factorii implicati, pe o baza voluntara. A fost adus de companiile multinationale, care au dorit sa promoveze strategiile tarii de origine in toate tarile in care si-au extins activitatile.
Actiunile de responsabilitate sociala corporativa (RSC) au atras prea putin interesul publicului, chiar si al presei, fiind asociate, de regula, cu formule de publicitate sau de reclama, mai mult sau mai putin mascate. RSC inseamna mai mult decat actiunile filantropice sau participarea cu donatii la diverse actiuni comunitare. Conceptul este mult mai larg. El cuprinde si o componenta interna, care se refera la responsabilitatea sociala voluntara a companiei fata de proprii angajati. Companiile responsabile sunt cele care intreprind diverse actiuni, dincolo de cele strict contractuale, care urmaresc bunastarea, sanatatea, confortul angajatilor.
Literatura de specialitate si experienta practica a ultimilor doua decenii releva faptul ca in contextul globalizarii si regionalizarii economiilor, al cresterii interdependentelor dintre state sau al segmentarii pietelor, dezvoltarea entitatilor economice (fie ele intreprinderi mici si mijlocii, corporatii multinationale sau transnationale) doar pe criteriul rentabilitatii si al volumului vanzarilor devine limitata, uneori chiar imposibila. Notiune deja consacrata la nivel international, responsabilitatea sociala corporativa a devenit o realitatea prezenta si pentru Romania, fiind un concept in plina evolutie si o premisa importanta pentru lumea de afaceri. Desi la ora actuala nu exista o definitie standardizata, universal acceptata, RSC constituie, in opinia multor profesionisti, calea spre succes si performanta, alta, mult mai complexa si viabila comparativ cu viziunea clasica a capitalismului industrial sau a tertializarii economiei, ca sanse exclusive de crestere economica. 
Implicarea in viata comunitatii a devenit necesara pentru orice companie care doreste sa isi asigure nu doar succesul comercial, ci si respectul societatii in cadrul careia si pentru care opereaza. Michael E. Porter, autoritate de prim rang in domeniul strategiei competitive, sustine intr-unul din articolele sale ca ,,responsabilitatea sociala a devenit o prioritate imposibil de evitat de catre liderii de business din fiecare tara si din orice domeniu".
Numeroase studii realizate in ultimul deceniu subliniaza importanta comportamentului corporatist responsabil si durabil, acesta fiind perceput, in general, ca reprezentand un mod prin care o entitate integreaza preocuparile sociale, de mediu si economice la valorile culturale proprii, in luarea deciziilor, in stabilirea strategiilor precum si a activitatilor, intr-o maniera transparenta si responsabila. Prin urmare, RSC reprezinta o cale de instituire a practicilor exemplare de creare de bogatie si de imbunatatire a nivelului calitativ si sustenabil al societatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Responsabilitate Sociala Corporativa.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!