Rolul Impozitelor Indirecte in Etapa Actuala de Dezvoltare a Romaniei

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I 
EVOLUTIA IMPOZITELOR INDIRECTE IN PERIOADA DE TRANZITIE 
4
1.1. Evolutia impozitelor indirecte pe teritoriul tarii noastre 4
1.2.Clasificarea impozitelor indirecte 5
1.3.Taxele de consumatie 7
1.4. Monopolurile fiscale 9
1.5.Taxele vamale 10
CAPITOLUL II 
T.V.A. - PRINCIPALUL IMPOZIT INDIRECT IN ROMANIA 
13
2.1. T.V.A.-prezentare 13
2.2. Operatiuni cuprinse in sfera de aplicare a T.V.A 15
2.3. Faptul generator si exigibiltatea taxei pe valoarea adaugata 20
2.4. Baza de impozitare, cotele de T.V.A 21
2.5. Regimul deducerilor 25
2.6. Rambursarile de T.V.A 26
CAPITOLUL III 
ACCIZELE ARMONIZATE IN ROMANIA 
32
3.1. Sfera de aplicare 32
3.2. Nivelul accizelor 40
3.3. Regimul de antrepozitare 41
3.4. Deplasarea si primirea produselor accizabile in regim suspensiv 46
CONCLUZII 55
BIBLIOGRAFIE 57


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Impozitul reprezinta prelevarea unei parti din veniturile sau averea persoanelor fizice sau juridice, la dispozitia statului. Aceasta prelevare are caracter obligatoriu si se efectueaza nerambursabil si fara contraprestatie din partea statului. Cel mai important rol al impozitelor este cel financiar, deoarece acestea constituie mijlocul principal de procurare a resurselor financiare necesare pentru acoperirea cheltuielilor statului, astfel, conform datelor statistice, in tarile dezvoltate, impozitele, taxele si contributiile acopera 80-90% din totalul resurselorfinanciare ale statului.
Odata cu cresterea rolului statului pe plan economic, indeosebi dupa cel de al doilea razboi mondial, se observa o accentuare a rolului impozitelor pe plan economic, ca instrument de interventie a statului in economie.
Prin intermediul impozitelor, statul poate interveni fie favorizand, fie defavorizand, in faza de productie sau in faza de comercializare si consum, in faza de export sau de import, etc, cu impact asupra economiei nationale.
In plan social, rolul impozitelor se exercita prin aceea ca prin intermediul lor, statul efectueaza o redistribuire destul de importanta a Produsului Intern Brut intre sectoarele economiei, intre grupuri sociale, intre persoane fizice si juridice etc. Prin intermediul impozitelor, taxelor si contributiilor, statul preia la nivelul diferitelor bugete sau fonduri publice intre 30-35% din PIB, pe care-l redistribuie spre destinatiile stabilite prin politicile sociale si economice proprii.
CAPITOLUL I
EVOLUTIA IMPOZITELOR INDIRECTE in PERIOADA DE TRANZITIE
1.1. Evolutia impozitelor indirecte pe teritoriul tarii noastre
Impozitele indirecte, pe langa impozitele directe, se instituie in vederea procurarii resurselor financiare necesare statului. Acestea imbraca forma impozitelor pe consum, deoarece se percep la vanzarea anumitor marfuri sau la prestarea de servicii 
Impozitele indirecte se percep de la toti cei care consuma bunuri din categoria celor impuse, indiferent de veniturile, averea sau situatia personala a acestora. 
In cazul impozitelor indirecte nu se mai acorda facilitati fiscale ca in cazul impozitelor directe (scutiri la impunere a venitului minim, reduceri pentru cei cu probleme sociale , etc).
Impozitele indirecte sunt instituite de stat asupra vanzarilor de marfuri si prestarilor de servicii. Cotele utilizate pentru calcularea acestora nu sunt diferentiate in functie de venit, avere sau de situatie personala. Drept urmare, impozitele indirecte afecteaza in aceeasi masura veniturile tuturor categoriilor sociale.Impozitele indirecte sunt varsate la bugetul de stat, de regula, de catre intreprinzatori (persoane juridice), in calitate de platitori ai impozitelor indirecte, iar in calitate de suportatori sunt consumatorii bunurilor sau serviciilor ce cad sub incidenta acestor impozite, deoarece ele se includ, se adauga la preturile marfurilor sau serviciilor cumparate.
In literatura de specialitate s-au promovat unele idei potrivit carora impozitele indirecte ar avea caracter benevol, deoarece consumatorii de bunuri sau servicii au posibilitatea sa opteze daca le consuma sau nu. Afirmatia nu are suport real deoarece impozitele indirecte se percep, in general, la vanzarea bunurilor si serviciilor de larg consum. Daca ar fi percepute numai la vanzarea anumitor bunuri (de lux, etc), s-ar putea evita plata acestora, dar in cazul impozitelor indirecte constrangerea politica este inlocuita de constrangerea economica, pentru ca cetatenii nu pot renunta la procurarea bunurilor de larg consum.
In perioadele cand economia inregistreaza un plus ascendent, impozitele indirecte au un randament ridicat; in schimb, in perioadele de criza sau de presiune, cand productia si consumul cresc mai lent sau inregistreaza un recul, impozitele urmeaza aceeasi evolutie, periclitand echilibrul bugetului de stat. Deci, impozitele indirecte manifesta o sensibilitate sporita fata de conjunctura economica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Impozitelor Indirecte in Etapa Actuala de Dezvoltare a Romaniei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!