Rolul Protectiei Consumatorului in Industria Telefoniei Mobile

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Am ales aceasta tema pentru proiect deoarece Reteaua de telecomunicatii reprezinta totalitatea mijloacelor tehnice pentru transmiterea la distanta a informatiilor. Informatiile pot fi sub forma de sunete , imagini , texte sau date informatice;retelele de telecomunicatii sunt:reteaua de telefonie , de televiziune , televiziune prin cablu , Internet etc.
Intre oameni pot exista comunicare personala si in masa. Comunicarea personala are loc intre doua persoane si se poate realiza prin telefon, fax etc.,iar cea in masa consta in transmiterea informatiei unei audiente mai largi si se realizeaza prin mass-media(ziare , reviste , radio , televiziune).
Reteaua de telefonie asigura comunicatiile bilaterale si este formata din :
centrale telefonice;
posturi telefonice instalate la abonati;
liniile telefonice , adica liniile de legatura intre centrala si posturi telefonice si intre centralele telefonice existente
In prezent, tot mai mult se extinde telefonia mobila, care permite comunicarea intre persoane aflate la orice distanta , fara existenta posturilor fixe si a liniilor telefonice.
Prin intermediul retelei telefonice se poate face si conectarea la Internet, numai prin utilizarea unui modem.
Cap.1.Aspecte conceptuale si metodologice
1.1.Notiunea de consumator.
In general, cand se vorbeste despre consumator, se face referire la o persoana fizica ce consuma in scop particular si neprofesional, produse si servicii oferite pe piata de producatori, distribuitori-vanzatori si furnizori. Aceasta definitie evidentiaza trei caracteristici principale :
Politica si dreptul consumatorului, privite din perspectiva larga, implica toate categoriile de bunuri si servicii si se refera la toti agentii economici care intervin in productia si / sau circulatia bunurilor si serviciilor, indiferent de stadiul circulatiei acestora. Dimensiunea colectiva a drepturilor si politicii consumatorului trebuie perceputa in conditiile reanalizarii rolului consumatorului fata de agentii economici.
Notiunea de consumator trebuie inteleasa in contextul in care consumatorul este perceput nu doar ca un individ sau partener in schimburile comerciale de marfuri ci si ca reprezentant al unor interese colective alaturi de ceilalti indivizi care formeaza grupul consumatorilor. 
Conceptul de consumator este un concept unic dar difuz in sensul ca statutul de consumator este valabil pentru fiecare dintre noi, dar grupul consumatorilor este prin natura lui eterogen. De exemplu, consumatorul nu actioneaza in procesul de consum ca un producator, dar producatorul este in acelasi timp si consumator.
Consumatorul a existat din cele mai vechi timpuri. Cumparator sau utilizator, el era protejat inca din antichitate impotriva viciilor ascunse ale bunului achizitionat. In evul mediu consumatorul s-a aflat pe un plan secund. Interesul societatii era indreptat catre industrie, aflata in faza incipienta. Desi produsele de pe piata prezentau un risc sporit pentru consumatori, ideea incurajarii dezvoltarii industriei i-a determinat pe legiutorii acelor timpuri sa fie indulgenti cu fabricantii.Odata cu dezvoltarea stiintei, a tehnicii si tehnologiei , a comertului si pietelor de desfacere, consumatorul a inceput sa fie pus in fata unor produse din ce in ce mai complexe . 
In literatura de specialitate notiunea de consumator a primit doua acceptiuni:una obiectiva si una subiectiva. Potrivit acceptiunii obiective consumatorul este toata lumea: producatori, fabricanti, comercianti, respectiv agentii economici, care achizitioneaza bunuri in vederea desfasurarii activitatii lor, dobanditorii de produse pentru uzul lor privat, particular, simpli trecatori, care nu au o relatie directa cu produsul, dar care au suferit prejudicii de pe urma caracterului defectuos al acestuia. Potrivit definitiei subiective, pentru ca o persoana sa aiba calitatea de consumator trebuie sa indeplineasca cel putin doua conditii: 
Sa dobandeasaca, sa posede sau sa utilizeze un bun sau un serviciu;
Dobandirea, posesia sau utilizarea sa se faca in scop privat. 
In legislatia romana notiunea de consumator are o natura subiectiva. Potrivit art.2, alin 2 din O.G nr.2/1992 privind protectia consumatorului, comsumatorul este " persoana fizica care dobandeste, utilizeaza ori consuma, ca destinatar final, produse obtinute de la agenti economici sau care beneficiaza de servicii prestate de acestia" . 
1.2.Protectia consumatorului
Protectia consumatorilor se inscrie in cadrul politicilor sociale promovate de catre orice stat. Totodata, ea trebuie, datorita importantei pe care o prezinta, sa se constituie intr-o politica de sine statatoare cu obiective, prioritati si insrumente proprii. 
In prezent, consumatorul in calitatea sa de purtator al cererii de marfuri a devenit un real partener de piata, ale carui pozitii ocupate in cadrul pietei se consolideaza pe masura dezvoltarii societatii. Comportamentul de cumparare al consumatorilor afecteaza din ce in ce mai multe intreprinderi, organizatii, organisme si institutii; de aceea, consumatorului ii este acordata o atentie din ce in ce mai mare. 
Relatiile complexe dintre agentii economici genereaza aspecte extrm de diverse care pot face obiectul unor programe de protectie a consumatorilor. Atat guvernele, cat si alte organisme ce activeaza in domeniul protectiei consumatorilor isi stabilesc anumite structuri si domenii pentru programele lor de protectie a consumatorilor. Dar sunt anumite domenii ale protectiei consumatorilor asupra carora s-au oprit toate guvernele, asociatiile, institutiile si organismele cu implicatii in protectia consumatorilor. Aceste domenii sunt : 
-imbunatatirea consumului populatiei prin politicile sociale ale statelor; 
-asigurarea calitatii bunurilor si serviciilor oferite spre vanzare in cadrul pietei; 
-asigurarea unui sistem de preturi in concordanta cu cerintele pietei si cu calitatea produselor; 
-organizarea unui sistem de informare util pentru consumatori; 
-apararea consumatorilor impotriva practicilor comerciale agresive si a publicitatii mincinoase. 
Organizatia Natiunilor Unite a stabilit prin rezolutia 39/248 din aprilie 1985 o serie de ,,principii directoare" pentru protectia consumatorilor, menite sa asigure guvernelor tuturor tarilor un cadru care sa poata fi folosit in elaborarea si fundamentarea politicii si legislatiei pentru protectia consumatorilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Protectiei Consumatorului in Industria Telefoniei Mobile.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!