Secretul Bancar in Romania si Tarile Uniunii Europene

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1 - Consideratii generale asupra secretului bancar 1
1.1 Cauzele si evolutia secretului bancar 2
1.2 Scurt istoric asupra traditiei si evolutiei sistemului bancar in Romania 6
Capitolul 2 - Implicatiile secretului bancar 15
2.1 Secretul bancar si implicatiile sale asupra sistemului bancar 16
2.2 Implicatii legislative privind secretul bancar 18
2.3 Produse bancare secretizate 31
2.4 Factorul uman - veriga slaba din secretul bancar 37
Capitolul 3 - Limitari in ceea ce priveste secretul bancar 41
3.1 Trasaturi generale ale restrangeri secretului bancar 42
3.2 Cartelul "secretului bancar" din cadrul Uniunii Europene 46
3.3 Implicatiile si limitarile impuse de acordul UE - Elvetia 49
3.4 Uniunea Europeana si celelalte paradisuri si refugii fiscale 52
3.5 Cazuri de evaziune fiscala produse prin intermediul paradisurilor fiscale si a secretului bancar 57
3.6 Romania si problematica limitari secretului bancar 59
3.7 Incercari de "spargere" a secretului bancar in Romania 61
Capitolul 4 - Viziuni asupra secretului bancar 67
Bibliografie 74


Extras din proiect Cum descarc?

1.1 Cauzele si evolutia secretului bancar
1.2 Scurt istoric asupra traditiei si evolutiei sistemului bancar in Romania
1.1 Cauzele si evolutia secretului bancar
Secretul bancar este recunoscut azi in peste 90 de sisteme de drept.Unele state au semnat insa tratate de asistenta mutuala care regularizeaza cooperarea in materie de cazuri de spalare a banilor. In alte jurisdictii nu exista cooperare cu anchetatorii straini, si asta, sub auspiciile secretului bancar. In delicata problema a secretului bancar sunt implicate interesele private in raport cu interesele comerciale ale destinatarului de informatii, interesele organului de aplicare a legii din statul membru sau din alta tara si dreptul la informare al publicului. Echilibrul intre aceste elemente depinde de domeniul la care se refera informatia dorita, de cine o detine, cine o doreste si cui ii foloseste informatia.
Exista un consens larg in legatura cu necesitatea de a proteja intimitatea persoanei.In Statele Unite, aceste drepturi au un statut constitutional aparat de Curtea Suprema. In Europa statele din Uniunea Europeana au adoptat standarde referitoare la viata privata, care pun pe primul loc apararea intimitatii individului.
Preocuparile referitoare la problema secretului bancar sunt reale si de actualitate. Oamenii care dispun de mari averi private devin tinte pentru fel si fel de infractori. In unele locuri ale lumii rapirile au devenit un fel de industrie (unele state din fosta Uniune Sovietica, Mexic, America Latina). Probleme serioase apar atunci cand guvernele ajung sa incalce drepturile omului. Pe tot parcursul secolului XX, guvernele lumii si-au spionat cetatenii pentru a obtine controlul politic. Libertatea politica poate depinde de abilitatea de a ascunde informatii de ordin pur personal, de controlul unui guvern oarecare.
Problemele ce tin de viata privata s-au complicat si mai mult, odata cu avantul comertului electronic si al retelei globalizarii crimiei organizate sub aspecte care pot aduce dupa sine, detinatorilor sau celor care manevreaza informatii bancare, acuzatia de spalare de bani. Conform acestei conceptii, daca intr-o anumita tara in care evaziunea fiscala este considerata infractiune apar fonduri nascute ca rezultat al sustragerii de la plata taxelor in momentul in care se incearca ascunderea sau miscarea acelor fonduri avem de-a face cu o spalare de bani.
Plasarea tuturor fondurilor ilegale in categoria "infractiuni", in sensul de spalare a banilor, va face ca bancherii si institutiile financiare sa fie reticente in a sprijini statele pagubite.
Argumentul cel mai frecvent folosit in sublinierea acestui adevar este acela ca asistenta de specialitate furnizata in scopul diminuarii nivelului de taxe care trebuie platite, reprezinta o functie legitima a centrelor financiare. Daca aceasta consultanta in domeniul taxelor este, in principiu, legala, aranjamentele dupa care se deruleaza nu trebuie sa fie secrete. Cererea legitima a unui guvern de a avea acces la datele referitoare la unele fonduri considerate a avea origini suspecte, trebuie sa se bucure de intelegere deplina
Exista un numar de motive pentru care se doreste pastrarea si perpetuarea secretului bancar si anume:
- "necesitatea de a ascunde anumite sume de bani de membrii familieie;
- necesitatea de a ascunde anumite sume de bani fata de angajator (multi angajatori le interzic angajatilor proprii sa se angajeze in operatiuni pe pietele de capital pentru a prevenii eventualele conflicte de interese);
- pentru a ascunde banii negrii;
- pentru a spala banii;
- pentru a evita posibila confiscare a banilor, de exemplu in cazul unui faliment;
- pentru evaziune fiscala (secretul bancar interzice oferirea de informatii referitoare la existenta si operatiunile care se desfasoara printr-un cont autoritatilor fiscale);
- rezistenta fata de taxe (in viziune liberala, dorinta de a nu platii taxe autoritatilor fiscale competente);
- pentru orice motiv din care cineva ar dori ca sumele de bani pe care le-a castigat sa ramana confidentiale;


Fisiere in arhiva (6):

  • Secretul Bancar in Romania si Tarile Uniunii Europene
    • Bibliografie.doc
    • Cap1.doc
    • Cap2.doc
    • Cap3.doc
    • Concluzii.doc
    • Cuprins.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!