Extras din proiect
DEFINIREA PROBLEMEI
Pentru realizarea proiectului am ales tema “Sibiu” deoarece am considerat ca acest oras nu este exploatat din punct de vedere turistic la valoarea pe care o are.
Situat in centrul tarii, in partea de Sud a Transilvaniei, judetul Sibiu este axat in principal pe bazinul hidrografic al Oltului.
Sibiu / Hermannstadt este perceput ca fiind un oras al artei si culturei putand fi considerat pe buna dreptate ca fiind capitala culturala a Romaniei datorita traditiilor seculare si patrimoniului cultural artistic pe care orasul si zona din marginime il detine.Operele unor artisti cum ar fi Andreas Lapicida, Sebastian Hann, Johann Martin Stock si Frans Neuhauser, se pot vedea si astazi vizitand diferite locuri din oras.
Deoarece este un oras unic in Romania, Sibiul doreste intrarea in randul atractiilor turistice frecvente pentru poporul nostru care pare a fi saturat de litoralul Marii Negre precum si de statiunile montane extrem de aglomerate,dar totodata si pentru cetatenii Uniunii Europene. Luand ca exemplu litoralul romanesc care se confrunta cu un numar tot mai mic de turisti datorita preturilor ridicate si conditiilor indolielnice, Sibiul doreste sa promoveze imaginea turistica inedita printr-un nou proiect denumit:”Sibiu – Comoara Transilvaniei”.Am considerat ca momentul potrivit pentru lansarea noii campanii sa fie luna decembrie 2010, datorita fluxului mare de turisti (in aceasta perioada un numar mare de turisti pleaca din tara, iar turistii europeni se orienteaza spre alte destinatii).
ANALIZA DE PIATA
Concurenta pe piata turistica din Europa este puternica datorita zonelor dezvoltate din alte tari. Printre competitori amintim: Muntii Alpi- recunoscuti pentru statiunile bogate in sporturi de iarna, Muntii Pirinei, Muntii Apenini, Coasta de Azur, Palma de Mallorca, Ibiza etc.
Pe plan national principalii competitori il reprezinta statiunile montane autohtone ale Muntilor Carpati cum ar fi : Sinaia, Predeal, Busteni, Azuga, etc.Totodata intre competitori amintim zona nordica a tarii reprezentata de judetul Maramures precum si regiunea Bucovina.
ANALIZA SWOT
Puncte tari Puncte slabe
-Unicitatea Sibiului in Romania
-Inedita imagine oferita de Sibiu cetatenilor europeni
-Obiectivele turistice numeroase: catedrale, muzee, biserici,etc
-Accesul facil al turistilor spre obiectivele de interes
-Infrastructura moderna -Concurenta puternica pe piata turistica
-O perioada de timp indelungata pana la aparitia unor clienti fideli
Oportunitati Amenintari
-Extinderea zonei turistice a Sibiului
-Sprijin din partea Uniunii Europene
-Sprijin si sustinere din partea Consiliului local si al Primariei
-Partenetriate cu agentii de turism
-Imbunatatirea imaginii Romaniei prin intermediul Sibiului
-Scaderea numarului de turisti
-Existenta altor zone turistice
STABILIREA OBIECTIVELOR
Fiind un oras unic in Romania si fascinant prin istorie, obiectivul central al campaniei este acela de a crea o imagine placuta, clara si fermecatoare, pentru ca ulterior sa obtina increderea publicului.Totodata se urmareste in acelasi timp familiarizarea publicului cu zona turistica, fidelizarea acestuia si atragerea unui numar cat mai mare de vizitatori.
CALENDARUL CAMPANIEI
Pentru a evidentia din activitatile pe care Campania de RP „Sibiu – Comoara Transilvaniei” doreste sa le ofere turistilor va vom prezenta cateva evenimente din program.Campania se va desfasura in perioada 1-10 Decembrie 2010.
1 Decembrie: Ziua Naţională a României la Sibiu 2010
Consiliului Judeţean Sibiu vor organiza o serie de manifestări pentru a marca aşa cum
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sibiul - Comoara Transilvaniei.doc