Sistemul decizional într-o întreprindere de producție

Proiect
5.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 7714
Mărime: 100.01KB (arhivat)
Publicat de: Claudia Adam
Puncte necesare: 9
UNIVERSITATEA „ȘTEFAN CEL MARE” SUCEAVA FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE ȘI ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ SPECIALIZAREA ADMINISTRAREA AFACERILOR

Cuprins

  1. 1. Crearea deciziei
  2. 1.1. Ce este decizia?
  3. 1.2. Fazele creării deciziei
  4. 2. Sistemul decizional
  5. 2.1. Componentele sistemului decizional
  6. 2.2. Eficiența sistemului decizional
  7. 3. Modele, modelare și optimizare
  8. 3.1. Modelele
  9. 3.2. Modelarea
  10. 3.3. Optimizarea și suboptimizarea
  11. 4. Structurat- nestructurat în procesul de luare a deciziilor
  12. 5. Prescriptiv și descriptiv în modelele decizionale
  13. 6. Certitudine, risc și incertitudine
  14. 6.1. Optimizarea deciziei în condiții de risc
  15. 6.2. Optimizarea deciziilor în condiții de incertitudine
  16. Studiu de caz

Extras din proiect

1. Întreprinderea- centru decizional

În întreprinderile tradiționale deciziile sunt luate la diferite nivele ierarhice și sunt aplicabile, dacă au loc, la eșaloane inferioare. Problema de a știi cine ia o decizie nu se pune decât rar deoarece domeniul de competență al fiecăruia este specificat în definirea funcțiilor. Fiecare ia singur deciziile pe care i le incumbă funcția, după cum evenimentele survin în viața și serviciul său, sau în funcție de deciziile luate la eșaloanele superioare. Cum totul este decodificat și cum persoanele ocupând posturi cheie sunt cunoscute, reacțiile întreprinderii față de o situație nouă sunt previzibile chiar dacă se asistă la repetarea erorilor deja comise în alte circumstanțe. O organizație de acest tip este din ce în ce mai puțin orientată spre o evoluție dinamică, în contextul actual, cel puțin din următoarele cauze:

- concurența aprigă care bântuie între întreprinderi ca reacții din ce în ce mai rapide și o adaptare din ce în ce mai ușoară la solicitările pieței ca și variațiilor mediului;

- evoluția diferită a mentalităților și greșeala de a acorda responsabilitățile la care el aspiră, riscă a percepe, a confunda starea lui de spirit cu întreprinderea în general, cu starea ei în special.

Acestea conduc la descreșteri seminificative în domeniul productivității, calității, a competitivității în general. Se vădește deci necesitatea de a pune pe picioare un nou mod de organizare, sprijinindu-se pe ansamblul resurselor umane ale întreprinderii, nu numai cu scopul de a modifica structurile și funcționarea întreprinderii, dar, totodată, de a rediscuta obiectivele și a-i remodela “țesutul”. Este nevoie pur și simplu de a reda întreprinderii mai multă inteligență sau, dacă ținem cont de dicționarul lui Larousse, a înțelege, a se adapta la o situație, a alege în funcție de circumstanță, a rezolva probleme de toate genurile, toate acestea seminificând a lua decizii motivate și a le aplica. Această definiție oricât de precisă ar fi ea, nu ne face să întrevedem cum, în sânul unei organizații reale, diferiții membri vor putea exersa inteligența lor de manieră concordantă. De aceea este necesar a se intra în detaliul luării deciziei.

1.1. Crearea deciziei

Parte integrantă din viața curentă a individului, ca și a oricărei organizații, decizia este un act natural al oamenilor, dar mai cu seamă, a conducătorilor. Simplul fapt de a angaja un nou colaborator constituie o decizie, de altfel, chiar foarte importantă. Plecăm deci de la principiul că există constant decizii de luat în orice organizație cu toate repercursiunile pe care acestea le au la toate întreprinderile.

1.1.1. Ce este decizia?

Decizia , în general, reprezintă concluzia procesului prin care realizăm o alegere, o opțiune între două sau mai multe cursuri de acțiune alternative disponibile cu scopul atingerii unui obiectiv sau a mai multora.

Le Petit Larousse definește decizia ca :” acțiunea de a decide după un examen(examinare)”, iar a decide este “a determina ceea ce trebuie a face”. Rezultă din aceste definiții că a decide constă în a determina un program de acțiuni după ce ai reflectat. De ce o reflexie prealabilă? Pentru că noile acțiuni nu pot fi lăsate hazardului dacă dorim ca ele să fie eficiente în raport cu scopurile pe care ni le-am fixat. De aici necesitatea unui program pe o perioadă scurtă sau pe mai mulți ani. Un program este susceptibil de modificat în orice moment datorită schimbărilor de circumstanță. Se poate rezuma că există decizie de fiecare dată când trebuie să se modifice un program prestabilit sau să se elaboreze un plan de acțiune ce comportă sau nu diferite alternative.

În caliatatea pe care o are fiecare responsabil al unei activități, acesta este condus și chiar tentat să acționeze în virtutea inerției, convins că activitatea se derulează în cele mai bune condiții posibile, față de criteriile raportate la finalitatea acestei activități. O activitate poate să se deruleze de manieră repetitivă, dar ele pot de asemenea să se ciocnească de dificultăți imprevizibile. Este posibil să se dorească modificarea unor criterii de evaluare și aceasta atrage după sine schimbări în conduita afacerilor, un nou echilibru trebuind să fie găsit între rezultatul activității și noile criterii utilizate. Pe de altă parte, procedurile prestabilite neîngrădind deloc locul inițiativei sau a inovației.

Concluzionând, oportunitatea luării deciziei există de fiecare dată când echilibrul între rezultatele acțiunilor noastre și criteriile pe care le utilizăm, este rupt. Este vorba, de fapt, de un mecanism de reglare.

Scopul deciziei, așa cum este precizat mai sus, este de a modifica rezultatele acțiunilor noastre pentru a le reda conform criteriilor de evaluare pe care le-am fixat sau sunt susceptibile de a le adopta. Astfel, decizia va antrena o modificare a activității noastre.

Preview document

Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 1
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 2
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 3
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 4
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 5
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 6
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 7
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 8
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 9
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 10
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 11
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 12
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 13
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 14
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 15
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 16
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 17
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 18
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 19
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 20
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 21
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 22
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 23
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 24
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 25
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 26
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 27
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 28
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 29
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 30
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 31
Sistemul decizional într-o întreprindere de producție - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • Sistemul Decizional intr-o Intreprindere de Productie.doc

Alții au mai descărcat și

Modelarea Deciziei - SC Profil COM SRL

CAPITOLUL I 1.1-PREZENTAREA SOCIETATII Denumire si localizare Societatea comerciala "PROFIL COM" a fost infiintata in baza legii numărul 31/1990...

Managementul produselor și operațiunilor - ouă

Am ales pentru acest eseu (proiect) sa punem pe picioare o avicola, avand ca principal obiect de activitate producerea si vanzarea de oua de consum...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Premisele Managementului Inovațional ca Subsistem în Cadrul Întreprinderii

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare şi gradul de studiere a acesteia. Sistemele inovaţionale au existat la toate treptele dezvoltării...

Optimizarea Activității Întreprinderilor Mici și Mijlocii prin Integrarea Tehnologiilor Informaționale și de Comunicație

INTRODUCERE Intreprinderile mici şi mijlocii sunt recunoscute ca factor esenţial în dezvoltarea regională şi locală, respectiv ca parte integrantă...

Marketingul Firmei NextGen Communication

CAPITOLUL I: PREZENTAREA GENERALA A SC NEXTGEN COMMUNICATIONS SRL BUCURESTI SI PRINCIPALELE REZULTATE OBŢINUTE Companie de telecomunicaţii,...

Diagnosticul și evaluarea întreprinderii

Cap. I. Diagnosticul întreprinderii I.1. Diagnosticul întreprinderii – notiuni generale În practica administrarii si conducerii societatilor...

Rezolvări întrebări management

TEMA 21- CAUZE ALE NERESPECTARII ETICII Nerespectarea eticii apare si se extinde in sistemele si mediile in care nu exista legi sau cele care...

Bazele Marktetingului

UNITATEA DE ÎNVĂŢARE 1 FUNDAMENTELE CONCEPTULUI DE MARKETING 1.1. Obiectivele unităţii de învăţare 1 Acest capitol urmăreşte să ofere o imagine...

Finanțele interprinderii

CAPITOLUL I INTREPRINDEREA. FUNCTIA FINANCIARA A INTREPRINDERII Viata economica a societatii este astazi organizata în jurul întreprinderilor....

Depozide de Date

1 - INTRODUCERE "Informaţia în vârful degetelor" este un slogan publicitar, apărut la începutul anilor 1990, care reflectă foarte sugestiv faptul...

Ai nevoie de altceva?