INTRODUCERE 2 CAPITOLUL I - DESCRIEREA FIRMEI 4 1.1. ISTORICUL COMPANIEI 4 1.2. ORGANIGRAMA CONREC S.A. BOTOSANI 5 CAPITOLUL 2 - OBIECTIVELE STUDIULUI 7 2.1. PROBLEME DE CERCETARE 7 2.2. OBIECTIVUL GENERAL AL CERCETARII 7 2.3. OBIECTIVE SECUNDARE ALE CERCETARII 8 CAPITOLUL 3 - METODA DE CERCETARE 9 3.1. ETICHETARE METODA 9 3.2. STABILIREA CADRULUI CERCETARII 10 3.3. INSTUMENTUL DE CERCETARE 0 3.4. DESCRIEREA BAZEI DE DATE 2 CAPITOLUL 4 - REZULTATELE STUDIULUI 4 4.1. ANALIZA UNIVARIATA A DATELOR 4 4.2. ANALIZA BIVARIATA A DATELOR 29 4.3. LIMITELE CERCETARII 44 CAPITOLUL 5 - CONCLUZII SI RECOMANDARI 45 5.1. CONCLUZII 45 5.2. RECOMANDARI 48
Introducere Angajatii reprezinta una dintre resursele care pot asigura succesul companiei. Acestia sunt factori cheie in productie, marketing si vanzari, fie ca e vorba de produse sau de servicii. Din pacate, foarte multi angajatori/ companii nu apreciaza la justa valoare ideea de satisfactie a angajatilor lor, care ar trebui sa aiba cel putin aceeasi importanta ca si satisfactia clientilor. Pe de alta parte, pentru companiile de succes, satisfactia angajatilor este un obiectiv clar stipulat in enuntul misiunii companiei. Cercetarile sugereaza ca cei care sunt mai satisfacuti inmunca sunt mai bine adaptati si ma stabili emotional . Satisfacti a in munca e asociata cu caracteristici pozitive de personalitate Pentru multi manageri, satisfactia in munca este legata direct de motivatia lor personala sau de cea pe care o identifica la prieteni, cunoscuti, colegi, subordonati, eventual superiori ierarhici.. Succesul unei echipe poate fi complet determinat de abilitatea unui manager de a identifica factorii motivationali ai fiecarui membru al echipei si a raspunde adecvat la asteptarile acestora. Satisfactia deriva din congruenta intre asteptarile individuale de a fi recompensat (moral si/sau material) pentru o performanta deosebita si valoarea recompensei, care trebuie sa fie direct proportionala pe o scara de valori reciproc acceptata. Sistemele de bonusare imaginate de companii sunt diverse, dar toate au acelasi rol: sa determine angajatul sa munceasca eficient si profitabil. In functie de individ, satisfactia poate sa apara numai din simpla executie a muncii solicitate intr-o anumita pozitie - tip satisfactia lucrului bine facut - sau din recompensa asociata (a castigat mai multi bani sau o promovare etc.). Adesea managerul gandeste o secventa de tip pavlovian: stimul - raspuns (bonus - munca bine facuta), dar nu obtine raspunsul dorit pentru ca nu a identificat corect tipologia angajatului, nevoile si asteptarile sau pentru ca a evaluat eronat abilitatile intelectuale sau fizice de a indeplini un task specific. Perceptiile managerului si ale angajatului asupra unui element simplu din activitatea zilnica pot fi complet diferite, ajungandu-se la frustrari complexe de ambele parti si insatisfactie. Mai ales in firmele mici si mijlocii, unde departamentul de Resurse Umane este slab dezvoltat, se poate descoperi un turn-over ridicat generat de insatisfactia angajatilor, dar si a managerilor. Privind din alt unghi, fiecare om trebuie sa aiba si motivatii interne, personale si sa se automotiveze. Compania, prin managerii desemnati, trebuie sa identifice un plus care sa directioneze motivatia catre atingerea scopurilor organizationale. Multi manageri sunt interesati de satisfactia in munca lor si mai putin de ceea ce se intampla cu satisfactia in munca a subordonatilor, dar managerii moderni sunt constienti ca 3 satisfactia angajatilor genereaza intr-o oarecare masura si satisfactia lor proprie. Insatisfactiile de tip obiectiv determinate de incapacitatea unor manageri in a aprecia corect diferitele motivatii si asteptari ale angajatilor pot genera ,,monstri", figuri usor de prevenit printr-o abordare clasica de tip evaluare periodica (companiile mici pot apela la outsourcing-servicii oferite de majoritatea firmelor de Resurse Umane existente in Romania). Satisfactia reprezinta reactia pe care cineva o are fata de slujba sa. O stare emotionala placuta sau pozitiva ce rezulta din aprecierea propriei slujbe (Edwin A Locke). O'Reilly defineste satisfactia in munca ca fiind atitudinea generala fata de munca. Duane si Sydney Schultz o considera ca fiind dispozitia psihologica a oamenilor fata de slujba lor. Cat priveste natura satisfactiei, aceasta a fost incadrata in randul atitudinilor fata de munca, mai apoi insistandu-se pe componenta ei afectiva. Interesul initial pentru satisfactia in munca a fost legat de considerarea ei ca certitudine. Atitudinea este o predispozitie de a raspunde pozitiv sau negativ la un set de intamplari. Se credea ca prin influentarea ei se poate creste motivatie si performanta. Din pacate intre relatia dintre satisfactie si performanta nu s-a gasit o forma directa si simpla. S-a insistat apoi pe componenta afectiva din cauza preocuparii sociale pentru calitatea vietii. Satisfactia e privita nu numai la nivel individual ci si in raport cu nivelul ei intr-un grup- moralul. 4 Capitolul I Descrierea firmei 1.1. Istoricul companiei CONREC este un nume binecunoscut pe piata constructiilor, care si-a dovedit in timp capacitatea extraordinara in a administra si realiza proiecte de anvergura, fie ele de constructii civile ori industriale. Societatea comerciala Conrec SA Botosani a functionat sub denumirea de Santierul de Constructii, incepand cu anul 1975 in cadrul Intreprinderii Judetene de Gospodarire Comunala si Locativa Botosani. In anul 1984 santierul a fost divizat in 2 (doua) subunitati: - Brigada de constructii montaj - Sectia de constructii si reparatii A functionat in aceasta structura pana in anul 1987, cand cele doua subunitati s-au unificat din nou sub denumirea de SIRCCAP, desfasurandu-si activitatea ca sectie de constructii in cadrul IJGCL Botosani pana in anul 1991, cand s-a transformat in societate comerciala pe actiuni cu capital de stat. Din anul 1993, SC CONREC SA Botosani a devenit societate pe actiuni cu capital privat. Activitatea se desfasoara in cadrul unitatii cu un numar de 245 angajati, din care 60 personal TESA (ingineri, subingineri, economisti, juristi, contabili, programatori si tehnicieni). Datorita strategiei conducerii societatii, CONREC a inregistrat o crestere continua a cifrei de afaceri ceea ce o situeaza printre primele locuri in topul firmelor mici si mijlocii din domeniu. Domeniul de activitate in care activeaza compania este cel al constructiilor, iar gama de servicii prestate de compania CONREC cuprinde: a) Constructie, intretinere, modernizari, reparatii drumuri b) Marcaje rutiere c) Productie de mixturi asfaltice d) Constructii civile la cheie e) Constructii industriale si hale metalice f) Tamplarie PVC, aluminiu, pereti cortina g) Mobilier de toate tipurile h) Inchirieri utilaje pentru constructii
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.