Strategii de Afaceri si Avantajul Competitiv al Firmelor Multinationale

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 4
Cap.1. Firmele multinttionale si optiunile lor strategice 6
1.1. Definirea si tipurile de strategii de afaceri 6
1.2. Firmele multinationale- concept si evolutie 25
1.3. Strategii folosite de firmele multinationale 29
1.3.1. Strategia globala 29
1.3.2.Pretul de transfer 32
Cap.2 Avantajul competitiv-principal criteriu strategic al firmelor multinationale 37
2.1. Factorii competitivi care influentiaza strategia 37
2.2. Criterii de pozitionare a strategiei 38
2.3 Avantajul competitiv al firmelor multinationale 42
Cap 3.. Strategii de succes ale firmelor multinationale-studiu de caz 47
3.1. Identificarea celor mai mari companii multinationale existente 47
3.2. Coca-Cola -exemplu semnificativ de succes 49
3.3. Avantajul competitiv obtinut de Coca-Cola in fata firmelor concurente 50
Concluzii 55 
Bibliografie 59


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
In timpul crizelor economice, companiile isi pot transforma cu indrazneala pozitia competitiva, profitand de noile oportunitati care rezulta din schimbarile dramatice ale peisajului competitiv. 
Actuala agitatie in economia globala va avea ca rezultat, fara doar si poate, anumite schimbari dramatice in peisajul competitivitatii. Noi intrari pe piata, consolidarea globala a industriilor/domeniilor, noi modele de business, structuri ale costurilor alterate radical si schimbari majore in echilibrul puterii, in cadrul diverselor domenii - toate sunt exemple ale tipurilor de miscari pe care ne asteptam sa le traim sau sa le intalnim. 
Strategiile pe care le urmeaza companiile in prezent vor influenta, cel mai probabil, in mod dramatic rezultatele acestora pentru urmatorii 10 ani.
Schimbarile rapide care au loc in pietele externe, combinate cu competitia reactiva si cu eforturile de a optimiza talentele deja existente in companie creeaza mari posibilitati de construire a unui avantaj competitiv durabil pentru companiile cu viziunea si curajul de a le urma.
Insa pentru multe dintre companii, schimbarea este un proces dificil, mai ales pentru acele organizatii care au dezvoltat o paleta de mecanisme care descurajeaza devierea de la strategiile care aveau succes in trecut, dar care acum sunt iesite din uz si supraestimate si care nu se mai muleaza pe mediul economic actual. Acele companii capabile sa orchestreze la timp un raspuns, pe de alta parte, au mai multe sanse sa iasa in fata ca fiind afaceri dominante, cu performante inalte, in domeniile respective.
Ca surse bibliografice principale am folosit urmatoarele carti:Michael Porter- "Despre concurenta"2008, Michael Porter-"The Competitive Avantage of Nations"1990, Liviu Voinea-"Corporatiile transnationale si capitalismul global" 2007, Ioan Ciobanu, Ruxandra Ceuleu-"Strategii competitive ale firmei"2005 si urmatoarele site-uri:www.zf.ro si www.coca-cola.com.
Lucrarea de fata trateaza intr-o maniera extrem de explicita si detaliata strategiile de afaceri ale companiilor multinationale si avantajul competitiv obtinut de acestea ,de la prezentarea teoritica pana la exemple semnificative de succes.
Lucrarea este structurata pe trei capitole, fiecare dintre acestea constituindu-se intr-o analiza clara si sintetica a principalelor strategii folosite de firmele multinationale.
In capitolul I sunt prezentate principalele tipuri de strategii de afaceri precum si descrierea firmelor multinationale de la aparitia lor.Acest capitol cuprinde 3 subcapitole si anume definirea si tipurile de strategii de afaceri, evolutia firmelor multinationale, si principalele strategii folosite de companiile multinationale.
Capitol al II-lea ofera o viziune generala asupra avantajului competitiv al companiilor multinationale, fiind structurat in 3 subcapitole care evidentiaza clar principalii factorii care influentiaza strategia , criteriile de pozitionare a strategiei si avantajul competitiv obtinut de firmele multinationale.
In ultimul capitol se incearca identificarea celor mai performante firme multinationale existente si exemplificarea unei companiei care in ciuda concurentilor a reusit sa reziste pe piata mondiala inca din cele mai vechi timpuri.
Cap.1 Firmele multinationale si optiunile lor strategice
1.1.Definirea si tipurile de strategii de afaceri
Strategia consta in creearea unei pozitii unice, valoroase,care implica un ansamblu distinct de activitati. Daca ar exista o singura pozitie ideala nu ar mai fi nevoie de strategie.Companiile ar trebuie sa raspunda unui imperativ simplu sa castige sursa de identitate si ocupare a pozitiei respective.Esenta pozitionarii strategice consta in alegerea unei activitati diferite de cele ale rivalilor.Daca acelasi ansamblu de activitati ar fi cel mai potrivit pentru a produce toate varietatile de bunuri sau servicii, a satisface toate nevoile si ai servi pe toti clientii, companiile ar putea trece usor de la una la alta ,iar eficacitatea operationala ar determina randamentul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Afaceri si Avantajul Competitiv al Firmelor Multinationale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!