Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 61 în total
Cuvinte : 19830
Mărime: 120.56KB (arhivat)
Publicat de: Florin Iosif
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Spiridon Pralea
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor Specializarea Afaceri Internaţionale

Cuprins

  1. Introducere 4
  2. Cap.1. Firmele multinţtionale şi optiunile lor strategice 6
  3. 1.1. Definirea si tipurile de strategii de afaceri 6
  4. 1.2. Firmele multinaţionale- concept si evolutie 25
  5. 1.3. Strategii folosite de firmele multinaţionale 29
  6. 1.3.1. Strategia globală 29
  7. 1.3.2.Preţul de transfer 32
  8. Cap.2 Avantajul competitiv-principal criteriu strategic al firmelor multinaţionale 37
  9. 2.1. Factorii competitivi care influenţiază strategia 37
  10. 2.2. Criterii de poziţionare a strategiei 38
  11. 2.3 Avantajul competitiv al firmelor multinaţionale 42
  12. Cap 3.. Strategii de succes ale firmelor multinaţionale-studiu de caz 47
  13. 3.1. Identificarea celor mai mari companii multinaţionale existente 47
  14. 3.2. Coca-Cola –exemplu semnificativ de succes 49
  15. 3.3. Avantajul competitiv obtinut de Coca-Cola in faţa firmelor concurente 50
  16. Concluzii 55
  17. Bibliografie 59

Extras din proiect

Introducere

In timpul crizelor economice, companiile işi pot transforma cu indrăzneală poziţia competitivă, profitând de noile oportunităti care rezultă din schimbările dramatice ale peisajului competitiv.

Actuala agitaţie în economia globală va avea ca rezultat, fară doar şi poate, anumite schimbări dramatice în peisajul competitivitătii. Noi intrări pe piată, consolidarea globală a industriilor/domeniilor, noi modele de business, structuri ale costurilor alterate radical si schimbări majore in echilibrul puterii, in cadrul diverselor domenii – toate sunt exemple ale tipurilor de miscări pe care ne asteptăm să le trăim sau să le intâlnim.

Strategiile pe care le urmează companiile in prezent vor influenta, cel mai probabil, in mod dramatic rezultatele acestora pentru urmatorii 10 ani.

Schimbările rapide care au loc in pieţele externe, combinate cu competiţia reactivă şi cu eforturile de a optimiza talentele deja existente in companie creează mari posibilităti de construire a unui avantaj competitiv durabil pentru companiile cu viziunea si curajul de a le urma.

Insa pentru multe dintre companii, schimbarea este un proces dificil, mai ales pentru acele organizaţii care au dezvoltat o paletă de mecanisme care descurajează devierea de la strategiile care aveau succes in trecut, dar care acum sunt iesite din uz şi supraestimate şi care nu se mai mulează pe mediul economic actual. Acele companii capabile sa orchestreze la timp un raspuns, pe de alta parte, au mai multe şanse să iasă în faţă ca fiind afaceri dominante, cu performanţe inalte, in domeniile respective.

Ca surse bibliografice principale am folosit urmatoarele cărţi:Michael Porter- “Despre concurenţa”2008, Michael Porter-“The Competitive Avantage of Nations”1990, Liviu Voinea-“Corporaţiile transnaţionale si capitalismul global” 2007, Ioan Ciobanu, Ruxandra Ceuleu-“Strategii competitive ale firmei”2005 si urmatoarele site-uri:www.zf.ro si www.coca-cola.com.

Lucrarea de faţă tratează intr-o maniera extrem de explicită si detaliată strategiile de afaceri ale companiilor multinaţionale si avantajul competitiv obţinut de acestea ,de la prezentarea teoritica până la exemple semnificative de succes.

Lucrarea este structurată pe trei capitole, fiecare dintre acestea constituindu-se într-o analiză clară şi sintetică a principalelor strategii folosite de firmele multinaţionale.

In capitolul I sunt prezentate principalele tipuri de strategii de afaceri precum şi descrierea firmelor multinaţionale de la apariţia lor.Acest capitol cuprinde 3 subcapitole si anume definirea si tipurile de strategii de afaceri, evoluţia firmelor multinaţionale, şi principalele strategii folosite de companiile multinaţionale.

Capitol al II-lea oferă o viziune generală asupra avantajului competitiv al companiilor multinaţionale, fiind structurat in 3 subcapitole care evidenţiaza clar principalii factorii care influentiază strategia , criteriile de poziţionare a strategiei şi avantajul competitiv obţinut de firmele multinaţionale.

In ultimul capitol se incearcă identificarea celor mai performante firme multinaţionale existente si exemplificarea unei companiei care in ciuda concurenţilor a reusit sa reziste pe piaţa mondială încă din cele mai vechi timpuri.

Cap.1 Firmele multinaţionale si opţiunile lor strategice

1.1.Definirea si tipurile de strategii de afaceri

Strategia constă in creearea unei poziţii unice, valoroase,care implică un ansamblu distinct de activitati. Dacă ar exista o singură poziţie ideală nu ar mai fi nevoie de strategie.Companiile ar trebuie sa raspundă unui imperativ simplu sa castige sursa de identitate si ocupare a poziţiei respective.Esenţa pozitionării strategice constă in alegerea unei activitaţi diferite de cele ale rivalilor.Daca acelaşi ansamblu de activitaţi ar fi cel mai potrivit pentru a produce toate varietaţile de bunuri sau servicii, a satisface toate nevoile si ai servi pe toti clienţii, companiile ar putea trece usor de la una la alta ,iar eficacitatea operaţionala ar determina randamentul.

Preview document

Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 1
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 2
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 3
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 4
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 5
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 6
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 7
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 8
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 9
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 10
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 11
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 12
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 13
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 14
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 15
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 16
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 17
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 18
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 19
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 20
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 21
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 22
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 23
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 24
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 25
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 26
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 27
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 28
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 29
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 30
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 31
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 32
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 33
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 34
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 35
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 36
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 37
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 38
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 39
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 40
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 41
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 42
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 43
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 44
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 45
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 46
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 47
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 48
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 49
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 50
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 51
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 52
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 53
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 54
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 55
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 56
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 57
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 58
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 59
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 60
Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Strategii de Afaceri si Avantajul Competitiv al Firmelor Multinationale.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza rentabilității întreprinderii pe baza ratelor de rentabilitate la societatea comercială Sicomed S.A. București

I 1. NOTIUNI GENERALE PRIVIND RENTABILITATEA Rentabilitatea reprezinta caracteristica unei societati comerciale de a obtine un venit mai mare...

Comportamentul corporațiilor transnaționale în calitate de principal investitor la nivel mondial

Aşa cum se întâmplă cu toate fenomenele existente în lume, şi corporatiile transnaţionale (CTN) în iureşul lor de nestăvilit, de către unii sunt...

Strategii de marketing ale liderilor de pe segmentul marilor distribuitori

CAP. I – Strategiile de piaţă a distribuitorilor Este important pentru orice afacere, în cadrul procesului complex de planificare a activităţii pe...

Performanța Economică și Căi de Sporire a Avantanjului Competitiv

Introducere Cuvinte cheie care ar trebui să se regăsească în vocabularul oricărui întreprinzător. În mod sigur, chiar dacă nu descoperă pe deplin...

Strategii manageriale privind creșterea rentabilității firmei aplicație la SC Conpet SA

CAPITOLUL I. EFICIENTA ECONOMICA 1.1. Conceptul de eficicienţă a producţiei şi investiţiilor 1.2. Necesitatea calculelor de eficienţă economică a...

Rolul Costurilor în Decizia de Producție

ROLUL COSTURILOR ÎN DECIZIA DE PRODUCTIE A ÎNTREPRINZATORULUI. RELATIA DINTRE AVANTAJUL DE COST SI COMPETITIVITATE Costul de productie – categorie...

Rolul costurilor în decizia de producție a intreprinzătorului. Studiu de caz - avantajul competitiv în cazul unei firme

Rolul costurilor în decizia de producţie a întreprinzătorului I. Definirea şi tipologia costului Costul de producţie este o categorie valorică,...

Adaptarea firmelor românești la cerințele companiilor multinaționale

CAPITOLUL I COMPANIILE MULTINATIONALE-GENERALITATI I.1. Evolutie si criterii de evaluare Entitatiile multinationale au jucat un rol important in...

Te-ar putea interesa și

Implantarea societăților transnaționale în țările foste comuniste din Europa de Est - studiu de caz - procesul de împlântare Renault în România

1. Procesul de internaţionalizare: obiective, strategii Implantarea în străinătate – este o modalitate de creştere externă a firmei, faţă de...

Managementul în Transportul Aerian Internațional

Introducere Transporturile internationale sunt numite metaforic „aparatul circulator al întregii economii mondiale”, fiind mijloc efectiv de...

Alianțe Strategice

Introducere Lucrarea de faţă abordează conceptul de alianţe strategice între firmele multinaţionale, evoluţia și importanţa alianţelor strategice...

Plan de Afaceri Hotel Aris

Identificarea, descrierea caracteristicilor si evaluarea potentialului segmentelor de piata existente, pentru serviciile oferite. (Compania nu...

Jacobs Cappuccino

Cap. 1 Prezentarea produsului 1.1. Produsul: În anul 1946 Cappuccino îsi capata denumirea. Aceasta este derivata din numele ordinului capucin,...

Portofoliul de Produse pe Piața Europeană

I. CONCEPTE TEORETICE Intr-o economie contemporana aflata sub semnul globalizarii si al liberalizarii comertului, importanta pietelor externe...

Strategia Firmei Internaționale

Tema 1. Introducere în Strategie Reading: Drucker, Peter, “What Makes an Effective Executive”, Harvard Business Review, June 2004 1.1. Naºterea...

Management Strategic

Doval E., Analiza strategica a mediului concurential, Editura Fundatiei Romania de Maine, 2009 1. MANAGEMENT STRATEGIC. STRATEGIA ŞI COMPONENTELE...

Ai nevoie de altceva?