Strategii la SC Petrom SA

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
STRATEGIA SI MANAGEMENTUL STRATEGIC AL FIRMEI
I.1. CONCEPTUL DE STRATEGIE SI MANAGEMENT STRATEGIC
AL ORGANIZATIEI
I.2. COMPONENTELE STRATEGIEI
I.2.1. Modelul de diagnosticare strategica SWOT
I.3. FUNDAMENTAREA STRATEGIEI
I.3.1. Formularea Strategiei
I.3.2. Implementarea Strategiei
I.3.3. Controlul procesului strategic
I.4. STRATEGII DE PIATA 
I.5. STRATEGIA CALITATII
I.6. STRATEGII DE DEZVOLTARE A PERSONALULUI 
I.7. STRATEGII DE CRESTERE
I.7.1. Strategia de concentrare 
CAPITOLUL II
PREZENTAREA GENERALA A SOCIETATII
II.1. PREZENTAREA SOCIETATII
II.2. ISTORIC PETROM
II.3. STRUCTURA ACTIONARIATULUI
II.4. CIFRE PETROM (2008)
II.4.1. Bilant
II.4.2. Contul de profit si pierderi
II.5. ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA SOCIETATII
II.5.1. Obiectul de activitate
II.5.2. Organizarea si conducerea
CAPITOLUL III
ANALIZA MEDIULUI INTREPRINDERI S.C. PETROM S.A.
III.1. MEDIUL EXTERN
III.1.1. Micromediul societatii
III.2. MEDIUL EXTERN
III.3. RELATIILE SOCIETATII CU MEDIUL EXTERN
III.3.1. Relatiile de concurenta
III.3.2. Relatiile de parteneriat si cooperare 
III.3.3. Relatiile preferentiale
III.4. PIATA SOCIETATII
III.4.1. Piata interna
III.4.2. Piata externa
III.4.3. Piata potentiala
III.4.4. Principalele caracteristici ale ofertei
III.4.5. Analiza caracteristicilor generale ale cererii
III.5. SITUATIA CONCURENTIALA
III.6. ANALIZA SWOT
CAPITOLUL IV
STRATEGII LA S.C. PETROM S.A.
IV.1. OMV-NUMARUL UNU DIN EUROPA CENTRALA SI DE EST
IV.1. Noutati investitori Petrom
IV.2. PERSCPECTIVA 2009
IV.2.1. Rezultate trimestrul I 2009
IV.3. STRATEGIA DE PIATA A INTREPRINDERII S.C. PETROM S.A. 
IV.3.1. Principii de baza in activitatea firmei
IV.3.2. Stabilirea avantajului competitive
IV.3.3. Stabilirea obiectivilor strategice 
IV.3.4. Dimensionarea resurselor allocate
IV.4. METODE SI TEHNOLOGII MODERNE DE DISTRIBUTIE
IV.5. OBIECTIVE SI STRATEGIIDE PATRUNDERE PE NOI PIETE
IV.5.1. Strategia de internationalizare
IV.6. STRATEGIA DE MARKETING PRIVIND PIATA CU AMANUNTUL
IV.7. STRATEGIA PETROM 2010


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
STRATEGIA SI MANAGEMENTUL STRATEGIC AL FIRMEI
I.1. CONCEPTELE DE STRATEGIE SI MANAGEMENT STRATEGIC AL ORGANIZATIEI
In conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor un rol esential il au strategiile si politicile, eliberate de organismele manageriale. 
Strategia desemneaza ansamblul obiectivelor majore ale firmei pe termen lung, principalele modalitati de realizare, impreuna cu resursele alocate, in vederea obtinerii avantajului competitiv potrivit misiunii organizatiei.
Din aceasta definitie a strategiei rezulta trasaturile sale definitorii, astfel: 
a. intotdeauna strategia are in vedere, in mod explicit si implicit, realizarea
unor scopuri bine precizate, specificate sub forma de misiune si obiective. Obiectivele reprezinta fundamentul motivational si actional al strategiei, calitatea lor fiind determinata pentru performantele viitoare ale organizatiei.
b. strategia vizeaza perioade viitoare din viata firmei, cel mai adesea 3-5
ani. De aici si gradul ridicat de risc si incertitudine ce-i este asociat, cu toata gama consecintelor in procesul operationalizarii.
c. continutul strategiei se rezuma la elemente esentiale, concentrandu-se
asupra evolutiilor majore ale firmei, indiferent ca acestea reprezinta sau nu schimbari fata de perioada anterioara. Fireste, cel mai adesea, prin strategie se prevad mutatii tehnologice, financiare, manageriale etc. de natura sa asigure supravietuirea si dezvoltarea firmei.
d. strategia se bazeaza pe abordarea corelativa a organizatiei si
mediului in care isi desfasoara activitatea.
e. la baza abordarii strategiei se afla principiul echifinalitatii. 
Potrivit acestuia, exista mai multe modalitati sau combinatii de resurse si actiuni, prin care se poate asigura atingerea unui anumit obiectiv. 
f. strategia este un rezultat al negocierii explicite sau implicite a 
stakeholderilor. Se recomanda o negociere distributiva, bazata pe descoperirea de multidimensiuni, care sa nu fie complet opuse. Ca urmare, se abandoneaza negocierea de tip castig - pierdere, generatoare de conflicte latente sau deschise, si se trece la negocierea de tip castig - castig in care ambele parti implicate castiga cate ceva. Pe aceasta baza se faciliteaza armonizarea intereselor partilor implicate, favorizand dezvoltarea unei culturi si a unui sistem relational, propice obtinerii de performante ridicate pe termen lung.
I.2. COMPONENTELE STRATEGIEI
Componentele majore ale strategiei firmei sunt :
- misiunea;
- obiectivele fundamentale;
- optiunile strategice;
- resursele;
- avantajul competitiv.
A) Misiunea firmei
Misiunea firmei consta in enuntarea cuprinzatoare a scopurilor fundamentale si a conceptiei privind evolutia si desfasurarea activitatilor firmei, prin care se diferentiaza de intreprinderile similare si din care decurge sfera sau domeniul de activitate si piata deservita.
B) Obiectivele fundamentale 
Prin obiective fundamentale se desemneaza acele obiective ce au in vedere orizonturi indelungate, de regula 3-5 ani, si care se refera la ansamblul activitatilor firmei sau la componente majore ale acesteia.
Obiectivele constituie prima componenta operationala a strategiei care se formuleaza, pornind de la misiune prin prisma rezultatelor analizei firmei si mediului, in interactiunea lor.
Din punct de vedere al continutului, obiectivele fundamentale se divizeaza in doua categorii : economice si sociale. Obiectivele economice sintetizeaza si cuantifica scopurile avute in vedere pe termen lung, de proprietar, managementul superior si alte categorii de stakeholderi majori. Cele mai frecvente obiective economice se refera la :
- castigul pe actiune;
- valoarea actiunii;
- coeficientul de eficienta a capitalului;
- profitul;
- rata profitului;
- cifra de afaceri;
- cota parte din piata;
- productivitatea muncii;
- calitatea produselor si serviciilor. 
C) Optiunile strategice
Optiunile strategice definesc abordarile majore, cu implicatii asupra continutului unei parti apreciabile dintre activitatile firmei, pe baza carora se stabileste cum este posibila si rationala indeplinirea obiectivelor strategice.
Dintre abordarile sau modalitatile strategice, mentionam: privatizarea, retehnologizarea, reproiectarea sistemului de management, diversificarea productiei, asimilarea de noi produse, patrunderea pe noi piete, formarea de societati mixte cu un partener strain, specializarea in productie, profilarea si reprofilarea firmei, combinarea productiei, modernizarea organizarii, informatizarea activitatilor etc.
D) Resursele
In strategii, resursele sunt prevazute sub forma fondurilor circulante si a celor pentru investitii. Prima categorie de fonduri asigura resursele necesare desfasurarii activitatilor curente. Este foarte importanta dimensionarea lor rationala din punct de vedere economic. Doua sunt pericolele majore care intervin. Primul si cel mai frecvent, este subdimensionarea acestora, ceea ce genereaza absenta lichiditatilor si un grad prea ridicat de indatorare la banci. Al doilea, supradimensionarea fondurilor circulante, are ca efect o blocare inutila a unor disponibilitati, care pot fi utilizate cu o eficacitate sporita, schimbandu-le destinatia.
E) Avantajul competitiv
Prin avantaj competitiv desemnam realizarea, de catre o firma, a unor produse sau servicii superioare dintr-un punct de vedere semnificativ pentru consumatori, comparativ cu ofertele de articole similare ale majoritatii concurentilor.


Fisiere in arhiva (6):

  • capitolul I.doc
  • capitolul II.doc
  • capitolul III.doc
  • capitolul IV.doc
  • CONCLUZII SI PROPUNERI.doc
  • CUPRINS.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!