Studiu privind piața mobilei

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 4652
Mărime: 34.40KB (arhivat)
Publicat de: Eftimie Mihailă
Puncte necesare: 9

Extras din proiect

Studiu de piaţă

În prezent, în România, mobila din categoria medie domină piaţa, dar în viitorul apropiat piaţa va fi polarizata pe categoriile calitate şi preţ reduse pe de o parte şi calitate şi preţ ridicate (categoria de lux), pe de altă parte.

Vânzările din categoria medie de mobilier au fost concentrate în aceeaşi perioadă în jurul celor mai importanţi retaileri şi au crescut de la 52,55% cota de piaţă din totalul vănzărilor de mobilă în 2004, la 63,6% în 2006. Majorarea cotei de piaţă la această categorie de mobilă s-a datorat investiţiilor făcute în lanţurile de magazine de câtre Mobexpert, Elvila şi Staer.Piaţa de mobilă din România a fost formată în această perioadă din 55% producţie internă şi 45% importuri, relevă studiul.

În 2007, pe piaţa vor pătrunde şi companiile multinaţionale de mobilă. Ikea va deschide primul magazin la sfârşitul lui martie, în urma unei investiţii de 25 milioane euro.

Studiul arată că există în prezent o mare diferenţă între piaţa de mobilă din România şi cea din celelate ţări comunitare. Românii cheltuiesc pentru mobilier de zece ori mai putin decât media cheltuită de ceilalţi europeni.

Cele mai dinamice segmente ale pieţei sunt mobilierul tapiţat, bucătăriile şi birotica. Valoarea producţiei de mobilă în 2006 a fost de 1,65 miliarde de euro, din care aproape un miliard se exportă.

După ani în care s-au orientat în special spre export - 60% din producţie se exportă şi au suportat prin pierderi grele consecinţele aprecierii leului - producătorii români încep să se reorienteze spre piaţa românească. Astfel, vor fi protejati de pierderile care rezultă pentru exportatori din aprecierea monedei naţionale, trend care, spun specialiştii, este de aşteptat să continue.

Soldul pozitiv al balanţei comerciale, de 672,4 milioane de euro, care face din industria de mobilă una din industriile performante ale economiei naţionale. Pe total, industria lemnului realizeaza 8% din total exporturi, în timp ce exporturile de mobilă fac 4% din totalul exporturilor româneşti.

Chiar dacă avem resurse importante de lemn şi ne măndrim cu soldul pozitiv al balanţei de plăţi, jumătate din cheresteaua produsă în ţară se exportă, fără să fim în Top 15 al exportatorilor europeni de mobilă. Valoarea exporturilor româneşti este de patru ori mai mică decât a Poloniei, cu 50% mai mică decât a Cehiei, Austriei şi Belgiei şi comparabilă cu cele ale Sloveniei şi Olandei.

Importurile acoperă 30% din piaţa internă de mobilă, evaluată la un miliard de euro. O treime din importuri se face din Italia, 20% din Polonia şi 10% din Germania. Turcia şi China se află pe următoarele locuri, cu 8,6 respectiv 7%, însă analiştii pieţei sunt preocupaţi în special de ascensiunea rapidă a Chinei, ca urmare a competitivităţii ridicate rezultată dintr-un raport foarte bun preţ-calitate.

Un paradox sesizat de specialiştii din domeniu este acela că în timp ce România exportă în special mobilă din lemn, de calitate superioară, importurile acoperă în special segmentul mobilei mai ieftine. În ultimii ani o dinamică importantă a avut mobila premium, importată în special din Italia.

Aurel Rizea, preşedinele APMR, consideră că una din explicaţii este lipsa preocupării producătorilor români de a se face cunoscuţi pieţei interne. “Mobila fabricată în România nu este mai scumpă decât mobila din import, dar cu siguranţă este cel puţin la fel de bună. Probabil producătorii de mobilă din România nu şi-au făcut prea multă reclamă”, a declarat Aurel Rizea pentru Business Standard.

Un alt motiv este reţeaua redusă de magazine, spune Constantin Ionescu: “Nu avem o reţea prea puternică de magazine în ţară, deşi sunt în curs de realizare multe proiecte. Există magazine de brand, pentru marile companii, gen Mobexpert, şi magazine care reunesc mai mulţi producători”.

În acest moment cererea pe piaţa de mobilă este dominată de produsele de categorie medie, însă, spun specialiştii, în viitor se va polariza în două direcţii: pe de-o parte preţuri şi calitate scăzute, pe de altă categoria de lux, cu calitate şi preţuri ridicate. În ultimii ani categoria medie de mobilier a înregistrat vânzări în creştere de la 52,55% cota de piaţă din total vănzări de mobilă în 2004, la 63,6% în 2006. “Mobilierul tapiţat, bucătăriile şi birotica sunt segmentele cele mai dinamice, în timp ce segmentul sufrageriilor a ajuns la maturitate”, apreciază Constantin Ionescu.

Integrarea europeană nu a produs efecte deosebite asupra acestui sector. “Mobila este un produs cu un ciclu de fabricaţie mai mare şi până în prezent nu a dat semnale de neadaptare la integrarea României în structurile UE. Acest produs se află pe piaţa tărilor vest-europene de multă vreme”, spune Aurel Rizea.

Preview document

Studiu privind piața mobilei - Pagina 1
Studiu privind piața mobilei - Pagina 2
Studiu privind piața mobilei - Pagina 3
Studiu privind piața mobilei - Pagina 4
Studiu privind piața mobilei - Pagina 5
Studiu privind piața mobilei - Pagina 6
Studiu privind piața mobilei - Pagina 7
Studiu privind piața mobilei - Pagina 8
Studiu privind piața mobilei - Pagina 9
Studiu privind piața mobilei - Pagina 10
Studiu privind piața mobilei - Pagina 11
Studiu privind piața mobilei - Pagina 12
Studiu privind piața mobilei - Pagina 13
Studiu privind piața mobilei - Pagina 14
Studiu privind piața mobilei - Pagina 15
Studiu privind piața mobilei - Pagina 16
Studiu privind piața mobilei - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Studiu privind Piata Mobilei.doc

Alții au mai descărcat și

Studiul pieței produselor de mobilă - studiu de caz la SC Alprom SA

INTRODUCERE Prelucrarea lemnului în România, a reprezentat una din cele mai vechi tradiţii în principal datorită unui fond forestier mai mare care...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Posibilități de Raționalizare a Managementului Vânzărilor în Întreprinderile de Prelucrare a Lemnului

INTRODUCERE Ideea realizarii unui studiu privind managementul vânzãrilor, mai corect a posibilitãtilor de rationalizare a acestuia a fost...

Studiu asupra managementului vânzărilor la SC Bart impex SRL

Introducere Ideea realizării unui studiu privind managementul vânzărilor, mai corect a posibilităţilor de raţionalizare a acestuia a fost...

Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila

Argument Tradiţia târgurilor şi expoziţiilor pleacă de la Egiptul Antic si Imperiul Roman când comercianţii se întâlneau pentru a cumpăra...

Cercetare Marketing Mobexpert

CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKETING I.1 Procesul şi caracteristicile cercetării de marketing “În condiţiile în care informaţiile de marketing...

Caracteristicile pieței de mobilă din România

Economia de schimb constituie baza aparitiei, existentei si functionarii pietei. Datorita specializarii agentilor economici, satisfacerea nevoilor...

Ai nevoie de altceva?