Studiu privind Piata Mobilei

Extras din proiect Cum descarc?

Studiu de piata
In prezent, in Romania, mobila din categoria medie domina piata, dar in viitorul apropiat piata va fi polarizata pe categoriile calitate si pret reduse pe de o parte si calitate si pret ridicate (categoria de lux), pe de alta parte.
Vanzarile din categoria medie de mobilier au fost concentrate in aceeasi perioada in jurul celor mai importanti retaileri si au crescut de la 52,55% cota de piata din totalul vanzarilor de mobila in 2004, la 63,6% in 2006. Majorarea cotei de piata la aceasta categorie de mobila s-a datorat investitiilor facute in lanturile de magazine de catre Mobexpert, Elvila si Staer.Piata de mobila din Romania a fost formata in aceasta perioada din 55% productie interna si 45% importuri, releva studiul.
In 2007, pe piata vor patrunde si companiile multinationale de mobila. Ikea va deschide primul magazin la sfarsitul lui martie, in urma unei investitii de 25 milioane euro.
Studiul arata ca exista in prezent o mare diferenta intre piata de mobila din Romania si cea din celelate tari comunitare. Romanii cheltuiesc pentru mobilier de zece ori mai putin decat media cheltuita de ceilalti europeni.
Cele mai dinamice segmente ale pietei sunt mobilierul tapitat, bucatariile si birotica. Valoarea productiei de mobila in 2006 a fost de 1,65 miliarde de euro, din care aproape un miliard se exporta. 
Dupa ani in care s-au orientat in special spre export - 60% din productie se exporta si au suportat prin pierderi grele consecintele aprecierii leului - producatorii romani incep sa se reorienteze spre piata romaneasca. Astfel, vor fi protejati de pierderile care rezulta pentru exportatori din aprecierea monedei nationale, trend care, spun specialistii, este de asteptat sa continue. 
Soldul pozitiv al balantei comerciale, de 672,4 milioane de euro, care face din industria de mobila una din industriile performante ale economiei nationale. Pe total, industria lemnului realizeaza 8% din total exporturi, in timp ce exporturile de mobila fac 4% din totalul exporturilor romanesti. 
Chiar daca avem resurse importante de lemn si ne mandrim cu soldul pozitiv al balantei de plati, jumatate din cheresteaua produsa in tara se exporta, fara sa fim in Top 15 al exportatorilor europeni de mobila. Valoarea exporturilor romanesti este de patru ori mai mica decat a Poloniei, cu 50% mai mica decat a Cehiei, Austriei si Belgiei si comparabila cu cele ale Sloveniei si Olandei. 
Importurile acopera 30% din piata interna de mobila, evaluata la un miliard de euro. O treime din importuri se face din Italia, 20% din Polonia si 10% din Germania. Turcia si China se afla pe urmatoarele locuri, cu 8,6 respectiv 7%, insa analistii pietei sunt preocupati in special de ascensiunea rapida a Chinei, ca urmare a competitivitatii ridicate rezultata dintr-un raport foarte bun pret-calitate. 
Un paradox sesizat de specialistii din domeniu este acela ca in timp ce Romania exporta in special mobila din lemn, de calitate superioara, importurile acopera in special segmentul mobilei mai ieftine. In ultimii ani o dinamica importanta a avut mobila premium, importata in special din Italia. 
Aurel Rizea, presedinele APMR, considera ca una din explicatii este lipsa preocuparii producatorilor romani de a se face cunoscuti pietei interne. "Mobila fabricata in Romania nu este mai scumpa decat mobila din import, dar cu siguranta este cel putin la fel de buna. Probabil producatorii de mobila din Romania nu si-au facut prea multa reclama", a declarat Aurel Rizea pentru Business Standard. 
Un alt motiv este reteaua redusa de magazine, spune Constantin Ionescu: "Nu avem o retea prea puternica de magazine in tara, desi sunt in curs de realizare multe proiecte. Exista magazine de brand, pentru marile companii, gen Mobexpert, si magazine care reunesc mai multi producatori". 
In acest moment cererea pe piata de mobila este dominata de produsele de categorie medie, insa, spun specialistii, in viitor se va polariza in doua directii: pe de-o parte preturi si calitate scazute, pe de alta categoria de lux, cu calitate si preturi ridicate. In ultimii ani categoria medie de mobilier a inregistrat vanzari in crestere de la 52,55% cota de piata din total vanzari de mobila in 2004, la 63,6% in 2006. "Mobilierul tapitat, bucatariile si birotica sunt segmentele cele mai dinamice, in timp ce segmentul sufrageriilor a ajuns la maturitate", apreciaza Constantin Ionescu. 
Integrarea europeana nu a produs efecte deosebite asupra acestui sector. "Mobila este un produs cu un ciclu de fabricatie mai mare si pana in prezent nu a dat semnale de neadaptare la integrarea Romaniei in structurile UE. Acest produs se afla pe piata tarilor vest-europene de multa vreme", spune Aurel Rizea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Piata Mobilei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!