Studiul de Fezabilitate

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 3391
Mărime: 145.20KB (arhivat)
Publicat de: Valentin Burcea
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA „ŞTEFAN CEL MARE” SUCEAVA FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE ŞI ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ FINANŢE - BĂNCI

Extras din proiect

1. Prezentarea firmei SC „ALFA” SRL şi realizarea analizei SWOT.

2. Prezentarea situaţiei bilanţiere a firmei şi realizarea analizei economico – financiare cu ajutorul indicatorilor:

a) Indicatorii propuşi de metodologia ONUDI;

b) Analiza ALTMAN;

c) Analiza CONAN – HOLDER.

3. Prezentarea indicatorilor cu caracter general.

4. Prezentarea a 3 variante de proiecte de investiţii ale firmei.

5. Calculul indicatorilor statici de evaluare a eficienţei economice a investiţiilor.

6. Calculul indicatorilor imobilizărilor, ştiind că fondurile se cheltuiesc la sfârşitul anului.

7. Calculul indicatorilor actualizaţi la momentul punerii în folosinţă a obiectivului de investiţie, ştiind că rata de actualizare folosită este a = 18%.

8. Calculul indicatorilor propuşi la metodologia Băncii Mondiale folosind a = 18%.

9. Centralizarea indicatorilor de evaluare a eficienţei economice a investiţiilor şi evidenţierea variantei optime de proiect.

10. Interpretarea rezultatelor obţinute şi evidenţierea concluziilor.

1. Prezentarea firmei SC ALFA SRL

Alfa este liderul pieţei de electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia din România, cu peste 125 de magazine deschise în toate judeţele din ţară. Alfa oferă clienţilor săi o gamă variată de produse, la cele mai mici preţuri, punându-le la dispoziţie un sistem de finanţare generos şi flexibil, cu cea mai mică dobândă şi cele mai mici rate. Acest sistem facilitează accesul tuturor categoriilor de consumatori la produse şi echipamente de înaltă calitate necesare confortului zilnic.

Grupul Alfa cuprinde lanţul de magazine Alfa, Alfa Megastore, Media Galaxy, firma de logistică şi transport 8TIM, compania de distribuţie şi vânzări en-gross Italromtex şi Complet Electro Serv, ce se axează pe service şi producţie de sisteme IT.

Alfa colaborează cu un număr însemnat de furnizori, fiind singurul retailer de profil care are în portofoliu o gamă extinsă de produse aparţinând unor mărci, precum Philips, Panasonic, Sony, Thomson, Daewoo, Whirlpool, Arctic, Bosch, Siemens, Electrolux, Zanussi, Ariston, Indesit, Rowenta, Tefal, Braun etc. De asemenea, Alfa comercializează pe piaţa din România 3 mărci proprii: Teletech (TV, DVD), Cata (hote şi calorifere), Davio (linie PC & medii de stocare) şi este distribuitor exclusiv al mărcilor Sanyo, Rotel, Ariete, Cata, Petra, Iner.

Alfa este singurul retailer din România care se încadrează în categoria întreprinderilor foarte mari, conform Topului Naţional al Firmelor realizat de Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti (CCIRB) pentru anul 2004.

Conform datelor oficiale raportate de Ministerul Finanţelor Publice, Alfa a fost, în 2004, cea mai performantă companie în domeniul comercializării produselor electronice, electrocasnice şi IT&C din România, înregistrând o rată a profitului de 4,6% la o cifră de afaceri de 145 milioane de euro.

Istoria firmei Alfa începe în anul 1992, când un grup de tineri ambiţiosi demarau un program de comercializare şi service pentru televizoare second-hand. Ideea lor a avut la bază solicitarea crescândă de aparatură electronică, fie ea şi la mâna a doua, mai ales că până în 1989 puţini erau cei care aveau în casă un televizor color sau o combină audio.

La scurt timp, firma face paşi importanţi în sensul dezvoltării ei, astfel că în 1993 se realizează distincţia clară între comerţul de tip retail şi prestările de servicii în perioada de garanţie. Cu acest prilej, a apărut conceptul de specializare a magazinelor, pe anumite produse, de exemplu electrocasnice-electronice (având în vedere că, în acea perioadă, piaţa era inundată de magazine care vindeau în sistem de consignaţie).

A urmat apoi o perioadă, între anii 1995-1997, când Alfa şi-a dezvoltat o reţea proprie în principalele oraşe ale ţării, deschizând 50 de magazine, ca urmare a cererilor mari de produse electronice şi electrocasnice.

Din cauza inflaţiei excesive şi a dobânzilor bancare ridicate, firma a intrat într-un proces de restructurare, în cadrul căruia s-a pus problema manageriatului pe principiile rentabilităţii, a analizei centrului de profit şi pierderi. Acesta a fost momentul în care firma a început să se preocupe şi de dezvoltarea unor alte activităţi cum sunt: vânzările en gros, transporturile etc., astfel ca în anul 2000 a luat fiinţă Grupul de companii Alfa, care cuprinde: reţeaua de magazine Alfa, destinate vânzării produselor electronice, electrocasnice şi de confort; firma 8TIM, cu profil de logistică şi transport; firma de distribuţie Italromtex.

Rezultatele creării acestui grup, complex prin varietatea activităţilor desfăşurate, nu au întârziat să apară. Datorită propriilor resurse, Alfa a reuşit să deschidă încă 22 de magazine, care sunt, conform declaraţiilor reprezentanţilor firmei, mult mai bine profilate şi amenajate.

Având în vedere amploarea pe care, cu efort şi perseverenţă, a dobândit-o, noul grup şi-a propus drept principal obiectiv să ofere clienţilor săi confortul şi satisfacţia, creând o nouă strategie de retail. Prin aceasta strategie se promovează o ofertă variată şi completă de produse electronice şi electrocasnice, pornindu-se de la principiul varietate prin diversitate şi prezentând tehnica de ultimă oră, cele mai recente creaţii ale unor mărci renumite în domeniu.

Produsele pe care Alfa le propune clienţilor săi sunt o combinaţie de succes între inovaţie şi calitate.

Analiza SWOT

S - Punctele forte ale companiei Alfa sunt următoarele:

1) Alfa ocupă poziţia de lider pe piaţa electrocasnicelor din România, câştigată în anul 2004;

2) Alfa deţine o reţea de distribuţie foarte dezvoltată, extinsă la nivel naţional, ce cuprinde peste 125 de magazine specializate;

3) Alfa dispune de o ofertă foarte diferenţiată de produse;

4) Alfa are cel mai mic preţ de pe piaţă la majoritatea produselor comercializate;

5) Sistem unic de creditare prin cardul de credit BCR + Alfa MasterCard, care poate fi folosit atât în ţara cât şi în afara ei;

6) Cardul de fidelitate transmisibil BonusCard;

7) Service gratuit pentru produsele în garanţie, cât şi alte servicii de tipul: transport gratuit, consiliere tehnică;

8) Existenţa unui site foarte complex, în care se găsesc toate informaţiile necesare consumatorilor; site-ul oferă şi posibilitatea cumpărăturilor On-line;

9) Oferirea de promoţii, reduceri de preţ şi alte avantaje promoţionale pentru clienţi;

10) Existenţa programelor de training pentru angajaţi.

Preview document

Studiul de Fezabilitate - Pagina 1
Studiul de Fezabilitate - Pagina 2
Studiul de Fezabilitate - Pagina 3
Studiul de Fezabilitate - Pagina 4
Studiul de Fezabilitate - Pagina 5
Studiul de Fezabilitate - Pagina 6
Studiul de Fezabilitate - Pagina 7
Studiul de Fezabilitate - Pagina 8
Studiul de Fezabilitate - Pagina 9
Studiul de Fezabilitate - Pagina 10
Studiul de Fezabilitate - Pagina 11
Studiul de Fezabilitate - Pagina 12
Studiul de Fezabilitate - Pagina 13
Studiul de Fezabilitate - Pagina 14
Studiul de Fezabilitate - Pagina 15
Studiul de Fezabilitate - Pagina 16
Studiul de Fezabilitate - Pagina 17
Studiul de Fezabilitate - Pagina 18
Studiul de Fezabilitate - Pagina 19
Studiul de Fezabilitate - Pagina 20
Studiul de Fezabilitate - Pagina 21
Studiul de Fezabilitate - Pagina 22
Studiul de Fezabilitate - Pagina 23
Studiul de Fezabilitate - Pagina 24
Studiul de Fezabilitate - Pagina 25
Studiul de Fezabilitate - Pagina 26
Studiul de Fezabilitate - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Studiul de Fezabilitate.doc

Te-ar putea interesa și

Importanța Studiului de Fezabilitate în Luarea Deciziei de Investiții

CAPITOLUL 1 INVESTIŢIA 1.1 Conceptul de investiţii. Definiţie și consideraţii generale Noţiunea de investiţie reprezintă o categorie financiară...

Amenajarea unei Pensiuni Agroturistice în Zona Bran

INTRODUCERE Turismul rural a cunoscut în ultimul deceniu o evoluţie spectaculoasă, atât în planul ofertei cât şi al cererii, sub influenţa a...

Proiectarea și analiza procesului de valorificare a subproduselor din industria brânzeturilor

Capitolul 1. VALORIFICAREA ZERULUI 1.1 Prezentarea zerului Zerul este subprodusul care rezultă în cantităţi mari la fabricarea brânzeturilor prin...

Studiu de Fezabilitate

CAPITOLUL I INTRODUCERE PRIVIND ROLUL ŞI CONŢINUTUL STUDIILOR DE FEZABILITATE Secțiunea I Aspecte generale cu privire la un studiu de...

Studiu de Fezabilitate

INTRODUCERE Experienţa ţărilor dezvoltate ne arată că baza dezvoltării şi creşterii economice o constituie mărimea şi eficienţa investiţiilor....

Studiu de fezabilitate privind oportunitatea construirii unei pensiuni în Timisul de Jos, Județul Brașov

CAPITOLUL 1 PREZENTAREA S.C. TOTAL PREST SERV S.R.L. BUCUREŞTI 1.1. Scurtă prezentare Denumirea societăţii Denumirea societăţii este S.C. TOTAL...

Studiu de Fezabilitate

I. Introducere Experienţa ţărilor dezvoltate ne arată că baza dezvoltării şi creşterii economice o constituie mărimea şi eficienţa investiţiilor....

Studiu de Fezabilitate

CAPITOLUL I. STUDIUL DE FEZABILITATE PRIVIND INFORMATIZAREA DECONTĂRILOR CU FURNIZORII I.1. Rolul şi obiectivele studiului de fezabilitate...

Ai nevoie de altceva?