I. Conceptul dezvoltarii durabile II. Importanta intreprindrerii. Structura actionariatului. Organigrama companiei OMV Petrom III. Prezentarea strategiei resourcefulness OMV Petrom S.A. IV. Tripla linie de baza: economic, social si mediu V. Platforma de responsabilitate sociala OMV Petrom S.A. VI. Rapoarte de sustenabilitate anuale VII. Premii si recunoastere Anexa 1. Analiza swot OMV Petrom
I. Conceptul dezvoltarii durabile In anul 1987, W.C.E.D. (World Commision on Environment and Develop-ment), condusa de Gro Harlem Brundtland, publica raportul ,,Viitorul nostru comun", care lanseaza conceptul de ,,dezvoltare durabila". Etimologia cuvantului ,,durabil" (de sustinere), vine din limba latina, unde ,,sustineo-ere" insemna ,,a stavili, a retine sau a sprijini de jos". Dezvoltarea durabila, este o strategie prin care comunitatile cauta cai de dezvoltare economica, benefice pentru mediul inconjurator sau care sa aduca beneficii calitatii vietii. Dezvoltarea durabila, presupune gasirea de solutii optime, privind dimensionarea economica in toate domeniile, descoperirea si aplicarea tehnologiilor nepoluante, dezvoltarea unei agriculturi ecologice si protejarea mediului. Rolul important, revine agentilor econo-mici, care trebuie sa-si orienteze atentia spre tehnologiile mai putin poluante, care genereaza mai putine deseuri, cu consumuri materiale si energetice reduse, cu un impact cat mai redus asupra mediului si care prezinta riscuri ecologice reduse. In contextul factorilor ecologici, principa- lele scopuri ale dezvoltarii durabile, sunt: - lichidarea crizei ecologice; - pastrarea patrimoniului natural - sporirea eficientei economice si sociale in folosirea resurselor naturale; - ridicarea nivelului de trai al populatiei. In pofida faptului ca, problemele privind protectia mediului au radacini mai vechi, abia in anul 1970, Comisia Europeana a abordat pentru prima oara intr-un comunicat oficial, adresat Consiliului Europei, necesitatea elaborarii unui program comunitar in materie de mediu. De atunci si pana in prezent, atat in cadrul C.E.E. (Comunitatea Economica Europeana), cat si ulterior in cadrul U.E., au fost elaborate sase programe de actiune in materie de mediu (in anii 1973, 1977, 1983, 1987, 1992 si 2001). Primele patru programe de actiune, prevedeau o abordare verticala si sectoriala a problemelor ecologice. Al cincilea program, ,,Spre o dezvoltare durabila", prevedea o noua strategie comunitara in domeniul mediului si actiunile de intreprins in vederea dezvoltarii durabile. Cel de-al saselea program, ,,Mediu 2010: Viitorul nostru, alegerea noastra", are patru domenii de actiune: prevenirea schimbarilor climatice, protejarea naturii si biodiversitatii, tratarea problemelor de mediu si sanatate, gestionarea deseurilor si resurselor naturale. Aceste strategii, se bazeaza pe principiul prin care efectele economice, sociale si asupra mediului ale politicilor economice, trebuie examinate intr-o maniera coordonata si luate in considerare in procesul de adoptare a deciziilor. Consiliul Europei, a identificat un numar de obiective si masuri in cele patru domenii prioritare ale viitoarelor politici de dezvoltare a Uniunii: - combaterea modificarii climei; - asigurarea dezvoltarii durabile; - sanatatea publica si - administrarea mai responsabila a resurselor naturale. Masurile concrete ce trebuie luate in urmatorii ani, pentru protejarea mediului in interesul dezvoltarii durabile, se refera la: - regandirea transporturilor produselor petroliere; - dezvoltarea de noi combustibili si tehnologii pentru vehicule; - elaborarea unui sistem de sanctiuni, inclusiv penale, pentru infractiunile de poluare maritima; - adoptarea programului ,,Energie inteligen-ta pentru Europa"; - aplicarea si respectarea protocoalelor si conventiilor referitoare la mediu. Principiile generale, care au stat la baza elaborarii strategiei de protectie a mediului in Romania, sunt: - conservarea si imbunatatirea conditiilor de sanatate a oamenilor; - dezvoltarea durabila; - evitarea poluarii prin masuri preventive; - principiul ,,Poluatorul plateste"; - conservarea diversitatii biologice si reconstructia ecologica a sistemelor deteriorate; - stimularea activitatii de redresare a mediului. II. Importanta intreprindrerii. Structura actionariatului. Organigrama companiei Intreprinderea (din francezul entrepren-dre - a intreprinde), conform definitiei din Dictionarul Explicativ al Limbii Romane, este o unitate economica de productie, de prestatii de servicii sau de comert. Conform legislatiei din Romania, dupa marime (estimata dupa numarul de personal, cifra de afaceri, capitalul social), exista patru categorii de intreprinderi: micro, mici, mijlocii (medii), mari. Dezvoltarea unor intreprinderi sustenabi-le, este o problema actuala a managerilor. Aceasta problema, rezida din faptul ca, acestia nu tin cont de dimensiunile compa-niilor pe care le conduc. Conform art.2 din Legea 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, prin intreprindere se intelege orice forma de organizare a unei activitati economice, autonoma patrimonial si autorizata potrivit legilor in vigoare sa faca acte si fapte de comert, in scopul obtinerii de profit, in conditii de concurenta, respectiv: societati comerciale, societati cooperative, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent si asociatii familiale autorizate potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
- Monica Izvercianu - SUSTENABILITATE - MARKETING, 2006; - https://www.omvpetrom.com
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.