Capitolul 1: Analiza S.C. CARREFOUR S.A. 3 1.1 Pasi in istoria societatii 3 1.2 Conducerea si organizarea firmei 6 1.3 Analiza principalior indicatori pe ultimii 5 ani 9 1.4 Caracterizarea activitatilor specifice obiectului de activitate 10 1.5 Promovarea pe piata a ofertei proprii de produse/servicii si a firmei insasi 13 Capitolul 2: Analiza procesului de vanzare la S.C. Carrefour S.A 10 2.1 Radiografierea portofoliului de produse si servicii 10 2.2. Analiza procesului de vanzare 14 2.2.1. Structurarea fortei de vanzare 17 2.2.2 Etapele procesului de vanzare 19 Capitolul 3: Concluzii si posibilitati de imbunatatire 21 Concluzii 21 Bibliografie 24
CAPITOLUL I Analiza S.C. CARREFOUR S.A. 1.1 Pasi in istoria societatii Carrefour este cel mai mare retailer european si al doilea din lume, dupa Wal-Mart. Cu 456.000 de angajati in 30 de tari, Carrefour are numeroase divizii si subsidiare in Uniunea Europeana, America de Sud, Africa si Asia. Grupul Carrefour avea pe plan mondial, in septembrie 2007, 1.108 hipermarketuri, 2.659 de supermarketuri, aproape 6.000 de magazine de tip "hard-discount" si alte peste 4.700 de magazine de proximitate. Carrefour a achizitionat in aprilie 2007 lantul brazilian de supermarketuri Atacadao pentru 1,24 miliarde USD. Achizitia a condus grupul francez pe primul loc pe piata braziliana de retail, pozitie ocupata anterior de grupul ,,Pao de Acucar". Brazilia este a treia piata pentru Carrefour din punct de vedere al vanzarilor, dupa Franta si Spania. In august 2007, compania s-a retras de pe piata din Elvetia, vanzand participatia sa de 50% din grupul Distributis AG grupului elvetian de retail Coop, valoarea tranzactiei ridicandu-se la 390 milioane dolari. Compania urmeaza o tendinta de fond prin care vinde produse sub marca proprie, care in fiecare an devine din ce in ce mai importanta. In Franta brandurile private Carrefour au o pondere de 34% in afaceri, in Polonia de 20%, iar in Romania de 6% (in anul 2009). In Romania, printre companiile care produc in prezent sub noua marca proprie, Carrefour, se numara Reinert Romania, Orkla Foods Romania, Vascar sau Farmec Cluj-Napoca. Farmec produce 33 de produse cosmetice sub brandul Carrefour: creme, emulsii, lotiuni, geluri de dus, sampoane si deodorante. Carrefour Romania a fost proprietate a grupului francez Hyparlo pana in 2006. Grupul Hyparlo este unul dintre cei mai importanti francizati Carrefour, fiind o afacere de familie. In martie 2012, compania avea in Romania 25 de hipermarketuri, 50 de supermarketuri si 3 unitati Express. Carrefour Romania a preluat, in toamna lui 2007, lantul de supermarketuri Artima, pentru 55 milioane de euro, cu scopul de a-si consolida pozitia pe piata. Reteaua Artima detinea 21 de magazine, concentrate in vestul tarii, cu o suprafata totala de vanzari de 21.000 de metri patrati. Dupa preluare, magazinele Artima au fost redenumite in Carrefour Express, iar in decembrie 2010 au fost redenumite din nou in Carrefour Market. Carrefour Romania a mai preluat, in 2017, lantul de supermarketuri Billa (varianta romaneasca) pentru 97 milioane de euro. Achizitia a adus un rezultat.Billa s-a retras din Romania, Carrefour le-a cumparat pe toate si devine cel mai important retailer de pe piata romana. Dupa preluare, unele magazine Billa sunt denumite Carrefour Market, iar altele Supeco si Carrefour Express. Concurentii Carrefour pe segmentul de hipermarketuri sunt Auchan, Cora, Real, Pic si Kaufland, Real, iar pe segmentul de supermarketuri MegaImage, Interex si Spar.
Badea, F. Strategii economice ale intreprinderii industriale, Editura ALL, Bucuresti, 1998 Hofstede, G., Managementul structurilor multiculturale. Software-ul gandirii, Editura Economica, Bucuresti, 1996 ISTOCESCU, AMEDEO, Managementul comparat international. Bucuresti, Ed. ASE, 2005. MOCKLER, RICHARD.,J., Management strategic multinational, un proces bazat pe contexte. Bucuresti: Economica, 2001 PUIU, AL., Management international - tratat, Pitesti, Ed. Independenta Economica, 2003. LANE, HENRY, International management behavoir. Oxford, Blackwell Publishing, 2006. SASU, CONSTANTIN, Managementul International. Iasi, Ed. Universitatii ,,Al. I. CUZA", 2004. ZAIT, D., Management intercultural, Bucuresti, Economica, 2002. www.wikipedia.ro www.carrefour.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.