Cuprins
- Capitolul 1: Analiza S.C. CARREFOUR S.A. 3
- 1.1 Pasi in istoria societatii 3
- 1.2 Conducerea si organizarea firmei 6
- 1.3 Analiza principalior indicatori pe ultimii 5 ani 9
- 1.4 Caracterizarea activitatilor specifice obiectului de activitate 10
- 1.5 Promovarea pe piata a ofertei proprii de produse/servicii si a firmei insasi 13
- Capitolul 2: Analiza procesului de vanzare la S.C. Carrefour S.A 10
- 2.1 Radiografierea portofoliului de produse si servicii 10
- 2.2. Analiza procesului de vanzare 14
- 2.2.1. Structurarea fortei de vanzare 17
- 2.2.2 Etapele procesului de vanzare 19
- Capitolul 3: Concluzii si posibilitati de imbunatatire 21
- Concluzii 21
- Bibliografie 24
Extras din proiect
CAPITOLUL I
Analiza S.C. CARREFOUR S.A.
1.1 Pasi in istoria societatii
Carrefour este cel mai mare retailer european și al doilea din lume, după Wal-Mart. Cu 456.000 de angajați în 30 de țări, Carrefour are numeroase divizii și subsidiare în Uniunea Europeană, America de Sud, Africa și Asia.
Grupul Carrefour avea pe plan mondial, în septembrie 2007, 1.108 hipermarketuri, 2.659 de supermarketuri, aproape 6.000 de magazine de tip "hard-discount" și alte peste 4.700 de magazine de proximitate.
Carrefour a achiziționat în aprilie 2007 lanțul brazilian de supermarketuri Atacadao pentru 1,24 miliarde USD. Achiziția a condus grupul francez pe primul loc pe piața braziliană de retail, poziție ocupată anterior de grupul „Pao de Acucar”. Brazilia este a treia piață pentru Carrefour din punct de vedere al vânzărilor, după Franța și Spania.
În august 2007, compania s-a retras de pe piața din Elveția, vânzând participația sa de 50% din grupul Distributis AG grupului elvețian de retail Coop, valoarea tranzacției ridicându-se la 390 milioane dolari.
Compania urmează o tendință de fond prin care vinde produse sub marcă proprie, care în fiecare an devine din ce în ce mai importantă. În Franța brandurile private Carrefour au o pondere de 34% în afaceri, în Polonia de 20%, iar în România de 6% (în anul 2009).
În România, printre companiile care produc în prezent sub noua marcă proprie, Carrefour, se numără Reinert Romania, Orkla Foods Romania, Vascar sau Farmec Cluj-Napoca. Farmec produce 33 de produse cosmetice sub brandul Carrefour: creme, emulsii, loțiuni, geluri de duș, șampoane și deodorante.
Carrefour România a fost proprietate a grupului francez Hyparlo până în 2006. Grupul Hyparlo este unul dintre cei mai importanți francizați Carrefour, fiind o afacere de familie.
În martie 2012, compania avea în România 25 de hipermarketuri, 50 de supermarketuri și 3 unități Express.
Carrefour România a preluat, în toamna lui 2007, lanțul de supermarketuri Artima, pentru 55 milioane de euro, cu scopul de a-și consolida poziția pe piață.
Rețeaua Artima deținea 21 de magazine, concentrate în vestul țării, cu o suprafață totală de vânzări de 21.000 de metri pătrați. După preluare, magazinele Artima au fost redenumite în Carrefour Express, iar în decembrie 2010 au fost redenumite din nou în Carrefour Market.
Carrefour România a mai preluat, în 2017, lanțul de supermarketuri Billa (varianta românească) pentru 97 milioane de euro. Achiziția a adus un rezultat.Billa s-a retras din România, Carrefour le-a cumpărat pe toate și devine cel mai important retailer de pe piața română. După preluare, unele magazine Billa sunt denumite Carrefour Market, iar altele Supeco și Carrefour Express.
Concurenții Carrefour pe segmentul de hipermarketuri sunt Auchan, Cora, Real, Pic și Kaufland, Real, iar pe segmentul de supermarketuri MegaImage, Interex și Spar.
Bibliografie
Badea, F. Strategii economice ale întreprinderii industriale, Editura ALL, Bucuresti, 1998
Hofstede, G., Managementul structurilor multiculturale. Software-ul gandirii, Editura Economica, Bucuresti, 1996
ISTOCESCU, AMEDEO, Managementul comparat internațional. București, Ed. ASE, 2005.
MOCKLER, RICHARD.,J., Management strategic multinațional, un proces bazat pe contexte. București: Economică, 2001
PUIU, AL., Management internațional - tratat, Pitești, Ed. Independența Economică, 2003.
LANE, HENRY, Internațional management behavoir. Oxford, Blackwell Publishing, 2006.
SASU, CONSTANTIN, Managementul Internațional. Iași, Ed. Universității „Al. I. CUZA”, 2004.
ZAIȚ, D., Management intercultural, București, Economică, 2002.
www.wikipedia.ro
www.carrefour.ro
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnici de vanzare - SC Carrefour Romania SA.docx