Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 5208
Mărime: 1.22MB (arhivat)
Publicat de: Marin C.
Puncte necesare: 8
Facultatea de Stiinte Economice
Universitatea din Pitesti, Pitesti

Cuprins

  1. Capitolul 1: Analiza S.C. CARREFOUR S.A. 3
  2. 1.1 Pasi in istoria societatii 3
  3. 1.2 Conducerea si organizarea firmei 6
  4. 1.3 Analiza principalior indicatori pe ultimii 5 ani 9
  5. 1.4 Caracterizarea activitatilor specifice obiectului de activitate 10
  6. 1.5 Promovarea pe piata a ofertei proprii de produse/servicii si a firmei insasi 13
  7. Capitolul 2: Analiza procesului de vanzare la S.C. Carrefour S.A 10
  8. 2.1 Radiografierea portofoliului de produse si servicii 10
  9. 2.2. Analiza procesului de vanzare 14
  10. 2.2.1. Structurarea fortei de vanzare 17
  11. 2.2.2 Etapele procesului de vanzare 19
  12. Capitolul 3: Concluzii si posibilitati de imbunatatire 21
  13. Concluzii 21
  14. Bibliografie 24

Extras din proiect

CAPITOLUL I

Analiza S.C. CARREFOUR S.A.

1.1 Pasi in istoria societatii

Carrefour este cel mai mare retailer european și al doilea din lume, după Wal-Mart. Cu 456.000 de angajați în 30 de țări, Carrefour are numeroase divizii și subsidiare în Uniunea Europeană, America de Sud, Africa și Asia.

Grupul Carrefour avea pe plan mondial, în septembrie 2007, 1.108 hipermarketuri, 2.659 de supermarketuri, aproape 6.000 de magazine de tip "hard-discount" și alte peste 4.700 de magazine de proximitate.

Carrefour a achiziționat în aprilie 2007 lanțul brazilian de supermarketuri Atacadao pentru 1,24 miliarde USD. Achiziția a condus grupul francez pe primul loc pe piața braziliană de retail, poziție ocupată anterior de grupul „Pao de Acucar”. Brazilia este a treia piață pentru Carrefour din punct de vedere al vânzărilor, după Franța și Spania.

În august 2007, compania s-a retras de pe piața din Elveția, vânzând participația sa de 50% din grupul Distributis AG grupului elvețian de retail Coop, valoarea tranzacției ridicându-se la 390 milioane dolari.

Compania urmează o tendință de fond prin care vinde produse sub marcă proprie, care în fiecare an devine din ce în ce mai importantă. În Franța brandurile private Carrefour au o pondere de 34% în afaceri, în Polonia de 20%, iar în România de 6% (în anul 2009).

În România, printre companiile care produc în prezent sub noua marcă proprie, Carrefour, se numără Reinert Romania, Orkla Foods Romania, Vascar sau Farmec Cluj-Napoca. Farmec produce 33 de produse cosmetice sub brandul Carrefour: creme, emulsii, loțiuni, geluri de duș, șampoane și deodorante.

Carrefour România a fost proprietate a grupului francez Hyparlo până în 2006. Grupul Hyparlo este unul dintre cei mai importanți francizați Carrefour, fiind o afacere de familie.

În martie 2012, compania avea în România 25 de hipermarketuri, 50 de supermarketuri și 3 unități Express.

Carrefour România a preluat, în toamna lui 2007, lanțul de supermarketuri Artima, pentru 55 milioane de euro, cu scopul de a-și consolida poziția pe piață.

Rețeaua Artima deținea 21 de magazine, concentrate în vestul țării, cu o suprafață totală de vânzări de 21.000 de metri pătrați. După preluare, magazinele Artima au fost redenumite în Carrefour Express, iar în decembrie 2010 au fost redenumite din nou în Carrefour Market.

Carrefour România a mai preluat, în 2017, lanțul de supermarketuri Billa (varianta românească) pentru 97 milioane de euro. Achiziția a adus un rezultat.Billa s-a retras din România, Carrefour le-a cumpărat pe toate și devine cel mai important retailer de pe piața română. După preluare, unele magazine Billa sunt denumite Carrefour Market, iar altele Supeco și Carrefour Express.

Concurenții Carrefour pe segmentul de hipermarketuri sunt Auchan, Cora, Real, Pic și Kaufland, Real, iar pe segmentul de supermarketuri MegaImage, Interex și Spar.

Bibliografie

Badea, F. Strategii economice ale întreprinderii industriale, Editura ALL, Bucuresti, 1998

Hofstede, G., Managementul structurilor multiculturale. Software-ul gandirii, Editura Economica, Bucuresti, 1996

ISTOCESCU, AMEDEO, Managementul comparat internațional. București, Ed. ASE, 2005.

MOCKLER, RICHARD.,J., Management strategic multinațional, un proces bazat pe contexte. București: Economică, 2001

PUIU, AL., Management internațional - tratat, Pitești, Ed. Independența Economică, 2003.

LANE, HENRY, Internațional management behavoir. Oxford, Blackwell Publishing, 2006.

SASU, CONSTANTIN, Managementul Internațional. Iași, Ed. Universității „Al. I. CUZA”, 2004.

ZAIȚ, D., Management intercultural, București, Economică, 2002.

www.wikipedia.ro

www.carrefour.ro

Preview document

Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 1
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 2
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 3
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 4
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 5
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 6
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 7
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 8
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 9
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 10
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 11
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 12
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 13
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 14
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 15
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 16
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 17
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 18
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 19
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 20
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 21
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 22
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 23
Tehnici de vânzare - SC Carrefour Romania SA - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Tehnici de vanzare - SC Carrefour Romania SA.docx

Alții au mai descărcat și

Program de marketing privind dezvoltarea firmei Carrefour

CAPITOLUL I: Prezentarea firmei Carrefour este cel mai mare retailer european și al doilea din lume, după Wal-Mart operând mai multe tipuri de...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Managementul relațiilor cu clienții - studiu de caz Carrefour Focșani

Printr-o orientare deschisă şi sinceră către soluţionarea cât mai rapidă a problemelor clientului, marketingul deschide “poarta succesului”. Drept...

Activitățile în Domeniul Marketingului la SC Carrefour SA

Introducere Marketingului constă în faptul ca el este una dintre cele mai vechi activităţi ale omului şi totuşi este privit ca cea mat recentă...

Promovarea vânzărilor în cadrul Carrefour

INTRODUCERE In mediul economico-social, o firma nu se poate limita la producerea si distributia de bunuri si servicii. Ea trebuie sa creeze o...

Tehnici de Negociere

O POVESTE Ora 7.00. O zi obişnuită de marţi. Sună ceasul. Pentru a doua oară. În 10 ani de trezit dimineaţa, mi-am educat simţurile astfel încât...

Tehnici de vânzare în hypermarketuri

1. Hipermarketul Acest tip de magazin, inventat în Franta, în anul 1963, de catre firma CARREFOUR realizeaza aplicarea principiului autoservirii,...

Analiza factorilor ce influențează alegerea unei tehnici promoționale

Capitolul 1 Sistemul comunicațional al interprinderii și factorii care influențează o tehnică promoțională 1.1 Comunicarea de marketing a...

Investigarea deprecierii unui lot de mărfuri alimentare transportat pe cale rutieră

TRIBUNALUL ARBITRAL AL CURTII DE ARBITRAJ COMERCIAL INTERNATIONAL DE PE LANGA CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE A ROMANIEI, Bd-ul Octavian Goga...

Managementul internațional al RU - Carrefour

Capitolul 1 Prezentarea firmei Carrefour (ro. intersectie) este un lant francez de hypermarketuri cu sediul central in Levallois-Perret, Franta;...

Ai nevoie de altceva?