Telefonia fixă în România

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 42 în total
Cuvinte : 4842
Mărime: 234.19KB (arhivat)
Publicat de: Emanoil Dumitrache
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cioban Gabriela
Universitatea “Ştefan cel Mare”, Suceava Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie publică Specializarea: Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor Anul II, grupa 1

Extras din proiect

Alternativele utilizatorul român în ceea ce priveşte alegerea unui operator de telefonie fixă

Piata romaneasca de telefonie fixa este din ce in ce mai asaltata de companii care lanseaza oferte noi si atractive pentru utilizatori, in dauna principalului operator, Romtelecom. Pe langa concurenta traditionala, in competitie au intrat si operatorii de telefonie mobila - Zapp, Vodafone si mai nou Orange. Practic, toti operatorii de telefonie mobila sunt implicati in telefonia fixa, tinand cont de faptul ca cei de la Cosmote au acelasi actionar principal ca si Romtelecom.

RCS&RDS, care este in principal un furnizor de acces Internet si cablu TV, a speculat oportunitatile de piata si a reusit sa obtina o pozitie foarte buna, oferind clientilor un telefon cu abonament gratuit de telefonie fixa. Un alt important operator este UPC, concurentul traditional al RCS&RDS. Pe piata exista insa multi alti operatori de telefonie fixa, nationali sau locali.

Se poate vorbi deja de un "boom" in telecomunicatii pe piata romaneasca, avand in vedere numarul crescand de operatori de telefonie fixa. Mai nou, Orange si Vodafone si-au lansat retele de telefonie fixa, Zapp avand de mai mult timp pe piata o solutie pentru telefonia fixa. Romtelecom incearca sa faca fata acestei explozii, aducand in prim plan oferte diversificate si accesibile multor clienti, pentru a-si putea mentine statutul de operator principal in Romania.

• Romtelecom

Romtelecom este principalul furnizor de servicii de telefonie fixă din România, având peste 3 milioane de abonaţi. Ca urmare a complexului proces de reorganizare din ultimii ani, Romtelecom s-a transformat într-o companie competitivă şi eficientă. Fiind furnizorul fost monopolist de servicii de telefonie fixă, Romtelecom dispune de cea mai extinsă reţea de telefonie fixă din România, atât din punct de vedere al capacităţii, cât şi al răspândirii geografice, oferind un portofoliu vast de produse de telecomunicaţii, de la servicii de voce, la servicii de Internet de bandă largă, televiziune digitală şi servicii de capacitate.

• RDS

RDS.Tel de la RCS&RDS. Serviciul RDS.Tel a reuşit să atragă cel mai mare număr de abonaţi dintre toţi operatorii alternativi. Serviciul de tip Voice Over IP poate fi contractat în principal în zonele cu acoperire RCS, unde oferă o calitate satisfăcătoare a convorbirilor. O dată cu achiziţia unor reţele de cartier, acesta poate fi contractat şi de către abonaţii acestora, însă feedback-ul obţinut de la aceştia privind calitatea serviciului nu este foarte mulţumitor, acesta fiind ales în principal datorită costurilor reduse implicate. Având în vedere tariful atrăgător în reţea, acest aspect este unul interesant, cu cât numărul de abonaţi proprii este mai mare, cu atât factura se va diminua. Serviciul este stabil, însă calitatea suportului telefonic poate fi îmbunătăţită, astfel încât cererile abonaţilor să poată fi rezolvate ceva mai prompt.

• UPC

Serviciul UPC este disponibil exclusiv în locaţiile în care UPC are acoperire. Este un serviciu stabil şi de o calitate normală a convorbirii, acesta fiind penalizat doar foarte rar de probleme tehnice. Atunci când apar însă, sunt rezolvate într-un timp destul de lung totuşi, ceea ce creează nemulţumire în rândul abonaţilor proprii. Din punctul de vedere al numărului de abonaţi, UPC este pe locul trei, un avantaj important al acestora fiind faptul ca apelurile în reţea sunt gratuite, indiferent de numărul de minute.

• Media Sat

MEDIA SAT este una dintre principalele companii de telecomunicaţii care activează pe piaţa românească. Fondată în 1997 şi având un capital integral privat, MEDIA SAT oferă o paleta largă de servicii şi produse în domeniul telecomunicaţiilor, de la servicii de acces Internet, Telefonie Fixă, servicii Call Center şi până la integrare de platforme CTI, servicii SMS/SVA telefonie şi Broadcasting TV şi Radio. Parte a grupurilor MEDIA PRO şi COMPUTERLAND, MEDIA SAT a avut o cifra de afaceri în 2006 de 6,7 milioane EUR şi un Profit Net de 10% din cifra de afaceri.

• Atlas Telecom Network (Telefonie fixă SWAN)

Scurt istoric: La începutul anilor 1980, când telefoanele fără fir analogice au atins tărâmul european venind din Extremul Orient, s-a spus că dacă ar fi digitale ar fi mai bine - expuse mai puţin la interceptare şi la interferenţe, mai multe telefoane într-un spaţiu mic, securitate împotriva întreruperilor, abilitate de mişcare prin clădiri, prin trecere de la o staţie de bază la alta. Astfel, în ianuarie 1988 s-a născut sistemul DECT. De atunci, o treime din liniile de buclă locală radio comandate global folosesc tehnologia DECT, făcând din aceasta tehnologia principală folosită pentru bucla locală radio în lume.

ATLAS TELECOM este compania care a adus această tehnologie în România, datorită orientării sale către găsirea de soluţii inovative şi accesibile de comunicare. Astfel, în noiembrie 2003 ATLAS TELECOM a lansat prima reţea de telefonie fixă cu “mobilitate limitată” din România printr-o soluţie proiectată de specialiştii proprii.

ATLAS TELECOM este primul operator alternativ de telefonie fixă din România care abordează tehnologiile performante xDSL la nivel naţional, pentru telefonie şi acces broadband la Internet.

Preview document

Telefonia fixă în România - Pagina 1
Telefonia fixă în România - Pagina 2
Telefonia fixă în România - Pagina 3
Telefonia fixă în România - Pagina 4
Telefonia fixă în România - Pagina 5
Telefonia fixă în România - Pagina 6
Telefonia fixă în România - Pagina 7
Telefonia fixă în România - Pagina 8
Telefonia fixă în România - Pagina 9
Telefonia fixă în România - Pagina 10
Telefonia fixă în România - Pagina 11
Telefonia fixă în România - Pagina 12
Telefonia fixă în România - Pagina 13
Telefonia fixă în România - Pagina 14
Telefonia fixă în România - Pagina 15
Telefonia fixă în România - Pagina 16
Telefonia fixă în România - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Economia serviciilor - telefonia fixa in Romania.doc
  • telefonia fixa.ppt

Te-ar putea interesa și

Dinamica serviciilor în România. Analiză asupra evoluției și tendințelor actuale

Rezumat Acest proiect de licență își propune să exploreze evoluția și tendințele actuale în domeniul serviciilor în România, analizând factorii...

Analiza financiară în cadrul Vodafone

Capitolul 1. Prezentarea generala a organizatiei 1.1.Descriere si istoric Vodafone, compania care a lansat prima retea GSM in Romania, in...

Comportament Organizațional - Romtelecom

CAPITOLUL 1. Prezentarea generală a organizaţiei 1.1. Tradiţie şi repere istorice Prezentă de mai mult de 75 de ani pe piaţa românească,...

Mixul de Marketing la Zapp

Capitolul 1: MIXUL DE MARKETING 1.1. Etape în evoluţia conceptului de marketing Termenul marketing este de origine anglo-saxonă şi provine din...

Cumpărarea unei societăți comerciale cu capital privat

Introducere Tranzactiile intre diferite parti economice au un rol major intr-o economie, favorizand relationarea persoanelor, intreprinderilor cu...

Mediul organizațional Vodafone

Capitolul 1. Prezentarea generala a organizatiei 1.1.Descriere si istoric Vodafone, compania care a lansat prima retea GSM in Romania, in...

Piața serviciilor de telecomunicații

Începutul activităţii de cercetare poate fi considerat anul 1955, an în care a fost înfiinţat LCT (Laboratorul de Cercetări de Telecomunicaţii) în...

Strategia de Marketing în Cadrul UPC România

UPC UPC Broadband e o companie europeana de telecomunicatii detinuta de grupul american Liberty Global si e activa in cateva tari europene...

Ai nevoie de altceva?