Tendinta si Eficenta in Afaceri - Orange vs Vodafone

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1. Piata de telefonie mobila din Romania 4
1.1 Scurt istoric al evolutiei pietei de telefonie mobile din Romania 4
1.2 Vodafone Romania S.A. 6
1.3 Orange Romania S.A. 7
1.4.Alti operatori de pe piata 8
1.4.1 Cosmote Romania S.A 8
1.4.2 ZAPP Mobile 9
Capitolul 2. Tendinta afacerii 10
2.1 Aprecierea tendintei afacerii la Vodafone S.A. 11
2.2 Aprecierea tendintei afacerii la Orange S.A. 13
2.3 Analiza comparativa a trendului celor doua companii 15
Capitolul 3. Eficienta activitatii 17
3.1 Eficienta activitatii la Vodafone Romania S.A. 18
3.2 Eficienta activitatii la Orange Romania S.A. 24
3.3 Analiza comparativa a eficientei activitatii celor doua companii 31
Concluzii 36
Bibliografie 37


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Lucrarea de fata isi propune sa faca o analiza comparativa a Vodafone Romania S.A. si a Orange Romania S.A. din punctul de vedere al tendintei afacerii si a eficientei activitatii pe perioada 2006-2009. Ea este structurata pe trei capitole. 
In capitolul 1 am realizat un scurt istoric al pietei de telefonie mobila din Romania, de la aparitia ei pentru prima data in anul 1997 si pana in ziua de azi. Totodata, in acest capitol am facut si niste scurte prezentari ale principalilor patru ofertanti de pe piata: Orange, Vodafone, Cosmote si Zapp, cu accentual pus pe primii doi, ei fiind cei mai mari doi operatori de telefonie mobile din Romania la ora actuala si totodata subiectul anlizei noastre.
In Capitolul 2 am analizat tendintele afacerilor celor doua companii, luand in considerare anumiti indicatori, cum ar fi: cifra de afaceri in preturi curente si comparabile, dinamica in baza fixa si in lant a cifrei de afaceri in preturi comparabile si ritmul mediu anual de evolutie al acesteia. In incheierea capitolului am realizat o analiza comparativa a celor doua companii din punctul de vedere al tendintei afacerii.
Capitolul 3 trateaza eficienta activitatii companiilor analizate. In vederea realizarii acestui lucru am considerat urmatorii indicatori: profitul brut in preturi curente si comparabile, dinamica in baza fixa si in lant a profitului brut in preturi comparabile si ritmul mediu anual de evolutie a lui; profitabilitatea calculata la venituri si la costuri, dinamicile in baza fixa si in lant ale profitabilitatilor calculate la venituri si la costuri si ritmurile medii anuale ale acestora; productivitatea muncii, dinamica in baza fixa si in lant a productivitatii muncii si ritmul mediu anual al acesteia. In incheierea capitolului am facut o analiza comparativa a eficientei activitatii in cadrul Vodafone si Orange in baza rezultatelor indicatorilor enumerati mai sus.
Capitolul 1. Piata de telefonie mobila din Romania
1.1 Scurt istoric al evolutiei pietei de telefonie mobile din Romania
Istoria GSM in Romania porneste din 1996. La 21 iulie 1996, Ministerul Comunicatiilor a anuntat organizarea unei licitatii publice in vederea acordarii licentelor de operare pentru primele doua retele de telecomunicatii mobile din sistemul GSM care urmau sa functioneze in Romania.
Introducerea in Romania a sistemului de telefonie mobila se inscria in recomandarile Uniunii Europene privind promovarea liberei concurente in domeniul telecomunicatiilor mobile. 
Sistemul de telefonie mobila aducea pentru prima data in Romania o ieftinire a costurilor, deoarece acesta este un sistem digital, ceea ce implica faptul ca utilizarea acestuia si oferta noilor terminale necesare era mult mai ieftina, pe termen lung, decat utilizarea oricarui alt sistem cunoscut in domeniul telefoniei mobile pana la acea ora. Tot atunci s-a vorbit pentru prima data de existenta SIM-urilor, adica a cartelelor de identificare, pe suport de plastic, care contineau toate datele relevante despre abonat. Clientii erau informati ca pot insera respectivele cartele in oricare dintre terminalele GSM autorizate. Acest lucru ajuta abonatii la alegerea intre mai multe terminale in cazul deplasarilor in diverse tari. Pentru tara noastra, introducerea sistemului de telefonie mobila GSM a insemnat atragerea unei investitii de un miliard de dolari. Licenta a fost oferita, conform legii, pe o perioada de 10 ani. Operatorii primelor doua noi retele de telefonie mobila trebuiau sa acopere cel putin 65% din teritoriul tarii si sa dispuna de suficienta forta financiara pentru a suporta costurile proiectului. La 15 noiembrie 1996, consortiile Mobil Rom si Mobifon castigau licitatia pentru acordarea licentelor. Mobil Rom era format din France Telecom prin France Telecom Mobiles International (51% din actiuni), Mediapro prin Unimedia si MediaCom, Computerland prin MBL Computers si Radcom, Alcatel Network Systems Romania, Tomen Telecom Project Romania. Mobifon era format din companiile Telesystem International Wirless (TIW), Air Touch Communications, Ana Electronic, Logic Telecom, Posta Romana si ISAF. La acea vreme, telefonia mobila reprezenta pentru majoritatea romanilor doar un concept, iar pesimistii prevesteau pentru o astfel de afacere sanse reduse de succes, invocand nivelul redus de trai al populatiei si continua pauperizare a firmelor mici si mijlocii. 
Odata castigate licentele, operatorii au inceput batalia pentru piata. Vodafone se mandreste si acum cu titlul de "primul operator de telefonie mobila din lume care si-a lansat serviciile la doar 135 de zile de la aprobarea licentei". Acest record aducea prima retea GSM din Romania la 15 aprilie 1997. Doua luni mai tarziu a aparut serviciul Dialog, al companiei Mobil Rom. Acestia anuntau ca, pana in vara 1997, reteaua de telefonie mobil va fi operabila in opt mari orase din tara, respectiv: Bucuresti, Brasov, Bacau, Cluj, Constanta, Craiova, Galati si Timisoara. Desi preturile abonamentelor si ale terminalelor nu erau tocmai mici, telefonia mobila a inregistrat o crestere spectaculoasa. La sfarsitul anului 1997, Vodafone avea 112.000 de abonati, cu mult peste asteptarile investitorilor. La doua luni distanta, rivalii de la Dialog anunta si ei atingerea cifrei de 100.000 de clienti Milionul de clienti a fost atins mult mai repede, in ultima parte a anului 2000, la doar trei ani de prezenta pe piata romaneasca.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tendinta si Eficenta in Afaceri - Orange vs Vodafone.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!