Universitatea antreprenorială - perspective și provocări

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Tema aleasa si motivatia alegerii 3
2. Cercetare bibliografica a stadiului actual al cunoasterii in domeniul temei alese 4
2.1. Definirea principalelor concepte 7
2.2. Abordari din literatura de specialitate 9
3. Concluzii 14
4. Bibliografie 17


Extras din proiect Cum descarc?

1. Tema aleasa si motivatia alegerii 
Proiectul de cercetare isi propune sa analizeze din punct de vedere al stadiului actual al cunoasterii contextul politic si social precum si oportunitatile de dezvoltare care au un impact major asupra institutiilor de invatamant superior din tara sau din spatiul european si nu numai prin care universitatile exploateaza conceptul de universitate antreprenoriala. Lucrarea isi propune de asemeni sa realizeze o radiografie a universitatii antreprenoriale bazata pe tratarea din punct de vedere stiintific a factorilor esentiali care caracterizeaza caracterul antreprenorial al universitatii: educatia antreprenoriala, atitudinea antreprenoriala a universitatii precum si cooperarea cu mediul public si privat in vederea dezvoltarii de parteneriate solide si implicit de a contribui la dezvoltarea economica si sociala la nivel regional sau national. 
Obiectivul propus -  acela de a realiza o metodologie ce va descrie universitatea antreprenoriala si impactul ei in dezvoltarea economica si sociala la nivel local, regional si prin extensie la nivel global este fundamentat de principii si ipoteze tratate in literatura de specialitate relativ recenta, de contextul cadru creat de politicile publice emise in spatiul european si romanesc care sustin modernizare viziunii si abordarii traiectoriei invatamantului (tertiar si superior) prin noi tehnici, metode de abordare a pregatirii profesionale si personale a tinerilor (elevi si studenti) care sa faciliteze contributia acestora la dezvoltarea lor dar si a comunitatii in care acestia isi vor desfasura activitatea.
Tema aleasa va fi abordata plecand de la urmatoarele directii de cercetare: 
a) In primul rand, vom apela la studiul posibilitatilor dezvoltarii si aplicabilitatii temei propuse bazat pe politicile publice si cadrul legislativ creat, atat in context social cat si economic privind importanta educatiei antreprenoriale si importanta implicarii institutiilor de invatamant la dezvoltarea economiei locale, regionale si prin extensie nationale si globale. Aceasta analiza va urmari caracterizarea educatiei antreprenoriale, evaluarea nivelului de popularitate a acetor programe in randul universitatilor precum si modalitatile in care principiile si obiectivele educatiei antreprenoriale se aplica sau se pot aplica structurat ca programe de studiu (formal, nonformal sau chiar informal);
b) Caracterizarea universitatilor antreprenoriale prin expunerea unui set de definitii sau principii tratate de literatura de specialitate precum si tranzitia de la universitatea traditionala la universitatea antreprenoriala, factori determinanti in dezvoltarea unei universitati antreprenoriale, obiective si misiune ale acesteia;
c) Pe baza unor principii deja existente, cu caracter de recomandare sau modele deja validate, vom realiza un studiu comparativ plecand de la modele de buna practica din sfera institutiilor de invatamant superior apreciate ca fiind universitati antreprenoriale de succes prin sublinierea modului de dezvoltare si viziune asupra intregii activitati pe care o desfasoara;
d) Caracterizarea si evaluarea programelor si proiectelor publice sau private ce conduc la dezvoltarea universitatilor antreprenoriale, masuri de autosustinere a activitatii acestora precum si modalitatile de conlucrare cu mediul public sau privat atat pentru imbunatatirea activitatilor din universitate cat si prin prisma contributiei ,,produsului finit" pe care universitatile antreprenoriale il livreaza, la dezvoltarea a antreprenorialtului regional sau national;
Pe baza celor mentionate mai sus, apreciem ca la finalul lucrarii vom dispune de o inventariere complexa a abordarilor stiintifice privind caracterizarea principalilor factori care stau la baza functionarii si dezvoltarii unei universitati antreprenoriale si totodata vom putea evalua pe baza unor instrumente bine definite atat caracterul antreprenorial al universitatilor din Romania, gradul de satisfactie al actorilor care ajuta la dezvoltarea conceptului de universitate antreprenoriala sau a celor asupra carora universitatea antreprenoriala are impact precum si particularitatile activitatii de menagement de proiect si contributia proiectelor la dezvoltarea universitatii antreprenoriale


Fisiere în arhivă (1):

  • Universitatea antreprenoriala - perspective si provocari.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Abreu, M., & Grinevich, V., The nature of academic entrepreneurship in the UK widening the focus on entrepreneurial activities. Research Policy, 42(2), 408- 422, 2013;
2. Aghion, P., Dewatripont, M., Hoxby, C., Mas-Colell, A., Sapir, A., The governance and performance of universities: Evidence from Europe and the US. Economic Policy 25(61), 7- 59, 2010;
3. Altmann, A., Ebersberger, B., Universities in change: a brief introduction, in: Managing higher education institutions in the age of globalization, Springer, New York, pp 1- 8, 2013;
4. Audretsch, D., From the Entrepreneurial University to the University for the Entrepreneurial Society, Journal of Technology Transfer 39(3), 313- 321, 2014;
5. Bae, T. J., Qian, S., Miao, C., & Fiet, J., The Relationship between Entrepreneurship Education and Entrepreneurial Intentions: A Meta-Analytic Review, Entrepreneurship Theory and Practice 38(2), 217- 254, 2014;
6. Barbero, J., Casillas, J. C., Wright, M., & Garcia, A. R., Do Different Types of Incubators Produce Different Types of Innovations?" Journal of Technology Transfer 39(2),151- 168,2014;
7. Beugelsdijk, S., Entrepreneurial culture, regional innovativeness and economic growth, Journal of Evolutionary Economics, 17 (2), p. 187-210, 2007;
8. Bjerke, B., Understanding Entrepreneurship, Cheltenham, UK: Editura Edward Elgar Publishing Limited, 2007;
9. Borza, A., Mitra, C., Bordean, O., Muresan, A., Supuran, R., Antreprenoriat. Managementul firmelor mici si mijlocii, Cluj Napoca: Editura Risoprint, 2009;
10. Charles, D., Universities as key knowledge infrastructures in regional innovation systems, Innov EurJ Soc Sci Res 19:117- 130, 2006;
11. Clark, B. R., Creating entrepreneurial universities: organizational pathways of transformation. Issues in higher education, Pergamon Press, New York, 1998;
12. Comisia Comunitatilor Europene, Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions Action Plan:The European Agenda for Entrepreneurship,ftp://ftp.cordis.europa.eu/pub/incubators/docs/action_plan_on_entrepreneurship.pdf, 2004;
13. Comisia Europeana, Key Competences for Lifelong Learning. European Reference Framework, disponibil online la https://erasmusplus.org.uk/file/272/download , 2007;
14. Comisia Europeana, Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, Entrepreneurship 2020 Action Plan, Reigniting the entrepreneurial spirit in Europe, disponibil online la http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri, 2013;
15. Comisia Europeana, Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, Entrepreneurship 2020 Action Plan, Reigniting the entrepreneurial spirit in Europe, disponibil online la 
http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2012:0795:FIN:EN:PDF, 2013;
16. Comisia Europeana/EACEA/Eurydice, Educatia antreprenoriala in scolile din Europa. Raport Eurydice. Luxemburg: Oficiul pentru publicatii al Uniunii Europene, 2016;
17. Cordellier, S., (coordonator), Mondializarea dincolo de mituri, Bucuresti: Editura Trei, 2001;
18. Curry, J.E., Elemente de Marketing International, Bucuresti: Editura Teora, 2001;
19. Drucker, P., The next society: a survey of the near future, The Economist, 361 (8246), 2001;
20. Foss, L., Gibson, D., The entrepreneurial university: context and institutional change, Galkina, T., Chetty, S., 2015, Effectuation and networking of internationalizing Smes, Manag Int Rev 55:647- 676, 2015;
...


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!