Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament

Proiect
8.7/10 (3 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 42 în total
Cuvinte : 9667
Mărime: 252.62KB (arhivat)
Publicat de: Ina Butnaru
Puncte necesare: 10

Extras din proiect

Lectia de antrenament sportiv : tipologie, structura, continut

Din punct de vedere pedagogic este „ o veriga ” a microciclurilor de antrenament care rezolva obiective dintre cele mai diferite, in functie de perioada de pregatire si componenta antrenamentului abordata.

Lectia de antrenament sportiv, ca de altfel orice lectie, implica operatii de design ( de proiectare ), de prefigurare a ceea ce trebuie obtinut la sfarsitul ei si, fara indoiala la sfarsitul celorlalte unitati structurale ale antrenamentului sintetizate intr-un anumit nivel de dezvoltare a capacitatii de performanta. Indeplinirea acestui obiectiv implica strategii diferite de la o perioada la alta, de la o etapa la alta, de la mz.c. la m.z.c. si de la un microciclu la altul. Din acest motiv obiectivele lectiilor de natrenament sunt in cele mai dese cazuri linii precizate si pentru indeplinirea lor antrenorii cauta cele mai potrivite solutii organizatorice, metodice si stimuli de realizare. Neandeplinirea obiectivelor unei lectii se repercuteaza negativ asupra rezultatului final.

Indeplinirea obiectivelor lectiei de antrenament sportiv a determinat si stabilirea pentru acestea a unor durate diferite, la latitudinea antrenorului, care foloseste atat timp cat este necesar pentru realizarea scopurilor programate.

Pe parcursul lecţiei, de multe ori se intervine modificându-se chiar forma de organizare, criteriul fiind reacţia imediată a organismului sportivului. Această elastidîaîe a lecţiei de antrenament sportiv îi conferă caracteristici care o diferenţiază uneori fundamental de lecţia de educaţie fizicâ.

Referitor la structură, considerăm că, la modul general, se poate

discuta de trei părţi ale lecţiei de antrenament sportiv şi anume:

- Partea introductivă cuprinde aspectele organizatorice, condiţiile de lucru, precizări privind conţinutul activităţii şi încălzirea organismului (pregătirea pentru efort). Menţionăm că ea poate fi standardizată în funcţie de probă (în cazul poliatloanelor), de nivelul de pregătire, de mediul ambiant etc. şi individualizatâ în funcţie de particularităţile adaptative.

Lectiile de antrenament trebuie sa inceapa cu adunarea sportivilor, controlul prezentei (in special in sporturile de echipa) si explicarea obiectivelor. Introducerea va dura 3-5 minute (adesea ceva mai mult in cazul incepatorilor) depinzand de durata explicatiilor. Incalzirea nu cuprinde numai exercitii fizice pe care le efectueaza sportivul, ci si mijloace ajutatoare cum sunt masajul si automasajul favorizant al circulatiei sangvine, mobilizator, mijloace de pregatire psihologica (antrenament mintal, autosugestie), precum si alte mijloace care sa favorizeze intrarea in efortul programat in lectie.

- Partea fundamentală, in care se realizează obiectivele programate pentru lecţia respectivă. în această parte, diversitatea mijloacelor şi măsurilor organizatorice este practic, nelimitată. Aici se programează repetări m condiţii analogice şi modelate după concurs, întreceri cu adversari diferiţi, verificări prin probe de control, învăţarea de noi procedee sau corectâri ale acestora, abordarea unor componente ale antrenamentului, pregătire integralâ şi altele. Partea fnndamentală constituie esenţa lecţiei de antrenament sportiv şi în acelaşi timp desemnează tipul acesteia.

Incalzirea reprezinta pregatirea fiziologica si psihologica pentru sarcinile de antrenament care urmeaza. Pentru atingerea unei stari de eficienta fiziologica inalta este necesar un anumit timp. Scopul incalzirii este de a atinge sau de a se apropia de aceasta stare inainte de inceperea antrenamentului propriu-zis sau a competitiei.

Preview document

Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 1
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 2
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 3
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 4
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 5
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 6
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 7
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 8
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 9
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 10
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 11
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 12
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 13
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 14
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 15
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 16
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 17
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 18
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 19
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 20
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 21
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 22
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 23
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 24
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 25
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 26
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 27
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 28
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 29
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 30
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 31
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 32
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 33
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 34
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 35
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 36
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 37
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 38
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 39
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 40
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 41
Contribuții Privind Structura și Conținutul Lecției de Antrenament - Pagina 42

Conținut arhivă zip

  • Contributii Privind Structura si Continutul Lectiei de Antrenament.doc

Alții au mai descărcat și

Experiment privind dezvoltarea rezistenței la juniorii de 17-18 ani, în fotbal

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. Gradul de actualitate şi importanţa practică a temei Fotbalul de performanţă cunoaşte o puternică dezvoltare, atât...

Dezvoltarea Calităților Motrice

CAPITOLUL I. ARGUMENTAREA TEORETICĂ I.1.Actualitatea şi importanţa studiului Importanţa temei cercetate se desprinde din faptul că artele...

Rolul psihologului în sportul de performanță

INTRODUCERE „Mi se părea un lucru minunat să ştii, despre orice lucru, care e cauza pentru care ia fiinţă, pentru care piere, pentru care este....

Studiu Privind Optimizarea Strategiei de Selecție și Organizarea Grupelor de Începătoare Fete în Jocul de Volei

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. CARACTERISTICILE VOLEIULUI DE PERFORMANŢĂ Odată cu extinderea ariei de practicare şi creşterea popularităţii la...

Elaborarea unui plan cadru de pregătire fizică la grupele de juniori

CAPITOLUL I Fundamentarea teoretică şi ştiinţifică a lucrării 1.1. Scurt istoric privind evoluţia jocului de fotbal Fotbalul, este jocul...

Dezvoltarea rezistenței

Dezvoltarea calităţilor motrice Realizarea obiectivelor educaţiei fizice şcolare este po¬sibilă numai dacă se urmăreşte în mod sistematic...

Rezistența - Calitate Motrică de Bază

Capitolul 1. Rezistenţa – calitate motrică de bază Dacă depunem un efort susţinut determinăm apariţia unei senzaţii de disconfort care produce în...

Formele de manifestare a rezistenței și metodele sale de dezvoltare în baschet

Am să încep lucrarea de faţă cu definiţiile rezistenţei aşa cum au fost ele enunţate de-a lungul timpului de către specialişti din domeniul...

Te-ar putea interesa și

Metodica cercetării

CURS I PROBLEME GENERALE ALE METODOLOGIEI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE Caracteristici şi tendinţe actuale Ştiinţa este un fenomen evident şi dominant...

Ai nevoie de altceva?