Studiu experimental privind optimizarea vitezei în lecția de educație fizică la elevii de clasa a V-a

Proiect
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 792
Mărime: 39.89KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Motivarea alegerii temei

În studiul pe care l-am realizat, mi-am propus să demonstrez și șă confirm necesitatea și beneficiul unui program de exerciții în ceea ce privește optimizarea vitezei la elevii din clasa a V-a.

Calitatea motrică viteza este definită ca fiind „capacitatea organismului uman de a executa acte sau acțiuni motrice, cu întregul corp sau numai cu anumite segmente (părți) ale acestuia într-un timp cât mai scurt, cu rapiditate (repeziciune, iuțeală) maximă, în funcțiile de condițiile existente” .

Am ales această temă deoarece viteza este o calitate motrică cu o importanță deosebită și extrem de utilă în activitatea fizică, atât singură dar și corelată cu alte calități motrice, iar ca metodă pentru dezvoltrea acesteia am ales exersarea. Pentru cei care practică diferite ramuri sportive este imperios necesar un nivel bun al calității acestei calități motrice deoarece favorizează învătarea, consolidarea și perfercționarea procedeelor tehnico-tactice.

Scop

- studierea eficienței dezvoltării vitezei la elevii din clasa a V-a,

- desfășurarea unui experiment conceput astfel încât sa ne ofere informații despre modul de dezvoltare a vitezei, importanța și rolul acesteia în lecțiile de educație fizică,

- stabilirea critică a nivelului randamaentului ca urmare a experimentului, pentru demonstrarea eficienței mijloacelor și probelor folosite

Ipoteze

Ca urmare a folosirii unui set de metode și mijloace se va obține o îmbunătățire semnificativă a indicilor de dezvoltare a vitezei

Odată ce nivelul vitezei este îmbunătățit se vor realiza rezultate mult mai bune în activitatea orei de educașie fizică.

Condițiile de desfășurare a expeimentului

Experimentul s-a desfășurat la „Liceul Tehnologic Nicanor Moroșan” din Pîrteștii de Jos, județul Suceava, pe semestrului 1, unde pentru experiment am folosit clasa a V-a.

Fiind o singură clasă am împărțit-o în doua grupe, Grupa A care a fost și grupa experiment și Grupa B care a fost grupa de control. Grupele au fost formate astfel încât numărul de fete și baieți care aparțineau Grupei A sa fie aproximativ egal cu cel al Grupei B. Efectivulul a fost de 22 de elevi adică două grupe a cate 11 elevi.

Conținutul experimentului

Acest experiment a constat în elaborarea și aplicarea unui set de mijoace pentru dezvoltarea vitezei la grupa de experment pe parcursul semetrului 1 al anului școlar 2018-2019.

Mai concret, la toate lecțiile care au fost desfașurate în această perioadă la clasa a V-a un interval de 10-15 minute a fost alocat Grupei A pentru dezvoltarea vitezei generale și a celei specifice.

La Grupa B, grupa de control, numărul de lecții a fost identic cu cel al Grupei A, doar că aici nu s-a acordat o deosebita atentie dezvoltării vitezei.

Preview document

Studiu experimental privind optimizarea vitezei în lecția de educație fizică la elevii de clasa a V-a - Pagina 1
Studiu experimental privind optimizarea vitezei în lecția de educație fizică la elevii de clasa a V-a - Pagina 2
Studiu experimental privind optimizarea vitezei în lecția de educație fizică la elevii de clasa a V-a - Pagina 3
Studiu experimental privind optimizarea vitezei în lecția de educație fizică la elevii de clasa a V-a - Pagina 4
Studiu experimental privind optimizarea vitezei în lecția de educație fizică la elevii de clasa a V-a - Pagina 5
Studiu experimental privind optimizarea vitezei în lecția de educație fizică la elevii de clasa a V-a - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Studiu experimental privind optimizarea vitezei in lectia de educatie fizica la elevii de clasa a V-a.docx

Alții au mai descărcat și

Particularități ale Învațării Motrice în Lecțiile de Educație Fizică și Sport la Nivelul Învățămantului Gimnazial

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1 EDUCAŢIA FIZICÃ ŞI SPORTIVÃ COMPONENTÃ FUNDAMENTALÃ A EDUCAŢIEI GENERALE În comunităţile primitive de pe teritoriul...

Dezvoltarea Calităților Motrice

CAPITOLUL I. ARGUMENTAREA TEORETICĂ I.1.Actualitatea şi importanţa studiului Importanţa temei cercetate se desprinde din faptul că artele...

Experimentarea Folosirii unor Metode și Procedee Metodice pentru Dezvoltarea Vitezei la Elevii de Ciclu Gimnazial

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Educaţia fizica si sportul scolar reprezintă activităţi de interes major, prin practicarea cărora se urmareste întărirea...

Atletismul

CAPITOLUL I I.1. SCURT ISTORIC AL ATLETISMULUI Atletismul este definit ca un „sistem de exercitii realizat sub forma alergarilor, sariturilor si...

Studiu cu Privire la Metodica Dezvoltării Calităților Motrice în Lecția de Educație Fizică Ciclul Gimnazial - Clasa a-v-a prin Mijloace Specifice Jocului de Baschet

1.SCURT ISTORIC AL JOCULUI DE BASCHET În anii anteriori apariției si introducerii jocului de baschet, activitatea sportivă in sălile de sport era...

Atletismul - jocuri de mișcare și ștafete specifice

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1 IMPORTANŢA ŞI ACTUALITATEA TEMEI ÎN LITERATURA DE SPECIALITATE Calităţile sau însuşirile sunt proprietăţi ce privesc...

Dezvoltarea Calităților Motrice la Fotbaliști

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1 Consideraţii generale Activităţile de educaţie fizică şi sport se precizează sub forme foarte variate, atât a...

Contribuții cu Privire la Eficientizarea Antrenamentelor de Culturism prin Raționalizarea Metodelor și Mijloacelor Specifice

Capitolul 1. Introducere 1.1. Importanţa temei şi actualitatea Acum, când ne aflăm in secolul XXI şi există mai mult de 30 de milioane de...

Ai nevoie de altceva?