Extras din proiect
Motivarea alegerii temei
În studiul pe care l-am realizat, mi-am propus să demonstrez și șă confirm necesitatea și beneficiul unui program de exerciții în ceea ce privește optimizarea vitezei la elevii din clasa a V-a.
Calitatea motrică viteza este definită ca fiind „capacitatea organismului uman de a executa acte sau acțiuni motrice, cu întregul corp sau numai cu anumite segmente (părți) ale acestuia într-un timp cât mai scurt, cu rapiditate (repeziciune, iuțeală) maximă, în funcțiile de condițiile existente” .
Am ales această temă deoarece viteza este o calitate motrică cu o importanță deosebită și extrem de utilă în activitatea fizică, atât singură dar și corelată cu alte calități motrice, iar ca metodă pentru dezvoltrea acesteia am ales exersarea. Pentru cei care practică diferite ramuri sportive este imperios necesar un nivel bun al calității acestei calități motrice deoarece favorizează învătarea, consolidarea și perfercționarea procedeelor tehnico-tactice.
Scop
- studierea eficienței dezvoltării vitezei la elevii din clasa a V-a,
- desfășurarea unui experiment conceput astfel încât sa ne ofere informații despre modul de dezvoltare a vitezei, importanța și rolul acesteia în lecțiile de educație fizică,
- stabilirea critică a nivelului randamaentului ca urmare a experimentului, pentru demonstrarea eficienței mijloacelor și probelor folosite
Ipoteze
Ca urmare a folosirii unui set de metode și mijloace se va obține o îmbunătățire semnificativă a indicilor de dezvoltare a vitezei
Odată ce nivelul vitezei este îmbunătățit se vor realiza rezultate mult mai bune în activitatea orei de educașie fizică.
Condițiile de desfășurare a expeimentului
Experimentul s-a desfășurat la „Liceul Tehnologic Nicanor Moroșan” din Pîrteștii de Jos, județul Suceava, pe semestrului 1, unde pentru experiment am folosit clasa a V-a.
Fiind o singură clasă am împărțit-o în doua grupe, Grupa A care a fost și grupa experiment și Grupa B care a fost grupa de control. Grupele au fost formate astfel încât numărul de fete și baieți care aparțineau Grupei A sa fie aproximativ egal cu cel al Grupei B. Efectivulul a fost de 22 de elevi adică două grupe a cate 11 elevi.
Conținutul experimentului
Acest experiment a constat în elaborarea și aplicarea unui set de mijoace pentru dezvoltarea vitezei la grupa de experment pe parcursul semetrului 1 al anului școlar 2018-2019.
Mai concret, la toate lecțiile care au fost desfașurate în această perioadă la clasa a V-a un interval de 10-15 minute a fost alocat Grupei A pentru dezvoltarea vitezei generale și a celei specifice.
La Grupa B, grupa de control, numărul de lecții a fost identic cu cel al Grupei A, doar că aici nu s-a acordat o deosebita atentie dezvoltării vitezei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu experimental privind optimizarea vitezei in lectia de educatie fizica la elevii de clasa a V-a.docx