Cuprins
- CAPITOLUL I ARGUMENT.pag 1
- CAPITOLUL II PARTI COMPONENTE.pag 3
- CAPITOLUL III INTRETINERE.pag 6
- CAPITOLUL IV VERIFICARE SI REGLEREA RELEELOR DE COMANDA.pag 8
- CAPITOLUL V DEFECTE,CAUZE,MOD DE REMEDIERE.pag 9
- CAPITOLUL VI NORME DE TEHNICA A SECURITTATII MUNCII.pag 11
- BIBLIOGRAFIE
- ANEXE
Extras din proiect
Capitolul I Argument
La autoturismul DACIA sunt montate in instalatia electrica relee de comanda, care ajuta la alimentarea receptoarelor de puteri si curenti relativ mari ca, de axemplu, farurile, claxoanele, unele electromotoare etc.
Prin introducerea releelor de comanda, valoarea curentului prin contactele intreruptorului si prin circuitul de comanda, se reduce la valori mai mici de 0,5 A. Curentul circuitului principal de alimentare a receptoarelor trece prin contactele releului, care sunt calculate pentru curenti de ordinul 15-25 A. Prin aceasta se inlatura uzura si deteriorarea contactelor intreruptoarelor , se micsoreaza caderile de tensiune si se realizeaza economie de materiale . In plus releele de comanda rezolva o serie de probleme privind incalzirea , izolarea, micsorarea conductoarelor etc. In principal toate releele de pe autoturism sunt asemanatoare diferindu-se prin parametrii electrici ai bobinajului(6V,12V,si 24V), valoarea curentului , numarul de circuite (2sau3), numarul de borne(3,4 sau 5)si pozitia contactelor in stare de repaus (de nefunctionare).
Cele mai utilizate relee de comanda sunt cele cu patru borne si doua circuite si anume :
1. CIRCUITULPRINCIPAL: respectiv, prin contactele releului, contacul mobil, prin intermediul armaturii mobile si al jugului , se racordeaza la borna 30, iar contactul fix prin intermediul suportului fix, se racordeaza la borna 87.Valoarea curentului prin acest circuit care alimenteaza receptorii respectivi este de ordinul 15- 25 A.
2. CIRCUITUL DE COMANDA: Sau circuitul prin infasurarea de excitatie, ale carei capete se racordeaza la 85 si 86 ; Valoarea curentului prin acest circuit , cat si prin contactele intreruptorului respectiv , este de ordinul 0,3-0,5A.
Releele care se gasesc in instalatia electrica a automobilului DACIA sunt urmatoarele :
. Releul tip PC-527
. Releul tip1615
. Releul tip1651
. Divizor de tensiune tip 1660
. Releul tip1616
. Releul tipPC-702
. Releul tipPC-528
CAPITOLUL II PARTI COMPONENTE
Releul tip Pc-491 de semnalizare optic cu fir rezistiv este format din placa suport din material izolant stratificat, pe care se fixeaza borna de sustinere pe care se sudeaza prin puncte miezul electromagnetului. Inceputul infasurarii este lipit la bornaL, iar sfarsitul la consola respectiv contactul fix.
Releul are doua perechi de contacte: o pereche de contacte principale, care comanda lampile de semnalizare a schimbarii directiei, iar cealalta perche de contacte auxiliare, comanda lampa de control de la bord. Contactele se executa din argint-cupru, argint-magneziu sau paldium.
In paralel cu contactele se afla rezistenta din microm blanc, avand valoarea de 10&; unul dintre capetele rezistentei se leaga la consola, iar celalat capat trece printr-o bucsa din sticla si se continua cu firul cald rezistiv, care se sudeaza la armatura mobila. Acest capat al rezistentei, in stare rece, este tensionat de firul cald, care departeaza armatura mobila de miez. Armaturile mobile sunt tinute la distanta fata de miez cu ajutorul lamelelor arc. Forta de tensionare a firului rezistiv variaza invers proportional cu starea de incalzire a acestuia, provocata de punerea lui sub tensiune.
Releul tip Pc-702de comanda a lampii de indicare a incarcarii bateriei de acumulatoare este asemanator cu releul descris mai sus, cu deosebirea ca in pozitie de repaus contactele acestuia stau inchise.
Releul tip Pc-528 de comanda a claxoanelor este realizat din cu doua circuite si trei borne si anume:
. Borna 1 corespunde cu inceputul infasurarii de axcitatie si respective cu armatura mobila cu contact. Prin aceasta borna se face alimenterea cu curent din instalatie.
. Borna 3 corespunde cu sfarsitul infasurarii de axcitatie si se racordeaza la masa prin intermediul intreruptorului de la volan.
. Borna4corespunde cu contactul fix; prin aceasta borna se alimenteaza prin contactele inchise ale releului claxoanelor .
Releele de comanda cu trei circuite si cinci borne, ca de exemplu releul tip 1615 de indicare a incarcarii bateriei de acumulatoare care echipeaza autocamioanele Roman, are o constructie asemanatoare, cu deosebirea ca este prevazut cu un al doilea contact fix, al carui suport se racordeaza la borna 07a. Contactul dublu al armaturii mobile este situat intre cele doua contacte fixe putand astfel alimenta doua circuite principale.
Preview document
Conținut arhivă zip
- anexa 6.doc
- anexa 1.doc
- Anexa 2.doc
- Anexa 3.doc
- Anexa 4.doc
- anexa5.doc
- Bibliografie.doc
- pag123.doc.doc
- Relee Auto.doc