Terminale de telecomunicații

Proiect
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Electronică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 29 în total
Cuvinte : 4919
Mărime: 1.16MB (arhivat)
Publicat de: Gheorghe C.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Chisar Gheorghe

Cuprins

  1. Introducere 4
  2. 1. Aparate telefonice 7
  3. 1.1. Funcţiile aparatelor telefonice 7
  4. 1.2. Elemente componente ale aparatelor telefonice 7
  5. 1.3. Scheme de aparate telefonice 9
  6. 1.4. Instalarea şi întreţinerea aparatelor telefonice 15
  7. 2. Interfeţe utilizator-reţea ISDN (reţea digitală cu integrarea serviciilor – Integrated Services Digital Network) 18
  8. 2.1. Tipuri de utilizatori ISDN (Integrated Services Digital Network) 18
  9. 2.2. Configuraţii de referinţă 19
  10. 3. Terminale ISDN (Integrated Services Digital Network) 21
  11. 3.1. Terminale telefonice ISDN (Integrated Services Digital Network) 21
  12. 3.2. Terminal multifuncţional ISDN (Integrated Services Digital Network) 22
  13. 3.3. Terminal multimedia ISDN (Integrated Services Digital Network) 23
  14. Bibliografie 25
  15. Anexe 26

Extras din proiect

Introducere

CELULARUL

Concetăţenii noştri au în casă, în medie, un telefon mobil. Dacă ne luăm după datele furnizate de operatorii de telefonie mobilă, unul din doi români are celular, fie cu abonament, fie pe cartelă.

Mai tot românul are celular. Dacă la începuturile telefoniei mobile pe piaţa noastră, a avea mobil era un lux sau un moft, acum a ajuns o necesitate, dar şi o dependenţă.

UN MOBIL DE FAMILIE.

Conform sondajului CURS, în casa unui român este în medie un telefon mobil. În cazul familiilor mai tinere, între 18 şi 30 de ani, numărul de telefoane din gospodărie ajunge la 1,8, în timp ce bătrânii nu au fost convinşi încă, dovada fiind că au rareori un telefon în gospodărie. Cu toate acestea, estimările pentru anii următori arată că rata de penetrare a telefoniei mobile la noi în ţară va fi de peste 70% la sfârşitul lui 2006. În lume, trei miliarde de persoane vor utiliza serviciile de telefonie mobilă în 2008, dublul numărului de clienţi de astăzi. Piaţa telefoniei va atinge 635 miliarde de euro in acelaşi an, faţă de suma de 400 de miliarde înregistrată in 2004.

PREŢURI MICI.

Dacă e să vorbim, în schimb, de cei care au telefon cu abonament sau cu cartela, românii sunt împărţiţi. Dacă tinerii au preponderent mobil cu abonament, dar şi o cartelă – în cele mai multe cazuri la mai mulţi operatori de telefonie mobilă –, românii de peste 55 de ani utilizează telefoanele cu abonament într-o proporţie mică, dar şi pe cele cu cartelă.

Ca urmare, tendinta pieţei atât româneşti, dar si internaţionale este de saturaţie. Aşadar, pentru a atrage clienţi în ţări mai puţin dezvoltate – cum este şi cazul României – producătorii de telefoane mobile trebuie să ofere preţuri foarte scăzute.

1,1

telefoane mobile sunt în medie în casa unui român. Tinerii au mai multe celulare şi vorbesc de mai mulţi bani pe mobil decât pe fix.

CINE VORBEŞTE MAI MULT

Femeile vorbesc mai mult la telefonul mobil decat bărbaţii. Acesta este, conform sondajului CURS, un mit, ţinând cont că un bărbat plăteşte în medie 1.250.000 de lei vechi factură lunară la telefon, în timp ce o femeie vorbeşte de aproape un milion de lei. Românii cu vârste între 18 şi 30 de ani scot din buzunar considerabil mai mult decât cei peste 55 de ani. Mai exact, tinerii dau lunar circa 1.500.000 de lei la factura mobilului, în timp ce persoanele mai în vârstă plătesc in jur de 500.000 de lei.

LA TACLALE FĂRĂ FIR

Barbaţii din România vorbesc în medie trei ore pe lună la mobil, în timp ce femeile numai două. Atât reprezentanţii sexului tare, cât şi cei ai celui frumos petrec însă puţin peste o oră pe lună lungindu-se la vorbă la telefonul fix. Deja de anul trecut românii s-au obişnuit cu noua generaţie de telefonie, respectiv 3G. Asta o dovedesc şi statisticile, care arată că ponderea apelurilor de voce, de 88% în 2003, a scăzut la 74% în 2005, iar serviciile de transfer de date, serviciile de divertisment şi cele de informare au crescut de la 3 la 10 procente din utilizarea telefoanelor mobile.

Dezvoltarea explozivă a telecomunicaţiilor în ultimele decenii a fost însoţită de modificări multiple şi importante în tehnologiile de telecomunicaţii. Au apărut reţele de telecomunicaţii noi, au fost dezvoltate servicii noi de telecomunicaţii. Dintre aceste modificări sunt considerate a fi esenţiale:

- tehnologia comutaţiei digitale (dezvoltată după 1970) care a asigurat suportul pentru integrarea serviciilor de voce, date şi imagini. Aceasta a dus la dezvoltarea ISDN, care a permis dezvoltarea şi diversificarea serviciior de telecomunicaţii prin introducerea reţelei de semnalizare (SS7) şi a reţelelor inteligente (IN);

- tehnologiile comunicaţiilor mobile (apărute după 1980) care au permis asigurarea comunicaţiilor oricând şi oriunde între orice persoane, realizate de sistemele de comunicaţii mobile, dintre care se remarcă în mod deosebit GSM (sistem global pentru comunicaţii mobile), UMTS ( sistem universal pentru telecomunicaţii mobile), IMT;

- internetul (dezvoltat după 1990) care a cunoscut o dezvoltare rapidă şi a creat o lume nouă, o societate informatică al cărei potenţial este departe de a fi utilizat în întregime.

Piaţa de servicii de telecomunicaţii a impus în mare parte aceste inovaţii în telecomunicaţii. Se impune deja adaptarea reţelelor de telecomunicaţii la cerinţele utilizatorilor privind integrarea serviciilor, crearea unei reţele globale care să asigure unui utilizator acces la orice serviciu, mobilitate şi independenţă de terminal.

Preview document

Terminale de telecomunicații - Pagina 1
Terminale de telecomunicații - Pagina 2
Terminale de telecomunicații - Pagina 3
Terminale de telecomunicații - Pagina 4
Terminale de telecomunicații - Pagina 5
Terminale de telecomunicații - Pagina 6
Terminale de telecomunicații - Pagina 7
Terminale de telecomunicații - Pagina 8
Terminale de telecomunicații - Pagina 9
Terminale de telecomunicații - Pagina 10
Terminale de telecomunicații - Pagina 11
Terminale de telecomunicații - Pagina 12
Terminale de telecomunicații - Pagina 13
Terminale de telecomunicații - Pagina 14
Terminale de telecomunicații - Pagina 15
Terminale de telecomunicații - Pagina 16
Terminale de telecomunicații - Pagina 17
Terminale de telecomunicații - Pagina 18
Terminale de telecomunicații - Pagina 19
Terminale de telecomunicații - Pagina 20
Terminale de telecomunicații - Pagina 21
Terminale de telecomunicații - Pagina 22
Terminale de telecomunicații - Pagina 23
Terminale de telecomunicații - Pagina 24
Terminale de telecomunicații - Pagina 25
Terminale de telecomunicații - Pagina 26
Terminale de telecomunicații - Pagina 27
Terminale de telecomunicații - Pagina 28
Terminale de telecomunicații - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Terminale de Telecomunicatii.doc

Alții au mai descărcat și

Monitorul

O clasificare sumara a monitoarelor ar putea fi dupa unul din criteriile : a) dupa culorile de afisare -monitoare monocrome (afiseaza doar doua...

Stabilizator de Tensiune

3. Functionarea În general, pentru realizarea stabilizatoarelor de tensiune se folosesc proprietatile diodelor. Cel mai simplu tip de...

Te-ar putea interesa și

Creșterea Performanțelor Centralei Telefonice Topex 1000D

INTRODUCERE În domeniile tehnice care au impulsionat dezvoltarea societăţii informaţionale, calculatoare, comunicaţii şi microelectronică,...

Studiu de Caz - SC Mobifon SA

Introducere Un cuvânt lung şi care cam zgârâie urechile - liberalizarea - denumeşte totuşi unul dintre cele mai importante evenimente economice...

Auditul calității

1. Cadrul conceptual si metodologia auditului calitatii. 1.1.Elemente de definire ale auditului calitatii. In domeniul managementului calitatii,...

Terminale în telecomunicații - aparate telefonice

Argument Stiinta este un ansamblu de cunostinte abstracte si generale fixate intr-un sistem coerent obtinut cu ajutorul unor metode adecvate si...

Marcajul European

CUVÂNT INTRODUCTIV Una dintre pietrele de temelie ale Uniunii Europene este comerţul liber, dar practicarea sa în cadrul unei pieţe globale unice...

Ambalarea și marcarea mărfii

Ambalarea si marcarea marfii reprezinta operatiuni importante care contribuie la o buna functionare a procesului logistic international. Ambalarea...

Managementul Calității

Definiti tara care si-a facut din calitate un tel suprem, inregistrand in scurt timp succese notabile in acest domeniu? Variante de raspuns:...

Certificarea și Evaluarea Conformității

1. Cadrul conceptual al certificării conformităţii La începutul anilor '90, factorii de decizie din ţările membre ale Uniunii Europene au realizat...

Ai nevoie de altceva?