Proiectarea un Sistem de Actionare pentru un Ascensor de Persoane de Mare Viteza

Extras din proiect Cum descarc?

TEMA DE PROIECTARE
Se va proiecta un sistem de actionare (SAE) pentru un ascensor de persoane de mare viteza situat intr-un imobil public avand urmatoarele date:
in care:
gr - numarul grupei: 143 n - numarul de ordine afectat studentului.= 22.
Ciclul tipic al ascensorului este descris de statiile de oprire si numarul de persoane care raman in ascensor intre doua statii. Tabelul de mai jos contine etajele la care se afla statiile ciclului, Ne si numarul de persoane Np dintre statii.
Statia Np Ne
10 10
Parter 10 0
Statia 1 -2 2
Statia 2 -2 6
Statia 3 -6 10
Parter 0 0
Dimensiunile si masa cabinei sunt date in tabelul de mai jos:
Np a b h Masa [kg]
10 1400 1400 2100 700
a - latimea frontala spre usi, Inaltimea palierului cladirii: 4m
b - adancimea cabinei, Timp de stationare in statii: 10 secunde
h - inaltimea ei. Timp de stationare la parter: 20 secunde
Proiectul va contine:
1. Calculul mecanic strict necesar schemei cinematice;
2. Diagramele de drum pentru un ciclu tipic complet;
3. Diagramele de momente ;
4. Calculul cuplului echivalent ;
5. Alegerea motorului de actionare si verificarea lui;
6. Alegerea convertorului bidirectionalcu curenti de circulatie si dimensionarea bobinelor de filtrare-limitare a curentiilor de circulatie ;
7. Schema de forta ;
8. Schema de reglare si simularea functionarii ei.
NOTIUNI INTRODUCTIVE
Schema de principiu:
Ascensoarele sunt instalatii de transport pe verticala a persoanelor si materialelor. Cabinele de transport pentru persoane sau platformele special construite pentru materiale sunt ghidate in miscarea lor de glisiere dispuse lateral, pe ambele parti ale dispozitivului de transport si a contragreutatii. Energia mecanica necesara transportului pe verticala poate fi asigurata prin dispozitive hidraulice, sau printr-un sistem de actionare electrica destinat conversiei electromecanice a energiei si controlului conversiei si miscarii. Subiectul prezentului indrumar de proiectare este ascensorul electric
Schema cinematica a unui ascensor "clasic", cu sala a masinii de actionare si reductor plasat intre roata de frictiune si motor este prezentata in Fig 1.1. Modificarile efectuate pentru a elimina spatiul salii masinii nu afecteaza esenta schemei cinematice, adica actionarea cu roata de frictiune si contragreutate, faptul ca toate masele in miscare au aceeasi viteza liniara.
Atat in timpul deplasarii cat si al stationarii ascensoarele trebuie sa asigure protectia persoanelor sau a materialelor transportate. Persoanele transportate sunt protejate de cabine care circula intr-un put construit special pentru adapostirea ascensorului. Forta de tractiune este asigurata de o roata de frictiune pe care sunt dispuse mai multe cabluri in paralel. Acestea sunt fixate la un capat de partea superioara a cabinei, iar la capatul opus de partea superioara a contragreutatii. In general, pentru un numar de etaje mediu, 20-30, nu exista un cablu de egalizare a sarcinii dispus intre partea inferioara a cabinei si partea inferioara a contragreutatii. Actionarea rotii de frictiune (RF) se face de catre un motor electric prin intermediul unui reductor cu melc si roata melcata cere permite miscarea cabinei numai din spre motor (cabina suspendata prin cablurile de tractiune nu ar trebui sa se deplaseze in cazul de avarie al motorului electric nealimentat).
Accesul de la cabina spre palierul statiei de destinatie (sau in sens invers, de la palier spre cabina) se face prin usa de acces a cabinei si prin usa metalica a putului ascensorului spre palier. Ambele usi au contacte de sesizare a pozitiei inchis-deschis, iar usa metalica dintre palier si put are si un zavor care impiedeca accesul persoanelor spre put daca ascensorul nu s-a oprit la palierul respectiv, cand zavorul este deschis. Oprirea cabinei in dreptul usii este asigurata de sistemul de comanda care corespunde structural unui sistem de pozitionare. Pentru protectia persoanelor si a incarcaturii sunt prevazute numeroase dispozitive de siguranta a caror buna functionare este verificata si controlata in permanenta.
Comanda data ascensorului se executa numai daca avem confirmarea ca toate usile sunt inchise, toate zavoarele sunt in pozitie inchis, cabina se gaseste in fata usii unui palier si daca in cazul comenzii emise din cabina contactul de podea este inchis, adica exista realmente in cabina o persoana care poate comanda liftul. Daca la coborare viteza cabinei depaseste viteza maxima cu mai mult de 40%, se declanseaza sistemul de franare-oprire a cabinei: intre glisiera si dispozitivul de ghidare al cabinei se insereaza mecanic (se presupune ca sistemul de comanda electrica este in avarie) pene de franare cu efort progresiv. Daca glisiera, penele si ghidajul cabinei rezista, cabina se opreste din caderea libera. Pentru ascensoarele asezate deasupra unor spatii circulate (din motive de securitate


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectarea un Sistem de Actionare pentru un Ascensor de Persoane de Mare Viteza.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!