Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Electrotehnică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 61 în total
Cuvinte : 7436
Mărime: 657.50KB (arhivat)
Publicat de: Sabin Popovici
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA SPECIALIZAREA: ELECTROMECANICA

Cuprins

  1. Memoriu justifica-tiv 5
  2. 1. Analiza critică a soluţiilor existen-te 7
  3. 2. Alegerea elementelor de protec-tie 9
  4. 3. Studiul şi alegerea schemei de alimenta-re 11
  5. 4. Calculul si alegerea elementelor de protectie 12
  6. 5. Calculul electromagne-tic 15
  7. 5.1.Determinarea mărimilor de cal-cul 15
  8. 5.2.Calculul dimensiunilor principa-le 16
  9. 5.3.Înfăşurarea şi crestăturile statoru-lui 18
  10. 5.4. Înfăşurarea şi crestăturile rotorului bobi-nat 25
  11. 5.5.Tensiunea magnetomotoare pe o pereche de poli 30
  12. 5.6. Parametrii motorului asin-cron 35
  13. 5.6.1. Parametrii înfăşurării statoru-lui.. 35
  14. 5.6.2. Parametrii înfăşurării rotoru-lui.. 38
  15. 5.7.Calculul pierderilor şi randamentul motoru-lui 42
  16. 5.8.Calculul caracteristicilor M.A 48
  17. 6. Calculul mecanic al arbore-lui 51
  18. 6.1. Dimensionarea arbore-lui 51
  19. 6.2. Calculul săgeţii arbore-lui 56
  20. 6.3. Momentul de inerţie al rotoru-lui 60
  21. 7. Bibliogra-fie 61

Extras din proiect

Memoriu justificativ

Tema lucrării de diplomă este proiectarea unui motor asincron trifa-zat de înaltă tensiune cu rotor bobinat pentru acţionarea unei benzi tran-sportoare Calculul şi construcţia motorului se face pornind de la anumite date care să precizeze performanţele tehnice, constructive şi funcţionale ale motorului, pentru destinaţia cerută.

Gradul de protecţie, regimul de lucru şi mediul in care lucrează mo-torul au determinat alegerea tipului constructiv al acestuia. Astfel carcasa s-a adoptat ca fiind confecţionată din tablă laminate in construcţie sudată, pentru evacuarea căldurii din interiorul maşinii, în condiţiile impuse de mediu, s-a adoptat construcţia cu schimbător de căldură aer-aer montat pe partea superioară.

Această asociere, carcasa din laminate în construcţie sudată şi schimbător de căldură aer-aer detaşabil este avantajoasă din punct de ve-dere economic întucât carcasa este tipizată putând fi utilizată şi la con-strucţia motoarelor cu circuit de racire deschis.

Astfel, acelaşi tip de carcasă poate fi folosit pentru maşini cu grad de protectie IP 44 cât şi IP 23.

Având ân vedere puterea maşinii cât şi turaţia sa , s-a adoptat so-luţia scoaterii ansamblului inele port perii in exteriorul scuturilor maşinii. In acest mod se asigură o construcţie mai robustă cu un consum mai redus de oţel.

Un alt avantaj al soluţiei il constituie faptul că fiabilitatea izolaţiei este mult mărită.

În situaţia încorporării intre scuturi a ansamblului inele, rezidurile rezultate la contactele perii inele colectoare s-ar fi depus pe capetele fron-tale în înfăşurarea de înaltă tensiune a statorului ceea ce ar avea ca efect reducerea rigiditaţii dielectrice a acestuia.

Pentru asigurarea avacuării căldurii din cutia inele, s-a prevăzut un ventilator interior in aceasta cu ajutorul căruia se împiedică depunerile re-ziduale la contactul perii-inele colectoare.

Pentru evacuarea căldurii din interiorul maşinii este prevâzut un ventilator interior care ventilează aerul prin interiorul maşinii şi prin ţevile racitorului aer-aer. Pe ax se găseşte un ventilator extern care în contracu-rent introduce aerul rece prin ţevile schimbătorului de căldură.

Circuitul magnetic al statorului este realizat din tole de oţel electro-tehnic cu grosimea de 0,5 mm izolat pe ambele parţi cu lacuri tereftalice sau siliconice,tolele obţinându-se prin ştanţare cu ajutorul unei matriţe bloc sau pas cu pas.

Circuitul magnetic este fixat in interior cu nervuri, la partea dinspre întrefier în crestături se găseşte dispusă înfăşurarea statorică. Avănd în vedere tensiunea de lucru a maşinii înfăşurarea statorului este realizată din bobine prefabricate prevăzute cu teacă izolantă din micafoliu.

Extremitaţile fazelor înfăşurării sunt scoase la izolator suport am-plasate in cutii de borne dispuse de obicei pe ambele părţi pentru a facilita conectarea acestora.

Circuitul magnetic al rotorului este realizat ca şi cel statoric din tole de oţel electrotehnic de 0,5 mm rezultate prin ştanţarea din interiorul tolei stator.

Înfăşurarea rotorului este de tip ondulată realizată din bare de cupru izolat cu email şi sticlă. Barele sunt semifabricate, introduse parţial în crestături şi apoi formate la cotele finale.

Preview document

Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 1
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 2
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 3
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 4
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 5
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 6
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 7
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 8
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 9
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 10
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 11
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 12
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 13
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 14
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 15
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 16
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 17
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 18
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 19
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 20
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 21
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 22
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 23
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 24
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 25
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 26
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 27
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 28
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 29
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 30
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 31
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 32
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 33
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 34
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 35
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 36
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 37
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 38
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 39
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 40
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 41
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 42
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 43
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 44
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 45
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 46
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 47
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 48
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 49
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 50
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 51
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 52
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 53
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 54
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 55
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 56
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 57
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 58
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 59
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 60
Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Înaltă Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Acționarea unei Benzi Trasportoare de Cărbune - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea unui Motor Asincron Trifazat de Inalta Tensiune cu Rotor Bobinat Pentru Actionarea unei Benzi Trasportoare de Carbune.docx

Alții au mai descărcat și

Studiul, Proiectarea și Simularea unui Generator Asincron cu Rotor în Scurtcircuit

Memoriu justificativ În ultimii ani se tot încearcă o trecere de la sectorul energetic al lumii deja existent, în general dominat de monopoluri cu...

Asincron Monofazat cu Poli Ecranați cu Monobobină

1. INTRODUCERE Prezentul proiect se referă la MOTORUL ASINCRON MONOFAZAT CU POLI ECRANAŢI , destinat diverselor utilizări în domeniul...

Proiectarea și simularea unei mașini asincrone trifazate cu rotor bobinat

Capitolul 1 1.1 Introducere (scurt istoric) Mașinile de curent alternativ se împart în două mari categorii: mașini sincrone și mașini asincrone....

Tehnologie de Fabricație a Motorului Asincron Trifazat cu Rotor în Scurtcircuit

Fabricarea maşinilor electrice reprezintă ramura de bază a industriei electrotehnice constructoare de generatoare electrice pentru industria...

Reglarea Automată a Nivelului

Elemente Arcuitoare Generalitati: Folosirea elementelor arcuitoare în constructia produselor electrotehnice este legata de principiul de...

Proiectarea motorului cu rotor cilindric excitat cu magneți de tip alnico

Sa se proiecteze un motor sincron cu magneti permanenti, cu caracteristicile : Cuplul nominal : MN = 4Nm ; Tensiunea nominala : UN = 380 Vef...

Calculul Electromagnetic al unui Motor Asincron Trifazat cu Rotorul în Scurtcircuit

Temă de proiectare Să se calculeze calculul electromagnetic al unui motor asincron trifazat cu rotorul in scurtcircuit cu următoarele date...

Sistemul de iluminat de siguranță

ARGUMENT Iluminat normal se refera la instalatiile utilizate zilnic,in conditii normale. Iluminatul de siguranta trebuie sa asigure evacuarea...

Ai nevoie de altceva?