Sistemul de Ungere

Cuprins proiect Cum descarc?

Rolul sistemului de ungere 
Lubrifianti folositi pentru ungerea motorelor si transmisiilor 
Frecarea in mecanismele motoarelor si conditiile de ungere
Procedee de ungere a motoarelor 
Constructia si functionarea pIrtilor componente 
Circuitul uleiului in sistem
Repararea sistemului de ungere 
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Procesul filtrarii (figura 4) consta in introducerea uleiului trimis de pompa de ulei, prin canalul 1 din corpul filtru lui, in carcasa 2 a acestuia. Uleiul inconjoara elmentul filtrant 3 si fiind impins de pompa, trece prin el, adica prin orificiile carcasei exterioare, apoi prin pliurile de hirtie poroasa, unde impuritatile sunt retinute si, in final, prin orificiile carcasei interioare ajunge in canalul central de colectare 4. De aici, se scurge in jos pe axul central 5 si trece prin canalul 6 spre radiatorui de ulei. 
Dupa racire, uleiul ajunge din nou in canalul 7 al corpului si isi urmeaza circuitul, prin canalul 8, spre locurile de ungere. 
Aceleasi supape 9 si 10 isi indeplinesc cu precizie rolul mentionat mai sus. 
Majoritatea filtrelor de ulei, de constructie moderna, sint caracterizate prin aceea ca elementul filtrant este nedemontabil, fixat intr-o carcasa din tabla impreuna cu care se monteaza pe corpul filtrului si care, dupa folo!sire, nu se mai recupereaza. Asemenea modele sint intilnite si la motoarele D-111, D-115, D-110, D-118.100 si D-2601. 
Supapa de siguranta este aseza!ta in acest caz in partea superioara a elementului filtrant. La partea lui inferioara se gaseste o supapa, care nu permite descarcarea de ulei a fil!trului in timpul cit motorul nu func!tioneaza. 
La motoarele D-131, sistemul de ungere este prevazut cu un filtru cu material filtrant, asemanator cu cel prezentat, cu deosebirea ca in jurul elementului filtrant de curatire se gaseste o sita de precuratire (pre!filtru), care periodic, in cadrul intre!tinerilor tehnice, se spala cu benzina sau cu petrol. 
Motoarele D-105 A sunt dotate cu doua filtre (in baterie), cu elemente filtrante din hartie poroasa, care exe!cuta curatirea uleiului in paralel.
....
Filtrele se construiesc in asa fel incit ele sa poata fi demontate cu usu!rinta pentru a li se inlocui elementele filtrante (in cazul celor din hirtie poroasa) sau sa se spele cele grosiere cu benzina sau petrol. Inlocuirea sau spalarea filtrelor se face periodic in cadrul intretinerilor tehnice. 
Majoritatea motoarelor executa si o filtrare centrifugala (figura 5) in spatiul din interiorul arborelui motor. In acet scop, uleiul care vine de la paliere este colectat intr-un spatiu cilindric 1 din interiorul manetoanelor, inchis cu dopul 2. Datorita fortei centrifuge, impuritatile mai grele sunt pro!iectate si retinute pe partea opusa, dinspre exterior. Uleiul curatit intra prin teava de colectare 3 si ajunge la fusul maneton, ungindu-l in contactul cu cuzinetul bielei. 
Dupa o perioada de functionare, impuritatile se acumuleaza in acest spatiu. Evacuarea lor se poate face numai atunci cind se demonteaza arbo!rele motor, adica odata cu executarea reparatiilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul de Ungere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!