Transportor cu Bandă

Proiect
8.2/10 (5 voturi)
Domeniu: Electrotehnică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 36 în total
Cuvinte : 5446
Mărime: 273.75KB (arhivat)
Publicat de: Consuela Pal
Puncte necesare: 10
proiectarea transportorului cu banda in acest caz ,actionat cu un motor trifazat sincron si cu recuperare a energiei de alunecare printr-o cascada subsinrona cu ajutorul uni invertor cu tiristoare

Cuprins

  1. TEMA PROIECTULUI1
  2. 1. MEMORIU TEHNIC 3
  3. 2. CALCULUL TRANSPORTORULUI 4
  4. 2.1. Stabilirea lăţimii benzii 4
  5. 2.2. Calculul puterii acţionării electrice a transportorului 5
  6. 2.3. Stabilirea tipului de bandă 5
  7. 2.4. Determinarea rezistenţelor pe diferite porţiuni ale benzii 7
  8. 2.5. Alegerea motorului 11
  9. 2.6. Alegerea reductorului 12
  10. 2.7. Calculul reostatului de pornire 13
  11. 2.8. Calculul timpului de accelerare în trepte: 17
  12. 2.9. Calculul caracteristicii naturale a motorului prin puncte 18
  13. 2.10. Calculul cascadei subsincrone 19
  14. 2.11. Dimensionarea transformatorului de recuperare 21
  15. 3. Alegerea aparatelor de comutaţie şi protecţie 24
  16. 3.1. Alegerea protecţiei motorului: 24
  17. 3.2. Protecţia instalaţiei de forţă şi a aparatelor de comutaţie 29
  18. 3.3. Protecţia transformatorului 29
  19. 3.4. Calculul secţiunii conductoarelor 30
  20. Anexa 1 2
  21. BIBLIOGRAFIE 33
  22. CUPRINS

Extras din proiect

Să se proiecteze acţionarea electrică cu motor asincron cu rotor bobinat cu recuperarea energiei de alunecare printr-o cascadă subsincronă cu tiristoare a unui transportor cu bandă de mare capacitate utilizat la transportul minereurilor complexe.

Date constructive:

ParametruRelaţia de calculValoarea pentru n = 10

Lungimea transportoruluiL= 50+5•nL = 100 [m]

Înclinaţia benzii = 10 + 0,25•n ≈ 12,5[]

Productivitatea volumetricăQ = 4000 –100•nQ = 3000 [m3/h]

Granulaţia minereurilorg = 100+10•ng = 200 [mm]

Densitatea minereurilor = 1,4 [t/m3] = 1,4 [t/m3]

Proiectul va cuprinde:

A.Memoriu tehnic.

B.Breviar de calcul.

C.Partea desenată.

1. Memoriu tehnic

Transportoarele cu bandă sunt utilaje de transport cu funcţionare continuă ce efectuează transportul materialelor în flux neîntrerupt şi, în general, într-un singur sens. Se utilizează foarte mult în industrie pe motivul că au o greutate proprie redusă, au construcţie simplă, cost de producţie redus şi posibilităţi totale de automatizare.

Elementul principal este un organ flexibil de tracţiune (banda) în care se realizează forţa de tracţiune necesară pentru deplasarea sarcinilor şi care suportă sarcinile, banda fiind ghidată la cele două capete de tamburul de antrenare şi cel de întindere iar pe traseu prin intermediul unor role superioare şi inferioare.

În general unghiul de înclinare al benzii transportoare nu poate fi mai mare de 20, condiţie impusă de curgerea naturală (căderea) materialului de transport. Debitul transportoarelor cu benzi depinde de lăţimea şi de viteza de deplasare a benzii, variind între limite largi, putând atinge câteva mii de tone pe oră. Lungimea liniilor transportoare poate ajunge la 200 km iar un transportor modern are o lungime de maxim 2 – 3 km; viteza benzii este de obicei de1,5 – 3 m/s iar lăţimea ei atinge 2 m. Transportoarele permit să se întocmească scheme foarte variate ale fluxurilor tehnologice.

Transportorul cu bandă constă dintr-o bandă elastică fără sfârşit (3), toba motoare (1), tamburul de întindere. Banda înfăşoară tamburul motor şi cel de întoarcere şi, în timpul învârtirii acestora ea se înfăşoară şi se desfăşoară pe tamburi. Ramura benzii care transportă materialul se numeşte ramură de lucru sau ramură purtătoare, iar ramura inferioară ce nu cuprinde material se numeşte ramură goală. Banda poate avea diferite unghiuri de înfăşurare pe tamburul de antrenare ,cu cit unghiul de înfăşurare este mai mare avem o forţă de aderentă superioară intre tambur şi bandă. Inserţia de material plastic sau textil asigură rezistenta la tracţiune ,iar învelişul din cauciuc o protejează asigurând rezistenta la uzură şi elasticitatea benzii.

Ramura purtătoare se sprijină pe un tren de role montat pe un schelet metalic fix. Efortul de întindere este creat de toba motoare şi se transmite benzii prin intermediul forţelor de frecare dintre suprafeţele acesteia şi tobă. Valoarea suficientă a forţei de frecare şi compensarea alungirii benzii în timpul lucrului se realizează cu dispozitive de întindere ce pot fi contragreuăţi sau mecanisme de întindere cu şurub.

Acţionarea transportorului se realizează de obicei cu ajutorul unui motor electric prin intermediul unui reductor mecanic care să reducă turaţia motorului de antrenare, la o turaţie convenabilă astfel ca viteza benzii să se încadreze între limitele normale.

Transportoarele utilizate atât sub formă de maşini separate cât şi sub formă de sistem de linii transportoare simple se pornesc atât fără sarcină cât şi suprasarcină sau sub sarcină. În oricare din cazurile menţionate motoarele de acţionare trebuie să accelereze transportorul respectiv până la viteza nominală.

Alimentarea transportoarelor se face de obicei din buncăre sau de pe alte transportoare prin intermediul pâlniilor de încărcare, iar descărcarea la capăt prin pâlnii de descărcare.

Determinarea puterii de acţionare a motorului poate fi făcută în două moduri:

- tehnologic: - în cazul în care se ia în considerare productivitatea transportului şi lungimea de transport.

- tensional: - când se iau în considere tensiunile ce apar în organul flexibil de tracţiune.

Preview document

Transportor cu Bandă - Pagina 1
Transportor cu Bandă - Pagina 2
Transportor cu Bandă - Pagina 3
Transportor cu Bandă - Pagina 4
Transportor cu Bandă - Pagina 5
Transportor cu Bandă - Pagina 6
Transportor cu Bandă - Pagina 7
Transportor cu Bandă - Pagina 8
Transportor cu Bandă - Pagina 9
Transportor cu Bandă - Pagina 10
Transportor cu Bandă - Pagina 11
Transportor cu Bandă - Pagina 12
Transportor cu Bandă - Pagina 13
Transportor cu Bandă - Pagina 14
Transportor cu Bandă - Pagina 15
Transportor cu Bandă - Pagina 16
Transportor cu Bandă - Pagina 17
Transportor cu Bandă - Pagina 18
Transportor cu Bandă - Pagina 19
Transportor cu Bandă - Pagina 20
Transportor cu Bandă - Pagina 21
Transportor cu Bandă - Pagina 22
Transportor cu Bandă - Pagina 23
Transportor cu Bandă - Pagina 24
Transportor cu Bandă - Pagina 25
Transportor cu Bandă - Pagina 26
Transportor cu Bandă - Pagina 27
Transportor cu Bandă - Pagina 28
Transportor cu Bandă - Pagina 29
Transportor cu Bandă - Pagina 30
Transportor cu Bandă - Pagina 31
Transportor cu Bandă - Pagina 32
Transportor cu Bandă - Pagina 33
Transportor cu Bandă - Pagina 34
Transportor cu Bandă - Pagina 35
Transportor cu Bandă - Pagina 36

Conținut arhivă zip

  • Transportor cu Banda .doc

Alții au mai descărcat și

Analiza și Proiectarea unui Sistem de Conducere cu Automat Programabil

1. Introducere în automate programabile 1.1. Prezentarea generală a APe Un automat programabil (AP) sau un controler cu logică programabilă...

Reglarea Automată a Nivelului

Elemente Arcuitoare Generalitati: Folosirea elementelor arcuitoare în constructia produselor electrotehnice este legata de principiul de...

Automat de Sortat Mere-ASDN

Proiect A.S.D.N. Tema: Realizarea unui automat de sortat mere dupa diametru (diametre între 5,5 si 6 cm si între 7,5 si 8 cm) precum si dupa...

Sistemul de iluminat de siguranță

ARGUMENT Iluminat normal se refera la instalatiile utilizate zilnic,in conditii normale. Iluminatul de siguranta trebuie sa asigure evacuarea...

Voltmetre verificatoare și înregistratoare

1. Domeniu de aplicare Norma se refera la verificarea/etalonarea voltmetrelor indicatoare si inregistratoare,destinate masurarilor de tensiuni...

Realizarea unei instalații electrice

CAP.1 GENERALITATI A. Definitii si tehnologie - Prin instalatie electrica interioara se întelege întreaga instalatie electrica a unui consumator,...

Te-ar putea interesa și

Transportor cu Bandă

MEMORIU TEHNIC Prin tema s-a cerut proiectarea unui arbore de antrenare al unui transportor cu banda cu urmatoarele caracteristici tehnice: -...

Proiect de modernizare al sistemului de transport intern și depozitare la SC Zahăr Corabia SA

Amplasamentul societaţii Fig. 1. Societatea comercială S.C. ZAHĂR CORABIA S.A. este amplasată pe terasa inferioară a Dunării cu obiective şi în...

Transportor cu bandă pe role

Sa se proiecteze un transportor cu banda stationar de constructie obisnuita, având urmatoarea schema a profilului longitudinal. a) Schema...

Modernizarea unui Transportor cu Bandă pe Role

Capitolul 1 Prezentare generală ECHIPAMENTE DE TRANSPORT CONTINUU Automatizarea proceselor de producţie are ca o consecinţă imediată creşterea...

Obținerea Betonului

TEMA LUCRĂRII CALCULUL TEHNOLOGIC AL UNEI STAŢII DE BETOANE „TSEKOURAS” CARE SĂ PRODUCĂ 5800 T/ZI BETON PROASPĂT TIP C12/15. MEMORIU TEHNIC...

Transportor cu Bandă

Tema proiectului:Proiectarea unui aparat care efectuează operația de transport cu capacitatea de 1000kg/oră Planul proiectului: -Descrierea...

Proiectarea unei linii tehnologice pentru obținerea compotului de caise

Argument Compoturile reprezintă conserve din fructe (întregi sau divizate) în sirop de zahăr,ambalate în recipiente,închise ermetic și...

Transportor cu Bandă

Sa se proiecteze un transportor cu banda, ce transporta porumbul de la mijloacele de transport la siloz, al carui traseu sa corespunda celui din...

Ai nevoie de altceva?