Introducere Masinile electrice asincrone in prezent au capatat o foarte larga intrebuintare in aproape toate ramurile economiei nationale. Fiind lipsite de contacte electrice au utilizare variata, cuprinzand aproape toate domeniile de activitate a omului in diverse ramuri cum ar fi de exemplu in industrie, comert ,agricultura, transport, in tehnica de uz casnic, medicina. Aceasta se explica prin faptul ca au o constructie simpla care asigura functionarea lor in cele mai grele conditii si ca insusirile electro - mecanice a lor satisfac cerintele de dezvoltare ale tehnicii moderne. Masinile asincrone fiind utilizate mai cu seama in regim de motor ,transforma aproximativ 60 % din energia electrica in energie mecanica. Seriile masinilor moderne sunt reinoite in decurs de 4 - 12 ani. Masinile electrice sunt clasificate dupa mai multe criterii, care tin cont de insusirile si particularitatile lor electro - magnetice. Dupa curentul electric pe care il produc sau cu care sunt alimentate masinile electrice sunt clasificate in masini electrice de curent alternativ si masini electrice de curent continuu. Masinile de curent alternativ au o utilizare mai larga decat cele de curent continuu si pot fi sincrone sau asincrone. Principiul de functionare se bazeaza pe teoria campului magnetic invartitor. Dupa numarul de poli ele pot fi monofazate, bifazate sau polifazate. In practica sunt utilizate mai cu seama masinile electrice trifazate, care se caracterizeaza prin constructie simpla, sunt ieftine si eficiente din punct de vedere economic. Masinile asincrone sunt utilizate in majoritatea cazurilor ca motoare electrice pentru antrenarea mecanismelor. Din punct de vedere constructiv, masinile electrice asincrone se divizeaza: masini asincrone cu rotorul tip ,,colivie de veverita " si cu rotorul bobinat. Mai pe larg se utilizeaza motorul cu rotorul in scurtcircuit. Constructia acestui tip de motor este prezentata in figura de pe coala A1 care este alaturata proiectului. Datele initiale: - puterea nominala P = 8 kW - tensiunea nominala Un = 220 V - numarul de poli 2p = 4 - numarul de faze m =3 - fregventa nominala f = 50 Hz - turatia nominala n = 1500 rot/min. - executia dupa modelul de montaj IM 1001 - modelul de protectie IP-44 - executia climaterica Y3 - clasa materialului izolant F MA 190953 EM Pagina 3 Mod Coala Nr. document Semnat. Data 1. Alegerea dimensiunilor de baza. 1.1. Numarul de turatii a motorului 1 60 60 50 2 4 1500 / min; 2 f p n rot p ? ? ? - ? ? ? 1.2. Inaltimea axei de rotatie , (in prealabil) conform fig. 1.7 ,a.[1]. Din tab. 1.6 [1] se accepta valoarea mai apropiata si mai mica. 0,132 0, 225 a hm Dm ? ? 1.3. Diametrul interior statoric D a D K D ? ? Din tab. 1.7 [1] , 0,66 D K ? 0,66 0,225 0,1485 D a D ? K ?D ? ? ? 1.4. Pasul polar 3,14 0,1485 0,117 2 2 2 D m p ? ? ? ? ? ? ? ? ? 1.5. Puterea de calcul , conform expresiei ? cos? 2 ' ? ? ? E K P P Din fig. 1.8 [1] , 0,97 E K ? Din fig. 1.9 [1] , ? ? 0,87 cos? ? 0,86 ' 2 0,97 8000 10371,55 cos 0,87 0,86 E K P P W ? ? ? ? ? ? ? ? ? 1.6. Solicitarile electromagnetice ,conform fig. 1.11,a [1] avem 3 A ? 27?10 A/ m B 0,89T ? ? 1.7. Factorul de infasurare , pentru infasurarea intr-un strat (in prealabil) 1 0,95 W K ? 1.8. Lungimea de calcul ? ? K D K A B P l B W ? ??? ? ? ? 1 2 ' MA 190953 EM Pagina 4 Mod Coala Nr. document Semnat. Data 1500 2 2 3,14 157 60 60 n rad s ? ? ?? ? ? ? ? ? ' 2 2 1 10371,55 0,118 1,11 0,1485 157 0,95 27000 0,89 B W P l m K D K A B ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? 1.9. Raportul 0,118 1,013 0,117 l? - ? ? ? ? Valoarea obtinuta se incadreaza in limitele fig.1.14 ,a [1]
1. Proiectarea Masinilor Electrice. Tudor Ambros. Chisinau 2017
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.