Proiectarea Masinii Asincrone

Cuprins proiect Cum descarc?

Sarcina pentru proiectul de curs 2
Introducere 3
1.Determinarea dimensiunilor de baza 4
2.Determinarea numarului de crestaturi;de spire si a sectiunii conductorului in-fasurarii statorice 6
3.Calculul dimensiunilor zonei de crestatura a statorului si intrefierului 8
4.Calculul rotorului 10
5.Calculul curentului de magnetizare 13
6.Calculul parametrilor regimului de functionare 16
7.Calculul pierderilor 21
8.Calculul caracteristicilor de functionare 24
9.Calculul caracteristicilor de pornire 28
10.Calculul termic 34
Concluzie 37
Bibliografie 39
Tabel de componenta 40


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere.
In ziua de astazi este imposibil de inchipuit vre-o activitate omeneasca in care nu este utilizata energia electromagnetica.Chiar si in cazul antrenarii actionarii cu un mo-tor cu ardere interna,alaturi de acesta se cupleaza generatoarele electrice pentru a sa-tisface in mod autonom necesitatea in energie electromagnetica.Energia electromag-netica este cea mai comoda forma de energie care relativ simplu si cu un randament destul de inalt poate fi transformata in alta forma de energie(mecanica,termica,galva-nica,etc.) in functie de necesitate.Anume din aceasta cauza la momentul actual aceasta este forma dominanta de energie utilizata in sfera de productie si deservire in econo-mia nationala a oricarei tari.
Rolul masinii electrice in sistemul energetic natoinal si mondial este de o mare am-ploare.Aceasta se foloseste pe larg in aproape toate ramurile economiei cuprinzand aproape toate domeniile de activitate ale omului in diverse ramuri cum ar fi:industria, agricultura,comertul, transportul,aparatele de uz casnic,medicina,etc.
Aceasta se explica prin faptul ca majoritatea surselor de energie electromagnetica le prezinta masinile electrice(turbogeneratoare si hidrogeneratoare),iar ponderea energiei produse de celulele fotovoltaice,elementele galvanice.etc in sistemul electroenergetic mondial este relativ mica.Deasemenea ca un argument ,,pro" masinii electrice il ser-veste faptul ca aceasta este reversibila,adica unul si acela-si agregat poate consuma (motor) sau recupera(generator) energia in functie de conditiile de functionare.
Deasemenea masinile electrice au o constructie simpla care asigura functionarea lor in cele mai grele conditii si ca insusirile lor electromecanice satisfac cerintele de dez-voltare ale tehnicii moderne. Masinile asincrone fiind utilizate deseori in calitate de motor,ca regula pentru actionarea diferitor sisteme mecanice care nu necesita o regla-re fina sau intr-un diapazon larg a vitezei.
Din punct de vedere constructiv, masinile electrice asincrone se divizeaza in masini asincrone cu rotorul scurtcircuitat(de tipul ,,colivie de veverita")si cu rotorul bobinat (fazat).Proiectarea unei masini electrice presupune calculul dimensiunilor statorului si rotorului,alegerea tipurilor de infasurari,conductorilor pentru infasurari,izolatiei,ma-terialelor partilor active si constructive ale masinii si dimensionarea acestora.Unele parti ale masinii trebuiesc proiectate astfel ca la executarea lor volumul de lucru si cheltuelile de material sa fie minimale,iar in timpul exploatarii sa se obtina caracteris-tici energetico-economice cit mai inalte.Pe langa toate acestea masina trebuie sa corespunda conditiilor de exploatare impuse.
In proiectul dat este proiectat un motor asincron de seria cu rotorul scurtcircui-tat(aceasta masina este prdusa in masa).Proiectarea acestui motor consta in urmatoa-rele etape:determinarea marimilor electrice de baza;calculul zonei de dantura statorica si rotorica;calculul parametrilor pentru regimul de functionare si a curentului la mer-sul in gol;calculul caracteristicilor de functionare si a celor de pornire;calculul termic simplificat calculul ventilatiei si elaborarea partii grafice.
1.Determinarea dimensiunilor de baza.
1.1.Calculul turatiilor sincrone ale motorului
1.2.Determinarea inaltimii axei de rotatie.
Inaltimea axei de rotatie in prealabil se alege din tab.1.6.[1] in baza fig.1.7.[1] dupa putere si numarul de3 poli:
-inaltimea axei de rotatie
-diametrul exterior statoric.
1.3.Determinarea diametrului interior statoric.
unde: -raportul dat in tab.1.7.[1]
1.4.Determinarea pasului polar.
1.5.Determinarea puterii de calcul.
unde: -coeficient indicat in fig.1.8.[1]
-randamentul dat de fig.1.9.(a).[1]
-factorul de putere dat de fig.1.9.(a).[1]
1.6.Determinarea solicitarilor electromagnetice.
Solicitarile electromagnetice se determina conform gif.1.11.(a).[1]:
1.7.Determinarea factorului de infasurare pentru infasurarea intr-un strat.
Factorul de infasurare se alege in baza tipului de infasurare conform indicatiilor de la pag.25.[1]:
1.8.Determinarea lungimii de calcul.
unde: 
1.9.Verificarea raportului 
Valoarea raportului dat se incadreaza in limitele recomandate de fig.1.14.(a)[1].
2.Determinarea numarului de crestaturi;de spire si a sectiunii conducto-rului infasurarii statorice.
2.1.Determinarea prealabila a valorilor pasului dentar.
Valorile prealabile ale pasului dentar se aleg din fig.1.15.[1]:
2.2.Determinarea numarului de crestaturi statorice.


Fisiere in arhiva (8):

  • Proiectarea Masinii Asincrone
    • Cuprins.doc
    • Desene
      • Arborele.cdw
      • Desen de ansamblu.cdw
      • Tola rotorica.cdw
      • Tola statorica a masinii.cdw
    • Proiectarea Masinii Asincrone.doc
    • Specificatia.doc
    • Titlu.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!