Transportor cu Banda

Cuprins proiect Cum descarc?

Memoriu tehnic
1.Prezentarea generala a utilajului 
2. Proiectarea utilajului 
2.1 Dimensionarea benzii 
2.2 Dimensionarea tobelor 
2.3 Dimensionarea rolelor 
2.4 Alegerea reductorului 
2.5 Alegerea motorului electric si verificarea la demaraj
3. Caracteristicile tehnice si variante constructive de motoare electrice asincrone trifazate cu rotorul in scurtcircuit 
4.Determinarea parametrilor pentru pornire a actionarilor electromecanice cu motoare asincrone
4.1. Alegerea metodei de pornire
4.2.Comanda cu inversare de sens si protectia unui motor asincron
4.3.Pornirea stea-triunghi a motorului pentru antrenarea unei benzi transportoare.
4.4 Variatia curentului si momentului la pornirea stea-triunghi 
4.5.Modul de functionare al schemei electrice
5. Alegerea echipamentelor de forta
5.1.Contactoare
5.2.Releul termobimetalic
5.3 Releul maximal de curent
5.4.Sigurante 
5.5 Cabluri de alimentare
6.Alegerea echipamentelor de comanda si semnalizare
6.1. Transformatorul
6.2,Puntea redresoare
6.3.Condensatorul de filtraj
6.4.Sigurante fuzibile din secundarul transformatorului
6.5.Rezistenta economizatoare
6.6.Releul de temporizare
6.7.Butoane
6.8. Lampi de semnalizare
6.9.Cabluri de interconectare
7.Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Echipamente Electrice II, 2011 FR
Sa se dimensioneze o schema electrica de comanda, pornire, inversare de sens, protectie si semnalizare, a unui motor electric asincron de uz general, cu rotorul in scurtcircuit, 
Schema electrica va realiza o pornire cu inversare de sens si limitare a curentului de pornire, cu cel putin 4 semnalizari. Comanda se va face cu contactoare de c.a., comandate in c.c., iar protectiile vor fi cel putin la suprasarcina, supracurenti si scurtcircuit. Schema de comanda va fi alimentata in c.c. prin transformator de separare si punte redresoare.
Se vor parcurge etapele:
a. Alegerea unei actionari (aplicatie practica) cu motorul ales, explicarea acesteia, bilantul energetic si estimarea randamentului total;
b. Prezentarea caracteristicilor tehnice ale motorului (3 producatori);
c. Desenarea Schemei Electrice Desfasurate si explicarea functionarii ei;
d. Alegerea echipamentelor de forta (contactoare, sigurante fuzibile, relee maximale de curent, relee termice sau protectii electronice);
e. Alegerea echipamentelor de comanda si semnalizare (transformatorul de separare, puntea redresoare, sigurantele fuzibile, rezistentele economizatoare, releul de temporizare, butoane, lampi de semnalizare si conductoare de alimentare); 
f. Determinarea caracteristicii de protectie temporala si explicarea ei;
Pentru fiecare echipament ales se va preciza metoda (relatia) de alegere, vor fi alese 3 variante constructive, de la 3 producatori diferiti, si se vor prezenta caracteristicile lor tehnice (caracteristici tehnice generale, caracteristicile specifice variantei alese, conditiile de functionare, cote de gabarit).
TRANSPORTOR CU BANDA
Fig. 1. Actionarea transportorului Fig 2 Schema transmisiei mecanice
..
In figura 2. este prezentata schema transmisiei mecanice
1- motor electric;2- cuplaj I;3- reductor de turatie;4- cuplaj II;5- tambur de actionare(toba);6- banda transportoare
1. Prezentarea generala a utilajului 
Transportoarele cu banda se utilizeaza pentru transportul pe orizontala sau pe directie inclinata fata de orizontala cu un unghi de 5-25o, atat a sarcinilor varsate cat si a sarcinilor in bucati. De asemenea traseul pe care lucreaza transportorul poate fi combinat, fiind format din zone orizontale, zone inclinate, unite intre ele cu zone curbe. 
In cazul in care sarcina trebuie sa fie transportata pe distante mai mari, se utilizeaza o instalatie de transport compusa din mai multe transportoare care se alimenteaza in serie. In cazul transportoarelor inclinate, unghiul de inclinare al benzii se ia in functie de proprietatile sarcinilor transportate, de unghiul de frecare al materialului transportat cu banda, de marimea unghiului de taluz natural, de viteza de transport si de modul de alimentare al transportului. 
Se recomanda ca unghiul de inclinare al benzii sa fie cu 10-15o mai mic decat unghiul de frecare al materialului cu banda, pentru a se evita alunecarea materialului in timpul transportului, datorita socurilor. 
In figura 1. este prezentata schema de principiu a unui transportor stationar cu banda. El se compune din banda transportoare 6 ce se infasoara peste tamburul de actionare 5 . 
Antrenarea tamburului(tobei) de actionare se realizeaza cu ajutorul unui motor electric asincron cu rotorul in scurtcircuit 1, cuplajele 2,4 si reductorul de turatie 3, transmiterea miscarii de la toba la banda realizandu-se ca urmare a frecarii dintre banda si toba. 
Determinarea puterii de actionare a motorului poate fi facuta in doua moduri:
- tehnologic: - in cazul in care se ia in considerare productivitatea transportului si lungimea de transport.
- tensional: - cand se iau in considere tensiunile ce apar in organul flexibil de tractiune.
2 Proiectare utilaj
2.1 Dimensionarea benzii
Latimea benzii B [mm] 300 400 500 650 800 1000 1200 1400 1600 
Nr.straturilor de tesatura 3-4 3-5 3-6 3-7 4-8 5-10 6-12 7-12 8-13 
Tabelul 2.1-Dimensiunile benzilor
Pentru determinarea latimii benzii se utilizeaza relatia productivitatii pentru banda plata:
? m=150 B2 v ?? [t/h]
unde: B - latimea benzii [m]; 
v - viteza de transport [m/s];
? - densitatea materialului [t/m3]; 
? - coeficient de umplere
1.Determinarea efortului tangential la arborele tobei motoare
[daN]
2 Determinarea tensiunii maxime in banda
[daN]
3 .Determinarea tensiunii admisibile in banda raportata la 1 cm latime a unui singur strat,
[daN],
2.2 Dimensionarea tobelor
Pentru antrenarea benzilor cauciucate se utilizeaza tobe de actionare ale caror forme si dimensiuni sunt standardizate in STAS 7541-86 si tobe de deviere ale caror forme si dimensiuni sunt standardizate in STAS 7540-86. . Tobele de actionare au rolul de a pune banda in miscare ca urmare a frecarii cu banda, iar cele de deviere au rolul de a mari unghiul de infasurare al benzii pe toba. Pentru a se evita alunecarea laterala a benzii cauciucate, toba se executa mai bombata spre partea de mijloc.
Fig. 3. Tobe, variante constructive.
Diametrul tobelor:
Diametrul tobei motoare:
, 
Dm 80 [mm


Fisiere in arhiva (1):

  • Transportor cu Banda.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!